Inlägg från: Stora syster |Visa alla inlägg
  • Stora syster

järfällatråden 9

Ja, girls, vad ska jag säga! Mysigt det låter med alla små bebbar!

Själv har jag åkt på Nilos dunderförkylning. Ingen idé att ens tänka tanken på att va hemma o sova, har ju huset fullt av hantverkare som bilar upp golv... ;)

Skönt att få igång allt, har varit en ruggigt hektisk vecka! Sjuk Nilo, vi har flyttat runt möbler och bor nu i tvättstugan... Vi har köpt resan till Egypten, köket är beställt och det mesta verkar rulla på som det ska, men guuud vad jag slitit....

Mirjam, företaget blir kanske inte inom ren sjukvård, och tanken var ju att vi skulle va två att starta det, just för att man ska kunna jobba under tiden.  Måste kolla upp vad man får syssla med för konkurerande verksamhet bara, tänkkte ringa facket och se. Men hursom, det blir ju inget konkret förrän efter sommarn, nu stänger ju allt, men vi har ju då tid på oss att lära känna varann ordentligt och smida planer. Vi har ju varit väldigt affärsmässiga och pratat mycket om vilka mål vi har och hur vi ser på olika företeelser inom verksamhetsdrift. För mig känns det som att vi kommer komma överens bra och vi kommer komplettera varann, vilket var lite det jag sökte efter i en kompanjon... Sen SKA det va slitigt, jag gillar inte att bara jobba 80 % och sen inte ha nåt annat att sysselsätta skallle med... Men som sagt, det är ju ff på planeringsstadiet. Vad var det som gjorde att du tyckte att det var för jobbigt, vad hade du för företag?? Tar gärna emot tips!!

• Stora syster

Flingan, den karln verkar kanske inte ens värd att slösa sin energi på, om han sjunkit så lågt att han utnyttjar barnen mot exfrun? Ashole säger vi bara. Punkt!! Annars, försök andas lite, tänk på att det e som ett jobb, vi har ju inte semseter förrän om ngr veckor!! Har ni mkt att göra nu i sommar??

Här e en till som haft barn på lekpalatset på kalas idag! Men jag släppte iofs bara av honom och åkte o uträttade massa ärenden under tiden. Men de gllar det där stället!!GUUUUD så mkt folk det var!!

Loke fick för sig att han ville åka till farmor igår kväll, så nu åker han på torsadg, och blir tydligen borta hela tre veckor! Han skulle ju varit på fritis, jag jobbar ju, och det e rätt trist här hemma med extremt små och röriga utrymmen, så jag förstår honom. Får väl se om han tröttnar i förtur och vill åka hem. Blir tomt här iaf...

Mirjam, vaddå fotbollen eller? E väl kul ?;) Hade kunnat byta till mig en sovmorgon mot det mesta, kommer inte ens ihåg när jag fick en sist, förutom när jag försov mig förra veckan  då, men den dan ble ju inge  bra start på direkt.... ang Anna Wahlgren, glöm inte att hon gillade att dricka wiskey, det kanske bedövar en lite när man ser barnen bråka med varann... haha!!

Utteröga, jag vill också baka! Saknar sååå ett kök! Men jag vet ju att det nya kommer vara tusen ggr finare, det ser redan bättre ut! hahah!! Vill inviga nya ugnen, med pyrolytisk självrengöring! Ska baka massor och laga god mat varje dag!

• Stora syster

Hehe Tip, vi gjorde ju badrummet precis innan Nilo kom!! Varför lyckas man alltid?? ;) Hos oss kkommer de nog va ett par veckor till, tex såg de nu när golvet revs att de måste flytta rören mkt längre än vad som var tänkt för att det ska bli rätt fall, osv osv... men det blir FIIIIIIINT!!!  Bänkskivan kommer i mitten av juli, så jag hoppas att de klara med allt annat då, och bara kan slänga på skivan och vi flytta in....

Vilken intuition man har, tyckte väl att det var nåt konstigt med Nilo igår, han låg o kved hela natten, trots att jag pytsade i honom både alvedon och näsdroppar, trodde han ff var förkyld. I morse tempade han, så jag gick till närakuten och sa att han hade öroninflammation. Doktorn verkade tveksam först, men jag fick rätt, och nu äter Nilo kåvepenin. Tjoho lixom, tänkte väl att det var nåt knas när han tempade efter att ha varit feberfri i nästan en vecka... Man ska lita på sin intuition, särskilt när det gäller ungarna...

• Stora syster

Go morron!

Jaha iväg mot jobbet då! Hoppas jag har inskolning idag, så slipper jag jobba så mkt själv. E ff inte kry, låter som en kråka... Nilo e hemma med pappa idag, så får vi se hur vi löser resten av veckan. Fick mess av Alex i natt attt hon hade jätteont i  örat..... Kanske blir en till tripp till närakuten....

So long girls!!

• Stora syster

Lider med dig Flingan, hoppas ni får nån ordning på G´s tal och allt, visste inte att det var så illa! ? Skönt att ni verkar känna att ni får hjälp iaf.

Jag blev hemringd av fritis på fm, Loke hade superont i örat. O inga tider på vc, så vi får vänta på att närakuten ska öppna o ta en trip dit. Jonta tog Nilo till farmor iaf, här e ju svårt att va bland röran. Nu mår Loke bättre efter alvedon och näsdroppar. Hoppas det e öroninflammation där med, så han också får antibiotika och blir frisk.

Jag lär vabba ett par dar, Jonta måste jobba. E kluven, vill slippa min kväll på jobbet på torsdag, annars får farmor trängas i vår säng med Nilo hela kvällen. Vill dock inte va hemma flera dar i inomhusväder när vi inte har nåt rum att va i. Jaja, det blir ju vad det blir. Barnen e ju sjuka när de är lixom.

Kan ju alltid roa mig med att bossa lite över byggarna, haha!

• Stora syster

Marina, nyfiken!! Nu e vår resa iaf halft betald! Tjohoo!!

Ang akuten, det skulle behövas mkt för att jag åker in till en riktig akut.... Men närakuten e ju en förlängning av vårdcentralen, och de vågar väl iinte annat än ge  mig bästa service när jag titt som tätt springer in med min snygga jobbuniform däär.. ;)  Nä, de e jättegulliga, och man får tid direkt. Orkar intee direkt åka ända till Danderyd... haha!!

Mirjam, hoppas det går bra med bokletandet, synd att jag sålt min. Jag grinade mkt när jag läste den, var inte direkt stabil heller.... Men jag hatar ju smärta, så för mig var det nästan mer plågsamt att läsa om den än vad jag hade nytta av. Skulle nog behöva fera års terapi för att bli av med min smärtfobi. hahah!!

Ja, om man skulle ta och klä på minstingen och röja lite här då. Och kanske gå ut en sväng. Det kan man väl göra med goott samvete eller fast de ha öroninflammation?? Det verkar ju va ok väder ute...

Hade gärna hängt på till Akalla, men vågar inte lovaa friska barn, och Loke ska bli hämtad av sin farmor vid tolv på tors. (Ja Mirix, det smittar, därför alla dagisungar alltid får bacillerna...)  Nu har de Kåvepenin, så de e nog smittfria om nån dag dock.

• Stora syster

Usch, jag e taskig mot alla fröknar, lärare o annat löst folk! Inte en enda sommarpresent!! Skulle ju annrs bli en sisådär tjugo pers som skulle få, det har jag ingen lust till.

Ang akut/närakut. Tanken e ju att mna inste ska söka akut om man inte måste, och då särskilt inte på de "riktiga" akuterna på stora sjukhusen, just för att de ska kunna ta hand om ambulansoffer och allvarligare åkommor... Det e ju värdelöst att sitta i flera timmar o vänta bland en massa sjuklingar, istället för att få en tid på en närakut och bra åka dit i tid som ett vanligt läkarbesök..

Flingan, jja Nilo har också blivit vaccinerad, men det e ju bara mot pneumokocker det skyddar, en av de vanligaste bakteroierna som orsakar infektioner hos barn i ffa öron, och bla lunginflammationer hos äldre. Detta lär ju va nån annan liten bacill...

Bygget här går framåt, men det tär verkligen på mig att bo i tvättstugan och i sängen. Känns väldigt begränsat om man säger så! Och  smutsigt! HUa! Hade kanske stått ut bättre om jag varit frisk, och inte hade behövt roa två vildar mitt i röran. Men vi e väl friska snart, och huset fint igen, och då ska det storstädas och storhandlas och njutas av sommaren!!

• Stora syster
    Lilla skrev 2010-06-15 17:56:37 följande:
    Ligger närakuten i Jakobsberg? På sjukhuset? Har aldrig varit där nämligen.

Vi kikar på Saltkråkan här hemma. Lånade den igår på biblioteket.
    Ja, det är i samma lokaler som jakobsbergs vårdcentral på sjukhuset. Nära o bra, för oss iaf! ;)
  • Stora syster

Hej Bolindermamman! O välkommen! Jag har en Nilo som är en månad äldre än din. Och två stora.

• Stora syster

Flingan, de borde va färdiga innan jul säger de! jag får nästan tårar i ögonen fast jag vet att de skämtar!! Nån vecka till räknar vi med!

BM, jag jobbar som sjuksköterska på jakan hospital, Nilo går hos dagmammorna på Trollebo i Östra Polhem på dagana. Den stora i Berghems skola och den största i Viksjö skola... jag e inte ledig så mkt, men hakar gärna till parken om jag kan! Kul om vi börjar dra ihop lite fler träffar nu, det har ju varit rätt dåligt med såna ett tag! Tänk i början vilka listor vi gjorde ni som var med på denn tiden!!

Svar på tråden järfällatråden 9