• Mirix

järfällatråden 9

marina, var det priset för 2 eller en vecka??
    det blir ingen resa för oss i vilket fall, tyckte inte försäkringen täckte tillräckligt mkt. mn det verkade vara ett super hotel, jag e verkligen avundsjuk!!! vi kunde få åveckor på det för 20´000 mn det e för mkt. vi ska ju köpa bil oxå... tja så vem e hemma hela sommaren o vill umgås??

• Mirix

jag förstår dig Elin, vi hade ju värsta turen ett Mira kom ut för planerat snitt s vi lapp vnta såååååå länge

Vi måse ha en kombi om vi ska få plats med barnen. Dte blir för trångt, tex om vi ska resa nånstns eler bara lämna bort över natten så ska det med två mrasser, vagn o tja... eller bra åk otarhandla, vi fyller ju hela baksätet nu, var ska allt vara när det är en barnstol till? ... o såtrivs inte Fanny med att ha en så liten bil.... vi hade kombi redan innan vi skaffade barn... men så bytte vi till den här av nånn anledning som jag har glömt...

• Mirix

jaa en picknick till typ Akallaby på lördag vore väll nått? Vilka vill haka?

• Mirix

grattis Saruna! Åhh trebarns mamma låter väll finfint!

• Mirix

Perfekt Karro, på lördag alltså vid Akalla by, picknick. Vile tid?? Vilka mer vill komma??

Akalla By,lördag kl...
    Mirix: 2vuxna + 1st 1,5år

• Mirix
    Akalla By,lördag kl 10.00

Mirix: 2vuxna + 1st 1,5år
    Stora syster: 1 vuxen+ 1 1,5 åring och kanske ett gäng sjuåringar. + ev 1 13-åring..

åhh synd att Fanny e prego, ... , annars hade hon kunnat spela fotboll med de stora ungarna!
  • Mirix

Shit Elin jag drömde att du gick omkring och läckte fostervatten överallt!!! SKÄRY!

Vi ska ha barnbesök i dag och senare min pappa.. har ett dilemma... han åkte till Israel för  några vckor sedan och jag tänkte inte alls på att han med all säkerhet skulle köpa en Davidsstjärna till Mira. Jag kom på det när han redan kommit hem och då blev jag så ledsen, jag vill ju att vi ska vara den som ger henne hennes första stjärna. Troligtviss skulle det vara min första, som jag fick av min mamma (i juklapp btw... inte så traditionellt kanske). Jag kommr inte att säga det till honom, att han inte får ge den/de han köpt, det är inte juste. Isåfall skulle jag sagt det förehan reste. Men det är synd, jag hade verkligen velat kunna säga att hon fick den första från oss..

ja e ett geni förresten: ja sydde sommarkläder förra året till Mira itunna bomulstyger - de passar FORTFARANDE!  ... ;-P

Ingen mer som vill förlja med till Akalla BY?

• Mirix

haha vilka ungdomsgäng? Det finns säkert i Hässelby Åkermyntan men inte här! Men vill ni bo nära pendeln och inte behöva krångla med bussar så e barkarby  bra. Bussarna i Skälby och Viksjö e ju komplett opålitliga! De går på tok för sällan, lätt att man inte kommer med om man har barnvagn och tja var det nån som km i tid (eler överhuvudtage gick) i vintras??

• Mirix

Det är svårt att hitta nån högstadieskola som e lugn skulle jag tro, det e helt klart en stökig ålder.

Det e alldees riktigt et somAnnelie skriver, det är lätt att fåett dåligt rykt men svårt att sudda bort.

ingen mer som kommer till akalla by imorgon kl. 10??

• Mirix

Välkommen Jenny, jag bor i Skälby med 1,5årng, fru och bebis i frugans mage! (som bara växer o växer!!)

Ugh Karro, Mira fixade inte natten efte att ha varit ute i Akalla och sen ute hela eftermiddan med våra middgsgäster (vi tom  åt ute) hon sov knppt och då självklt inte vi heller! jag lågchtänkte på Marina hela natten HUR KLARAR DU DET???  Blev nästan galen och det var EN natt och första på drygt ETT ÅR som hon sovit så dålig!!!...  jag borde skämmas som klagar, jag vet!

Elin, Anne och Therese, jag har sytt fina vagnsmobiler, jag ska sätta ut bilder i veckan, om ni är intresserde!

Elin, vad blir det för vagn förresten??

Kram och hoppas ala får en bra vecka <3

Svar på tråden järfällatråden 9