Inlägg från: Bahia10 |Visa alla inlägg
  • Bahia10

järfällatråden 9

nea345 skrev 2012-01-12 22:35:35 följande:
    Hallå!
    Ännu en Skälbybo här Har en snart tvåårig kille (feb -10) och en tvåmånaders flicka och är föräldraledig. Bor i Skälby sedan ett år tillbaka och stortrivs! Så himla trevligt område, och ändå nära (relativt) till stan.

Hellas29 - vi har vår son på Polaris, då lär våra barn gå tillsammans! Vi är på avd. Månen och är i stort sett nöjda med Polaris. Håller med Mom2be om att det är en himla bra gård, stor och fin. Personalen är väl lite...seg ibland kan jag tycka (vissa av dom), men svårt att veta om man är överkritisk för att det handlar om ens egna barn...

Aktiviteter - jag har ju då sonen hemma 2 dagar i veckan, har varit på Öppna förskolan Myran i Jakobsberg (dit man får ta med syskon) en gång, och tyckte det var väldigt bra. Stor lokal, mycket att leka med för honom. Dom har öppet på fredagar åldrar 0-5. Har inte varit i Järfälla kyrka, men kommer pröva den framöver.
    Hej, vi har också börjat med inskolning på polaris och känner väl oss inte helt hundra.. först som du skrev  verkar vissa väldigt sega samt de verkar lite oorganiserade.. först som du också skriver så kände jag att jag kanske är lite känslig då det är vårt första barn osv men när de tex gav alla barn äppelbitar när de sprang runt och lekte fick jag lite panik.. hoppas det inte kommer göra så här då vi föräldrar inte är här??? det som känns lite oroligt också är att de för de mesta kommer vara både solen och månen tillsammans vilket betydet att det är en grupp med 24 barn som alla är födda 2010..
Svar på tråden järfällatråden 9