järfällatråden 9
Hej,
Är ganska nyinflyttad i Skälby, hittade denna tråden idag
Flyttade in i somras och stortrivs!!
Har en son född oktober 2010 som ska börja på förskola nu. Det är platsgaranti men tydligen fullt i princip överallt. Nu löste det sig jättebra för oss, vi blev erbjudna en plats på en förskola i Skälby på det som skulle varit ett fjärdeval om man fick välja så många så vi är kanonnöjda
Hoppas på att det går bra bara, lite nervöst att lämna ifrån sig lillkillen. Maken har varit f-ledig nu under hösten så nu börjar snart allvaret att bolla två jobb med dagishämtning/lämning. Jag kommer vara ledig en dag i veckan för att få lite mer tid med lillen.
Ni som bor i området, vad kan man hitta på med en buskille på fredagar? Verkar som att både biblioteket vid barkarby och öppna förskolan i barkarby är stängda fredagar..
Krusbär: känner inte till jättemycket i området men öppna förskolan ligger vid Barkarby station ungefär och har jättebra öppettider (maken som säger det, jag hann bara dit en gång innan jag började jobba). Antar att man kan ta med sig det minsta barnet dit då det är tid för äldre barn (finns tider under veckan då allt från 0-5-åringar är välkomna) och då kan väl det större barnet leka av sig.
Skälby är jättefint och vad jag märkt hittills mycket barnvänligt
Rekommenderas!