• RutanE

järfällatråden 9

Hej får jag vara med i er tråd? Har fått tips om tråden från Therese!!
    Jag är nybliven trebarnsmamma, nyast i familjen är en kille som hunnit bli 6 veckor. De större barnen är 9 och 6½ år. Vi bor i Skälby och flyttade hit från Lund för 3 år sedan.
    Jag är mammaledig och sugen på att hitta på lite saker på dagarna med andra hemmagående mammor.
    /Rut

• RutanE

Hej! Tack för vamt välkomnande! Ni är verkligen aktiva i denna tråden - roligt!!

Har varit och hälsat på på mitt jobb idag och visat upp bebisen. Det var roligt att träffa alla igen, jag saknar mina kollegor nu när jag går hemma! Jag jobbar på Jakobsbergs sjukhus som sjuksköterska.

Jag följer gärna med till öppna förskolan helst om det finns tider när det bara är för bebisar. Någon som vet var man kan se vilka öppettider de har på de olika ställena?

• RutanE

Tack för alla svar!!!
    Följer eventuellt med på tisdag till ÖF!

Tack Syster för de fina orden! Jag är mycket imponerad över dig som tar tag i din situation när du inte är nöjd. Hoppas du kommer trivas på nya jobbet och jag hoppas att du får jobba mycket extra på sjuan så vi ses där!!

Idag ska Maken och de stora barnen till simhallen och jag ska vara hemma med lillebror. Det behöver städas så det är väl det jag kommer göra.

• RutanE

Vad roligt Mumrik  att din tjej gillar att bli buren i sjalen och selen. jag försöker få min Linus att vilja bli buren i sjal men han verkar inte gilla det riktigt, han kämpar liksom emot och vill inte sitta fast verkar det som. Men om jag lägger i honom när han sover går det ganska bra. men det skulle vara praktiskt om han ville bli buren när han var lite kinkig och skulle sova oxå. Det är ju så mysigt när han hänger där i sjalen!! Och praktiskt!

Inatt sov Linus lite bättre än han brukar och höll inte på att stånka och ha sig. Det var skönt ska jag säga!!

Mia: Overallen verkar bra tycker jag, Men jag vill gärna känna på kläderna själv för att se hur tjocka och varma de verkar vara.  jag har själv vårt att hitta vinterkläder till Emilia 7 år. 900 spänn för byxor och 1000 för jacka är för mycket tycker jag...  Har tittat på intersport och staduim. Eller är jag snål, det kanske kostar så mycket om man ska få bra kläder??

Nu dusch!

• RutanE

Lilla T: Usch vad jobbigt! Hoppas din man kan ta barnen några stunder nu på helgen så att du får VILA. Du får göra det när stora tjejen är på dagis oxå, bara ta det lugnt med bebisen och sova de stunder han sover. Det är tråkigt men det behövs ibland när nätterna är för jobbiga.

Jessi: Vad hräligt det låter med långresa när det är mörkt och kallt!!

Idag ska vi RÖSTA!! Och försöka ta oss för att städa undan sommaren på altanen, allt bara står där övergivet - sommaren tog helt plötsligt slut...

• RutanE

Hejsan Tjejer!
    Det var visst väldigt längesedan jag var här och skrev ngt. Men nu har jag sett att det blir prommenad imorgon och det vill jag gärna hänga med på. 
    Jag bor nära Björkebyskolan så att ses där passar mig bra. 

Lycka till på omtentan Elin, denna gången kommer det går BRA!!

Lina + 1 barn
    LillaT + 1 barn
    Jessilicious + 1 barn
    Manchina + 1 barn
    Rut + 1 barn 

• RutanE

45 min x 2 är ju en bra prommenad och så fika i mitten det låter fint i mina öron.
    Men jag har bil jag med och kan ta mig till annat ställe om det behövs.

Linus satt nyss en lite längre stund i sjalen, det var mysigt, han brukar tröttna fortare än han gjorde nu så det var kul.
    Nu ligger han i sitt gym och är inte alls nöjd så jag måste ta upp  honom.

Lina + 1 barn - Almvägen/Barkarby
    LillaT + 1 barn
    Jessilicious + 1 barn
    Manchina + 1 barn
    Rut + 1 barn - Nidarosslingan/Skälby

• RutanE

Jag prommenerar gärna jag med. 
    Ska vi ses vid Björkebyskolan kl 10.15 Mumriksfru?

Hur är det med Idun  Lilla T, blir det förskola för henne idag? 

• RutanE

Hej Tjejer!
    Ja nu verkar det som om alla sjukor hinner ikapp!
    Emilia är lite krasslig och trött. Och jag har fått ont i halsen igen - kommer visst aldrig igång med träningen denna höst.

Och till på köpet blev det inte riktigt ljust ute idag, verkligen trist väder. Tur man kan mysa till det inne med filtar, film och nåt varmt att dricka. Och lite tända ljus.

Krya på er alla som är sjuka!  

Svar på tråden järfällatråden 9