Inlägg från: Steffi17 |Visa alla inlägg
  • Steffi17

järfällatråden 9

Flingan: oj oj oj, det låter inte alls bra! Hoppas det känns bättre idag! kram!
    vi var ute på lekplatsen med H igår för första gången - det var roligt! han skrattade sååå mycket på gunganGlad tänkte gå dit idag igen, men nu blåser det så himmla mycket! får ser hur det bli på eftermiddagen.

• Steffi17

D 1980: Jobbigt med diabetes! Jag tycker tvärtom - mycket lättare att hitta flicknamn än pojknamn. Det tog ett tag och mycket diskussion tills vi bestämde oss för Hans Henrik. Tycker att det är kul att ni diskuterar Stephanie. Själv heter jag ju Stefanie. Men när jag växte upp i Tyskland tyckte jag inte om mitt namn för att varannan flicka hette så. Nu trivs jag med namnet och uttalet på svenska läter också finare. Men mest kallas jag ju för Steffi. Men Andrea är också ett fint namn! Ni har ju lite tid kvar att bestämma er. Hade vi fått en flicka hade hon fått heta Charlotte - efter min mormor.
    Nu ska vi ut!

• Steffi17

Separationsfasen, nya tänder på väg, förkylning och diaré - allt på en gång och jag har inte helt hämtad mig från min förkylning... lite jobbigt idag...
    hoppas ni är friska! kryar på selma!

• Steffi17

Mumriksfru: Ikväll kräktes Hans han med :( Undrar om de har samma sak? Är Selma snuvig? Hans´ näsa bara rinner och rinner :( Det blir en lång natt :((((

• Steffi17

Lina: Vad f**!! Hur kunde detta hända? Ni ställde ju Selma i kö ganska tidigt, om jag minns rätt? Hur långt i väntekön står ni? Kanske någon hoppar av? Eller kan du diskutera de alternativen som finns med kommunen så att ni får plats någonstans i närheten iaf? Jätte jätte tråkigt!!! Stora kramar till er!!!!

• Steffi17

10 dagar??? Detta är oacceptabelt!! Du får bråka med de! De har tydligen gjord fel och ni ska inte behöva lida pga detta! BlueTopaz har helt rätt! Du vet, Elise från ÖF fick ingen plats på Orgona men nära Hässelby någonstans vilket hon tyckte var oacceptablet så hon ringde flera gånger, gick på deras nerver och till slut fick hon plats!!! Vet tyvärr inte vad hon sa. Så var jobbig, då vill de hjälpa bara för att slippa dina samtal! Stora styrkekramar till dig!!!

• Steffi17

Rut: Visst kan du låna pumpen! När åker du? Hoppas ni har en bra helg! Här är maken hemma trots allt. Först var jag och Hans förkylda och nu är det hans tur:( Ska du på öf tis eller tors? Tänkte gå båda dagarna.
    BT: låter hemskt, det med taket! vilken tur att ni inte skadades!
    lina: så synd det är, så får det vara slut med avocado! d är inte värt det! Jag mår bättre idag, men nu är maken dålig. Tur att en av oss orkar ta hand om lillkillen iaf. Jag har bestämmt nu att nästa vecka blir bättre! ska vara friska from mån och komma ut så mkt som möjligt!

• Steffi17

Lina: Tack för detta! Då slipper vi gå dit i onödan. Men synd var det! Ska också dit på tors - promenerar gärna dit, Rut!

• Steffi17

flingan: varför inte ta ett billigt ryanair flyg till någonstans i Europa?

• Steffi17

Jag håller med Lina! Hamburg ska jag nog flytta till någon gång (när jag har blivit stor;o)).
    Annars är kanske Budapest eller Prag inte så dyrt och mycket fina städer är de båda två!
    Lina: Ses om en stund:o)

• Steffi17

Äntigen hemma efter en lång dag och lillkillen sover lite:o) Puh... I morse så var jag på mitt nya jobb och skrev kontrakt:o)) Efter det en sväng förbi gammla jobbet med fika och en utelunch. Sedan direkt till ÖF, posten och sen hem:o) Har ont i fötterna, men är glad:o) Blir spännande att börja jobba! Men juni är ganska snart...
    Hur som helst, en tidig lunch på IKEA låter perfekt! Då krockar det inte med ÖF. Det vill jag inte missa eftersom det är stängt nästa tors em och veckan efter är vi bortresta.

19/4 IKEA lunch kl. 11
    Filngan+Agnes
    Mumrik+Selma
    Utteröga
    BT+barn?
    Tip+Rebecka
    Judit+Theodore
    Steffi+Hans

• Steffi17

Malifa: Vi ska dit på em! Men nästa tors ska vi på utflykt med ÖF på fm till Akalla 4H gård. Hänger du med?

• Steffi17

Rut: ÖF har öppet till 9/6. Therese och jag tänkte promenera dit imorn runt halv 1 - 1 tiden. Häng på! Du har mitt nummer, eller ur?

• Steffi17

Hej tjejer, någon? Vi vill helst ha digitala kopior. Det var länge sedan jag har skrivit här. Tiden går så fort! Nu har lillkillen börjat på fsk Med anledning att han fyllde ett år nyss, tänkte vi gå till fotografen för att ta ett familje porträtt.undrade om ni kan rekommendera

• Steffi17

Hej alla! Var brukar ni klippa era barn? Finns det bra barnfrisör i närheten?

Svar på tråden järfällatråden 9