Inlägg från: MrsMumrik |Visa alla inlägg
  • MrsMumrik

järfällatråden 9

Hörrni jag måste fråga - hur mycket sov era småttingar när de var 3 månader? Selma åt vid 23:00 igår och vaknade vid 06:15 och 08:00 och åt och sen sov vi till 10:30!!  Jag har aldrig vilat och sovit så mycket som jag gör nu och det känns inte som det hör ihop med spädbarnstiden När hon är vaken så är hon pigg och glad och sen kommer det en tår och då vet man att det är dags att sova igen...

• MrsMumrik

D1980 - Grattis till bebisen och välkommen till Järfälla!

Utteröga - vad tycker din vän om Lassemaja? Geografiskt så skulle det passa oss perfekt, men jag vet inget om förskolan.

Flingan och LillaT - check your inbox

• MrsMumrik

Utteröga - det låter jättebra! Min kollegas fru jobbar där och han är fantastiskt så jag har som antagit att hon är det också Vet du om man kan få komma på besök där innan man ställer sig i kö?

• MrsMumrik

Flingan - det kanske är lite urladdning efter beskedet om Gustav? Ibland kan man ju bli nästan febersjuk när spänningar släpper... du får ta hand om dig och be om lite extra barnvaktshjälp så du får vila upp dig. Säg till om det något man kan göra Btw, fiberhusk hittar du på välsorterade mataffärer. Jag köpte mitt på coop forum i vinsta. Tänk på att låta det svälla bara så du inte få ont i magen!

• MrsMumrik

Flingan - Stora tjejen! Är det alltid så att de blir febersjuka efter vaccination? Vad bör man ladda upp med hemma?

• MrsMumrik

Jaha... då sitter man här och surfar klockan 05:30. Igår sov jag och snorpan till 10:00 och idag vaknade jag 04:30 och kunde inte somna om. Börjar misstänka att jag är understimulerad av föräldrarledigheten Lika väl det att jag är vaken nu. Har en busy dag idag. Först kommer kompis på lunch och sen kommer min syster på middag och ska vaccinera våra katter och ikväll kommer mina föräldrar från norrland. Däremellan ska jag hinna ta dammsuga, tvätta, torka golven och bädda och städa gästrummet.

• MrsMumrik

Flingan - stackars Agnes (och dig!). Hoppas det går över fort! Börjar bli lite orolig för Selmas vaccination nästa vecka  Min paranteser stannar till på söndag! Min mammas man ska hjälpa Henrik att skära ner vår oljepanna... mao jag och mamma ska shoppa hela helgen

D1980 - usch, ja nu börjar det! Vi måste också sätta på vinterdäcken å det snaraste!

• MrsMumrik

LillaT - vill hitta ett stort babygym till Selma som är mjukt så hon kan ligga på golvet och rulla runt. Nu sover hon hela tiden i liggdelen till vagnen vilket inte ger något utrymmer för att rulla. Hittat några på blocket och tradera (vill ha mumin ) ,men det kanske blir flukta lite i butkerna också. Har bakat brödet två gånger och det tog max 10 min. Det är ju inte en nybakad baguette, men ett fullgott subsitut

Svar på tråden järfällatråden 9