järfällatråden 9
Hörde att Orion ska bygga ut och ta 15-35 fler barn. Det ska vara klart till sommaren. Låter ganska troligt att man blir ebjuden plats där...
Hörde att Orion ska bygga ut och ta 15-35 fler barn. Det ska vara klart till sommaren. Låter ganska troligt att man blir ebjuden plats där...
Nu har vi fått plats på Polaris - innan vi ens har flyttat! 
Visst är det flera av er som har barn där? Fick uppfattningen att ni är ganska nöjda med Polaris? Det enda problemet är att det är ganska långt ifrån Skälby trädgårdsstad där vi ska bo. Jag kommer ju att vara föräldraledig och utan bil, så det blir till att knata isåfall... Inte ligger det på vägen till jobbet för någon av oss heller, om man tänker på längre sikt.
Men jag tar gärna emot era åsikter om Polaris!
Hur funkar det förresten om vi tackar nej till den plats vi nu blivit erbjudna? Vi har ju dessutom fått ett datum som är innan vi ens har flyttat - hur tänker de då?! Jag gissar att man förlorar sin garatiplats, men vågar man chansa på att ändå få plats på någon av de förskolor man valt i augusti???
En fråga till er som bor i Skälby - var går ni på BVC? Finns det bara ett BVC i Jakobsberg (förutom Kallhäll)? Kan man gå på BVC i Åkermyntan fast det är en annan kommun?
Tack för era svar om BVC. Jag har också hört bra om Åkermyntans BVC, men mest från folk som bor i Hässelby. Har ni bra erfarenheter av Kvarnen?
Vi har också fått plats på Skälby förskola i höst och hoppas att det är bra. Sonen är snart 3 och ska gå på Skattkammaren. Någon som har sina barn där?