Inlägg från: Scruffy |Visa alla inlägg
  • Scruffy

järfällatråden 9

Hej

Hoppas in här. Finns det andra i min situation. Jobbar heltid och hämtar barnen på em (mellan 16-17)

Det som jag känner är att jag skulle gärna vilja träffa några "vänner" som man kan snacka med, kanske gå en promenad eller ta en fika med på kvällen antingen när maken har kommit hem eller sedan när barnen har somnat.

Är 73:a så ganska gammal Bor i Hummelmora, Viksjö.

• Scruffy

Mirix, 10 veckors ledighet. Vilken lex. Har jag en sanslöst tur kommer jag att få 4 veckor i rad. Än så länge är det bara beslutat om 3 veckor.

Marina, det är kvällstid som gäller för mig med. Hämtar barnen vid 16.30 och vill jag hitta på något utan barn måste jag vänta tills maken har kommit hem.

Nu är jag ledig tor och fre men jag hör av mig på måndag. Kul att så många svarade.

• Scruffy

Leonell, det fanns dagmammor tidigare i kallhäll tidigare, men dem har blivit nedlagda.
    Däremot finns det fortfarande dagmammor i Viksjö. fast tyvärr är det väl bara en tisfråga hur länge dem kommer att finnas kvar, verksamheten går nu back för det fattas barn ( 3sty)

• Scruffy

Hej på er andra Järfälla bor.
    Har numera så mycket att göra att jag nästan aldrig hinner vara på FL längre.

En fråga, har ni vinterkräksjukan pågående på era förskolor/familjedaghem.

Det är jättekonstigt för min dotter blev sjuk i fredags. Ingen annan i gruppen har haft det eller har
    blivit sjuk efter det. Ingen annan i familjen har fått det heller?

Nu har hon i och för sig varit symptomfri i två dagar, men har inte fått tillbaka aptiten ännu.

• Scruffy
    RedTopaz skrev 2011-03-08 20:47:35 följande:
    Det kanske inte var magsjuka utan någon form av matförgiftning? Barn får ju lätt i sig skumma saker..
    Ja jag funderar också på att om det kan vara det. Hon leker ju hela tiden hemma med sin bror och dem sover i samma rum och är ganska nära inpå varandra och han har inte fått det. Han har haft VKS tidigare så han är inte immun mot det.

Hon var lite småskum i magen hemma på torsdag kväll, och sedan kräktes hon på fredag kväll och på lördag morgon. På lördagen så orsakade hennes hosta kräkningarna för hon började hosta och det slutade med att hon kräktes. (dem har haft hosta i en vecka båda två). Sedan hade hon diarré två gånger på lördag och än gång på söndag. Efter dess ingenting alls.
  • Scruffy

Ett tips ang. privat dagmamma i Viksjö.
    (dem var kommunala tidigare men blev privata 1.10.10)

Vi har haft våra barn där sedan jan 2009.

www.fdhummelmora.se

Nu är dem inte så jätte bra på att uppdatera hemsidan.
    Idag är dem tre som jobbar där. Ett familjeföretag.

Har någon några frågor så inboxa gärna mig då jag inte är så aktiv i tråden.

Dem har fått in några nya barn, men en del slutar till hösten. (minst 2 sty)

• Scruffy
    RedTopaz skrev 2011-10-23 22:25:11 följande:
    Utanför jakobsbergs centrum finns en frisörskola/ salong, vi brukar gå dit och låta eleverna klippa. Kostar bara 70kr och de är jättegulliga med barnen!

Vad heter ställer och var ligger det? Låter ju jätte bra! 
  • Scruffy
    Scruffy skrev 2012-01-20 15:21:37 följande:

Utanför jakobsbergs centrum finns en frisörskola/ salong, vi brukar gå dit och låta eleverna klippa. Kostar bara 70kr och de är jättegulliga med barnen!

Vad heter ställer och var ligger det? Låter ju jätte bra!

Någon som vet, min son börjar bli riktigt långhårig.  
Svar på tråden järfällatråden 9