Inlägg från: Steffi17 |Visa alla inlägg
  • Steffi17

järfällatråden 9

Hej allihopa,
    Vad rolig att hitta tråden! Mumriksfrun tippsade om den i mammagruppen förra veckan. Jag bor med min man och son (född 100728) i Skälby. Vi är nyinflyttade och jag har inte träffad så många förälder här än. Visst, en del i öppna förskola, men jag har bara hunnit med två gånger och de flesta ha större barn (7-8 mänader).
    Jag undrar om det finns några småbarnsförälder här som har lust att träffas och fika ibland? Det är lite tråkigt att åka själv till Jb centrum och sitta på café ensam med min son.
    Jag skulle blir jätteglad om ¨ågon vill hänga med!

• Steffi17

Hej RutanE,
    Vad roligt att hitta dig här! Tror att vi bor jättenära! vi bor på Kämpevägen. Vi kanske kan ta en promenad eller fika tillsammans någon gång?

• Steffi17

Hej igen och tack för ett varmt välkommen Glad Ja, det där med förkylningar och vinterkräksjukan är absolut inte roligt och ska tas på allvar!
    Undrar om någon av er har gått på babysim på vattenhuset sfären i Bergshamra (Solna). Tänkte anmälla oss till kursen som börjar nästa vecka och undrar om ni kan rekommendera stället. Eller om någon vi hänga med?

Hoppas att alla håller sig friska!

• Steffi17

19.30 är tyvärr lite sent för oss. Vi tänkte gå på helgen så att både jag och pappan kan följa med - man får väl vara två föraldrar som är med?

• Steffi17

Lilla T: Det låter bra!!! Behöver lite extra motivering för att gå ut i det här vädret...

• Steffi17

Ohhh! Träna vill jag också! Vad tränar ni och var??? Jag vet inte om jag hinner till biblioteket imorn. Ska få besök från min bästis + bebis från Tyskland till helgen och då är det storstädning som gäller...

• Steffi17

RutanE: Inte nu på Måndag, eftersom jag har ju besök. Men veckan efter definitivt!
    LillaT: Undrar om vi har träffats. Var du på babymassage i Järfälla kyrkan nu i höstas? Vi hade en tjej som kom bara första gång. Hon bodde i Skälby nära mig och hade en liten son med sig.
    En mysig kväll hemma i värman önskar jag alla!

• Steffi17

LillaT: Hm, då var det inte du, eftersom det var Järfälla kyrkan bakom Barkaby station.

Svar på tråden järfällatråden 9