• Timba

järfällatråden 9

ak73: Jag tycker att det är bäst att bo nära pendeln, dvs så att man inte behöver ta buss till pendeln efetersom som både bussar och tåg ofta är försenade kan det vara rättså jobbigt, speciellt om man ska hämta barn och så. Så för oss gick viksjö och skälby bort.
    Barkarby, kallhäll och Jakobsberg ligger ju precisis vid pendeln.
    Barkarby och kallhäll är lugna områden, men centrum är rätt litet, Jakobsberg har stort och bra centrum, men det kan vara lite stökigt, men det är ju helt beroende på vart i jakobsberg man bor. Tycker också att ni ska kolla närmare på kungsängen, bro och bålsta, litel ängre till stan med tåget men klart bättre priser. En parameter till är att tåget går med kvart trafik fram till kungsängen, sen är det halvtimmestrafik som gäller, men diskussion pågår om att utöka trafiken.

Flingan: Hur gick det du ska inte föda nu eller så, det kan inte vara vattnet som går ?

Jag tror oxå att vi kommer att behöva en ny bil, kommer bli jäkligt tajt med tre barnstolar, måste börja leta efter en med sjusäten

Nä nu måste jag vattna gräsmattan, elller skulle det regna idag?måste kolla prognosen kanske jag slipper...

• Timba

ska man åka buss efter tåget missar man ofta bussen efter som tåget är ofta försenat och vice versa, dessutom behöver man ofta åka tunnelbana inne istan så det är ett jäkla bök, dvs jag bodde förut i ett område som viksjö med buss till tåget och det är inte såkul med tre byten för att ta sig till jobbet

Och jag har nog hört mer negativt om viksjö med alla ungdomgäng som härjar, dvs här händer det ju typ aldrig nåt dvs i kallhäll.

Viksjö är inte heller dyrare än varken kallhäll eller skälby utan det beror på helt vad man jämför för objekt.

• Timba

Sarunia: Grattis till lilla dottern !!! Vad ska hon heta ?

• Timba

Marina: du måste ha pratat med en väldigt skum mäklare, för det där stämmer inte. Gå bara in på hemnet och jämför, dvs vi letar efter större så jag tror nog att jag har rätt bra koll på prisläget.
    Ja här bor det ju mesta dels pensionärer och barn familjer, så det är lungt här. Angående ungdomar jag hört det från andra tonårsföräldrar som bor där att det är en del bråk.

• Timba

man ska nog ta vad mäklarna säger med en nypa salt eftersom de säger rättså mycket bara för att sälja. dvs våran mäklare som vi köpte av här hade ju direkt ljugit om flera saker som hon inte hade koll på, fick vi reda på i efterhand,så lita aldrig på en mäklare.

Är det några som vill ut och käka på kvällen nästa vecka ?
    Antingen mån, tis eller fre ?

Nä nu måste jag ut har försökt programmera hela dagen utan framgång jag får inte koden rätt, måste nog lufta hjärnan...

• Timba

Jennypenny: Välkommen hit.

Utteröga: Hoppas du mår bättre snart, tycker du haft nog med bekymmer.

LillaT:härligt med fjäderholmarna, dit måste vi oxå åka snart hundraår sedann man var där.

stora syster: Kul med nya kläder, vad har du beställt och varifrån ?

Flingan: En kompis till mig hade en ergo men jag tyckte den verkade alldeles för krånglig för mig, enklare med babybjörn.

Annelie: Kul med cirkus, när kommer cirkusen och vart ska den vara då ?

Marina: en kompis funderar  på att gå på visning på ett hus i era kvarter och undrar om det finns olika storlekar på husen ? http://www.hemnet.se/beskrivning/672636?r=3

Nu har maken och Eliott äntligen kommit hem dvs de skulle bara vara borta över förra helgen men fastnade ifrankrike i åtta dagar, så jag har haft världens abstinens efter lillpojken, dvs är ju van att maken reser, men att Eliott är borta var nåt helt annat..

Var det nån som ville gå ut och käka i veckan ???

• Timba

Evani:vad kul med nytt jobb och det bådar ju alltid gott när man har lite aktiviteter på jobbet.

stora syster: det kan inte vara ögoninflammation dvs vet att det går lite sånt just nu.
    Trist att du inte fick vara hemma.

Flingan: Säg åt dem på skarpen låt dig inte bli överkörd, det är ju du som är mamma inte de.

utteröga: tog inte det inte en odling på henne eller nåt prov ?

Idag är det plugg som gäller, men inte så lätt att motivera sig när det är så här fint ute...sen är jag lite rstlös just nu vill hitta på en massa saker eftersom jag vet att när bebis kommer blir det inte så mycket utrymme till det.

• Timba

flingan: Snart är ju bebiseb ute, så ha inte ångest över vikten.

Stora syster: Kul med skansen dit vill jag oxå åka.

Utteröga: Ja det är nog viktigt att gifta sig när man har barn, kan ni inte heta dubbla efternamn ? dvs vi löste det så ingen ville heta bara den andres efternamn...
    Vart vill du gifta dig ?

Mirix: se till att skriva det vid utvärderingen av kursen och om du orkar, så kan du ju alltid anmäla till högskole verket dvs de kan ju bli av med examinationsrätten om de får tillräckligt med kritik. Sjuksköterskeutbildningen vid ki var ju så dålig så att de blev av med den dvs det var ju princip bara för folk att gå dit så blev de godkända..dvs är en utbildning så lätt borde de ju kunna korta ned den betydligt och inte slösa med folks tid och pengar.

Matglad: förstår att det är jobbigt när lilltjejen börjat på dagis, vill inte heller lämna ifrån mig Elina..men maken kräver att hon ska börja i höst.

Här är det kaos, kläder överallt , är helt tvungen att sortera deras kläder, det går inte att hitta nåt längre i garderoberna och sen köpte jag lite nytt till dem igår.
    Kan tipsa cubus har shorts, tshirtar, tights ta tre betala för två..

Ikväll blir det picknick i hagaparken med tjejgänget ska bli kul, så det får bara inte regna.

• Timba

flingan: vad skönt att allt såg bra ut, vart ska du föda förresten är det ks eller ?

vad ska jag handla till picknicken, känns så tråkigt att inte kunna käka rostbiff och massa ostar och jag är hemskt sugen på rödvin nu...

• Timba

Flingan:Lycka till idag och skriv så fort du orkar om lilla pyret.

Utteröga: Lycka till på nya jobbet idag.

LillaT:Stackare hoppas du inte är för orolig, jag inboxar dig med lite information.

Mumriksfru: Välkommen !!! är det första barnet ?

Här har vi det lite fullt upp maken har börjat på allvar fixa källaren, börjar ju brinna lite i knutarna, så att vi får ett sovrum där och badrum och sen har jag tentor snart så jag är helt klart lite stressad.

Svar på tråden järfällatråden 9