järfällatråden 9
ak73: Jag tycker att det är bäst att bo nära pendeln, dvs så att man inte behöver ta buss till pendeln efetersom som både bussar och tåg ofta är försenade kan det vara rättså jobbigt, speciellt om man ska hämta barn och så. Så för oss gick viksjö och skälby bort.
Barkarby, kallhäll och Jakobsberg ligger ju precisis vid pendeln.
Barkarby och kallhäll är lugna områden, men centrum är rätt litet, Jakobsberg har stort och bra centrum, men det kan vara lite stökigt, men det är ju helt beroende på vart i jakobsberg man bor. Tycker också att ni ska kolla närmare på kungsängen, bro och bålsta, litel ängre till stan med tåget men klart bättre priser. En parameter till är att tåget går med kvart trafik fram till kungsängen, sen är det halvtimmestrafik som gäller, men diskussion pågår om att utöka trafiken.
Flingan: Hur gick det du ska inte föda nu eller så, det kan inte vara vattnet som går ?
Jag tror oxå att vi kommer att behöva en ny bil, kommer bli jäkligt tajt med tre barnstolar, måste börja leta efter en med sjusäten
Nä nu måste jag vattna gräsmattan, elller skulle det regna idag?måste kolla prognosen kanske jag slipper...