• Timba

järfällatråden 9

Grattis Elin !!!Härligt att du nu fått din lilla tjej.

Välkommen scruffy!! Jag vill gärna umgås på kvällarna, är 74 och bor i kallhäll. Är nu delvis föräldraledig, dvs pluggar två eller tredar i veckan. Säg till om du vill hitta på nåt dvs jag är rätt flexibel.

• Timba

Utteröga: låter som att du stortrivs på jobbet, härligt.

Stora syster: Det låter som en kanon ide, thailand alltså i vinter, du får väl köra på med övertalningen.

Maraja: Cypern är ju trevligt, vart hade ni tänkt att åka ?

LillaT: hoppas det gått bra idag, uppdatera gärna.

Har båda ungarna hemma idag och varit i lekparken halva dagen. Och jag klantarsel gungade med Eliott iknät och halkade  på nåt sätt ur gungan, så nu har jag jätteont i rumpan.

• Timba

LillaT: Ja nu har du ju ett datum när bebisen kommer men jag förstår att du är orolig iallafall,men det kommer att gå bra, de kommer att ta väl hand om dig, se bara till att fråga och be mycket om hjälp.

Utteröga: jag har ett stort blåmärke på stjärtpartiet men annars är bet bra..mår faktist rättså bra nu i graviditeten, kan fortfrande göra det mesta, fast maken tycker att jag ska ta det lugnare, men jag är inte de typen utan vill hålla igång. du verka ha ett spännande jobb nu. Ska fundera på romeo och julia kanske skulle kunna se den med tjejerna...när gär börjar den visas?
    Och barnen kommer säkert snart att vänja sig.

Flingan: Nyfiken på hur du mår, hoppas du inte har för ont och hoppas allt är bra med hela familjen.

mumriksfru:hur känner du inför snitt ?

• Timba

ajan: välkommen till tråden, när är bf?

Maken och ja har råkat dubbelboka oss dvs måste få tag ien barnvakt, så jag tänkte fråga om någon i tråden har testat nåt barnvaktsföretag ?

• Timba

Stora syster: Kan du inte bara ta beslutet åt honom och starta ett konto där ni sparar till resan?, dvs om han jobbar mycket kanske han inte orkar tänka så mycket nu.

Utteröga: jag förväntar mig att få nåt på söndag, har gett honom lite hintar över vad jag skulle vilja ha..han har ju rätt dålig fantasi så det skadar inte att hjälpa honom lite på traven...

LillaT: hur mår du?

Flingan: Det låter härligt passa på och njut.

Jag har fått uvi det vider som sjutton och jag måste kissa hela tiden, måste ta mig till när akuten för jag pallar inte att gå med det här hela helgen.

• Timba

flingan: Det var bra att ni åkte in, en propp är inte en lite grej om det var det, dvs den kan ju åka iväg och täppa till, men hoppas det bara är lite vätska.
    Angående syskon så har jag lite dåligt samvete för Eliott eftersom han inte pratar ännu och det är svårt att förklara för honom, så det blir lätt avundsjuka och så, men samtidigt älskar han ju Elina och är väldigt förtjust i henne och det blir lättare och lättare när de kan leka med varandra.
    Och de är ju bra att de lär sig tidigt att behöva ta hänsyn till andra människor.

LillaT: När jag födde Eliott fick vi åka till södertälje, dvs det var mycket bättre där än på ks, men det är klart det blir lite svårt med maken då vart han ska vara och så fördet är inte helt säkert att han får sova över. men jag hoppas det ordnar sig och du blir snittad nu på ks. 

Storasyster: Öpnna en flaska vin när han kommer hem,så att han slappnar av lite och prata sen, så brukar jag göra när det är besvärligt min karl går alltid att muta med vin...

Utteröga: gulligt av din karl.

Nä nu ska jag fixa potatissallad för kvällen sgrillning.

• Timba

Grattis Terese till lilla tjejen!!!!

Utteröga: trist att Vincent är sjuk hoppas han snart mår bättre. Och vilken tur att du ringde områdeschefen hon kanske försökte lura er.

Flingan: Kul med shopping, vill oxå gå iaffärer men har inte tid.

stora syster: ja hantverkare är ju inte riktigt att lita på har vi oxå märkt, de kommer när de behagar, så jäkla trist bara att behöva vänta.

Mirix: otäckt med krocken hur mår hon nu ?

• Timba
    Timba skrev 2010-06-01 10:05:42 följande:
    Grattis Terese till lilla tjejen!!!!Utteröga: trist att Vincent är sjuk hoppas han snart mår bättre. Och vilken tur att du ringde områdeschefen hon kanske försökte lura er.Flingan: Kul med shopping, vill oxå gå iaffärer men har inte tid.stora syster: ja hantverkare är ju inte riktigt att lita på har vi oxå märkt, de kommer när de behagar, så jäkla trist bara att behöva vänta.Mirix: otäckt med krocken hur mår hon nu ?
    Rättning: Grattis Till lilla killen !!! Therese.

Är lite trött idag...kram
  • Timba

Flingan: den är jättefin och vad praktiskt, hoppas du får den.

hm såg precis att det ska vara OTT utförsäljning av barnkläder inne i stan ikväll..jag måste nog åka in till stan iallafall ikväll.dvs bara mina favorit märken billigt.

• Timba

Matglad: Härligt att syskon får följa med till öppnis.

Utteröga:Hur mår Vincent ? Och vad skönt att du har en sån bra chef.

mumriksfru:ska det vara i järfälla ? Lassemaja i barkarby är bra men ligger inte vid vattnet, dvs kolla deras hemsida.
    Annars finns ju sjöpaviljongen i  bromma, tror att de oxå har en hemsida.
    Och sen finns det en restaurang vid bolinder strand har dock aldrig käkat där så jag vet inte hur det är.

Är hemma och pluggar idag i fina vädret, inte kul, var tvungen att trösta mig med lite shopping dsv pompdeluxe har rea nu 50% på alla plagg och de har superfina barnkläder.Fanns väldigt många fina kl'änningar till midsommar.(inte min affär bara tips)

Svar på tråden järfällatråden 9