• malifa

järfällatråden 9

Jag är ny här, bor i Skälby och har en sexåring och en fyramånaders! Träffar gärna andra i området för promenader, brukar gå till öppna förskolan i Barkarby!

• malifa

Det stämmer Steffi och och Rutan, jag är Julias mamma! Skrattande

Rutan, gick det bra på utbildningen och hur gick det hemma?
    Jag ska ha baka till Julias dop idag, som tur är kommer min mamma hit i em och är barnvakt annars blir det väl pannkaka av alltihop!

Skönt med fredag!

• malifa

Hade gärna hängt med på en promenad till Ikea, men jag kan inte på torsdag tyvärr!
    Ha en trevlig helg allihop!

• malifa

Hej och välkommen Sara!
    Jag bor också i skälby och är ganska ny här! Har en sexåring och en bebis på fyra månader. Nya kontakter är alltid trevligt!Skrattande Brukar du gå till öppna förskolan i Barkarby? Jag går dit på måndagar på em om jag kan.

• malifa

Lillgrodan:  Jag skulle också behöva handla på Ikea, så jag hänger gärna med på en ny träff där! Mitt minne blev tyvärr aldrig sig likt efter första barnet, hoppas det går bättre för dig!Glad

Ska döpa lilltjejen imorgon och i morse vaknade min 6 åring med ont i halsen och i huvudet och feber. Rynkar på näsan Är det inte typiskt, det är ju bara en vecka sen han tog sista penicillinet mot halsfluss!!! Vi får väl proppa i honom alvedon i morgon....

• malifa

Tack, dopet gick bra! Det blev en jättemysig dag!Skrattande Hon döptes i Järfälla kyrka och sedan var vi föramlingshemmet och fikade efteråt. Det visade sig att halsflussen har kommit tillbaka på Jacob, så nu äter han penicillin igen, SUCK!

flingan: Vilken jobbig måndagmorgon! Som tur är brukar barnen bli glada på förskolan när man väl har gått därifrån, men det är en jobbig känsla när barnen blir ledsna!

Lillgrodan: Ikea nästa vecka blir bra!

Jacob är hemma från skolan, men mormor kommer förbi och är barnvakt några timmar så jag tänkte gå till öppna förskolan, kanske träffar jag några av er där!

• malifa

Mumriksfru: Låter jättebra att ha en namngivningsceremoni vid ett års ålder! Man ska göra det som känns bäst för en själv!Glad

Lilla T: låter mysigt med bok & bebis, hade gärna hängt med men är tyvärr upptagen på tisdag. Hur ofta har de det på bilblioteket?

Ja, visst är det trevligt på ÖF i  Barkarby, kul att du vill gå dit igen lillgrodan!
    Krya på dig Rutan!
    Imorgon tänkte jag gå till Järfälla kyrkas öppna förskola, där är det också jättetrevligt!Skrattande Brukar någon av er gå dit? De har öppet ons 13-16 och tors 9-13!

• malifa

Steffi, tyvärr har vi bara skridskor i mindre storlek!

Jag ses gärna och äter lunch i outlet nån dag!

Låter mysigt med mamma-barn yoga, hur var det ni som var där? Är det en kurs man måste gå varje gång eller kan man bara gå några tillfällen?

• malifa

Det blir ingen ÖF för mig idag! Ha det så trevligt ni som går dit!

Lillgrodan: Ibland har man fullt upp, jag åker gärna till Ikea i mars också!

Mumriksfru: Jag kan luncha på ikea fre denna vecka eller mån nästa vecka! Nån mer som vill med?

Lilla T: Jag hade också tänkt gå på babykonserten nästa onsdag! 

• malifa

Min "mammaträff" har blivit inställd idag så jag kommer på bok och bebis.

Jag är uppe tidigt och lämnar min son i skolan så jag kan ta en frukost 9.30 men ta det lite senare om det är tidigt för dig Steffi.

Frukost IKEA 11/2 09:30
    Mumriksfru
    Malifa
    Steffi (kanske)

Svar på tråden järfällatråden 9