Inlägg från: MrsMumrik |Visa alla inlägg
  • MrsMumrik

järfällatråden 9

Hej! Jag är nybliven Järfällabo. Flyttade in i Skälby/Barkaby nu i helgen! Vi väntar en liten tjej i slutet på Juli

• MrsMumrik

Tack Vi flyttade från Bromma, Riksby. Bodde i lägenhet där och letade även hus där, men sen köpte våra vänner hus i Skälby och vi blev förälskade i området. Min man är från norrland och han tycker det känns precis som att bo i norrland igen Fina hus, härliga grannar och det verkar vara ett lungt och trevlig område (bortsett från det man läste om mord i tidningen idag).

• MrsMumrik
    Lilla skrev 2010-05-26 19:58:04 följande:
    Vi har haft en tuff dag och vändningsförsöket lyckades inte. Vi var på förlossningen i 6 timmar. Han hade vänt sig från tvärläge till nästan säte (lite snett). I morgon blir det info och inskrivning hela dagen (8.30-15) för på måndag blir det planerat snitt!! Först fick vi 8 juni (dvs 2 dagar innan bf), men sen tio minuter senare när vi satt i bilen för att åka hem ringde de och hade fått ett återbud 31 maj istället!
    Stort lycka till! Det ska bli väldigt spännande att höra hur det gick efteråt. Jag kommer antagligen att genomgå samma sak med planerat kejsarsnitt. Pga. komplikationer i vår graviditet får vi inte göra vändningsförsök så om vår skrutta inte vänder sig inom några veckor så blir det snitt.

Var inte orolig! Det kommer att gå jättebra! Ska hålla alla tummar och tår för dig
  • MrsMumrik
    Marina skrev 2010-05-26 20:47:10 följande:
    Hej på er och va skoj att höra från dig Maraja och seaflower =)Jag behöver ju som tur är inte längta mer än 11 dagar till sen drar vi till Egypten ska bli såååå underbart att bara mysa dricka drinkar bada och sola i massor...Lilla T va tråkigt att det inte lyckades men skönt du fick en tidigare tid så är det ju snart över =) och du har sonen hos dig..
    Hej Marina! Jag är en riktig Egyptenfantast Var ska ni åka? Dyker ni?
  • MrsMumrik
    sossa skrev 2010-05-27 19:44:19 följande:
    Hej!Kollar runt lite, har inte varit speciellt aktiv på sidan, men den verkar ju riktigt bra.. Iallafall har jag inte blivit förälder än, men om några veckor är jag det- En Järfällaförälder! Då kommer jag tillbaka till tråden:)
    Hej Ajan! Jag är också ny i Järfälla (och tråden) och väntar vårt första barn den 29e juli När ska du ha?
  • MrsMumrik

Hej Järfällabor! Vi får besök norrifrån i helgen och tänkte försöka hitta någon mysig lunch/brunch resturaurang att gå på på lördag. Gärna något naturnära eller kanske nära vatten. Någon erfaren som har ett bra förslag?

• MrsMumrik

Idag börjar min sista jobbvecka... helt galet! Sen ska jag ha semester i 4 veckor i väntan på vår lilla bebis. Det värsta är att jag börjar få lite panik över att vara hemma så länge. Min man är inte ledig och jag är så stor och trött nu att jag inte kan måla och renovera eller påta i trädgården. Känns som att det blir att sitta i en solstol ensam i 4 veckor. Ingen som har semester och ingen annan i min vänskapskrets som väntar barn... känns lite trist.

Ni vana Skälbybor - vad hittar man på i området en soliga dag?

• MrsMumrik

LillaT - låter mysigt! Jag jobbar hela denna vecka, men jag ska hålla utkik efter era träffar så kanske jag armbågar mig in på en fast jag ännu inte har någon bebis och tekniskt inte räknas som en mamma än

Ha en härlig dag i solen tjejer!

Svar på tråden järfällatråden 9