järfällatråden 9
Utteröga: har du kollat dina järnvärden ? Annars brukar iallafall jag bli piggare av d vitamin dvs tar barnens droppar och ät massor av frukt. Men skönt att vincent är bättre.
Utteröga: har du kollat dina järnvärden ? Annars brukar iallafall jag bli piggare av d vitamin dvs tar barnens droppar och ät massor av frukt. Men skönt att vincent är bättre.
Utteröga: Tror att det är bra om du går och tittar på lägenheten helt själv och det är svårt med byten sällan det blir helt perfekt, men nu har ni ju möjlighet att sätta lite egen prägel på lägenheten. Är det samma värd som ni har nu som har lägenheten ? jag tänkte på att när jag bodde vid telefonplan med stockholmshem så betalade de för material om man fixade själv, dvs blev avdrag på hyran, tänkte kan vara bra att kolla om det är mycket att fixa.Den lägeheten såg faktist riktigt hemsk ut från början men blev riktigt bra och läget var super. Annars är ju färg jäkligt billigt på rusta och de har ju tapeter och allt möjligt. Så om ni ändå ska bo där några år kan det ju vara värt och mer utrymme är ju guld värt när man har barn.
Flingan: Om du har ont isåret är ett tips att linda runt hela magen så att sårkanterna hålls stilla och jag antar att du har tejp på, för det är bra att tejpa så långe som möjligt så att det läker snyggt. Sen ska du ju inte hålla på och lyfta och böja dig på minst femveckor, säg det till honom dvs du ska bara amma bebisen och gosa med Gustav resten får han ta fram tills du är återställd. Sen är det ju bra att gå så att du inte får proppar men de har de säkert sagt till dig. Hur länge ska magnus vara hemma förresten ?
Storasyster: vad skönt att ni kommer igång med köksbygget, har ni valt ut vilket kök ni ska ha ?
Själv har jag båda ungarna hemma idag så vi har som vanligt varit ute i parken, börjar bli riktigt jobbigt att springa efter dem dvs de vill ju inte vara på samma ställe samtidigt utan den ena ska gunga och den andra ska åka rutschkana, ja jag får ju iallafall motion..och nu sover busarna så nu bör jag läsa lite...
LillaT:håll ut det släpper snart, men jag vet att det kan vara olidligt när man har så ont.
Stora syster: Köket blir säkert jättefint och ta det lungt nu, stressa inte.
Att starta eget blir ju säkert jättebra och att ni har olika kön ska väl inte göra nån skillnad, om nu inte Jonta är sotis men bjud hem honom och sitt och planera hemma lite med honom så avdramatiserar du det hela lite om så är fallet. Sen finns det ju alltid folk som snackar med skit i det, ofta är det bara avundsjuka. Man måste våga lite för att vinna.
Vi håller på och handlar hem grejor till badrummet dvs byggjobbarna kommer nästa vecka så nu gäller det att hinna köpa in allt och sen hoppas jag verkligen att det inte blir når strul att de bygger klart som avtalat.
Marina: Ha det så skönt på semestern !!!
Lilltösa: friskis brukar ha barnpassning måndag och onsdagar, men jag tror att de har uppehåll med det under sommaren, ring till receptionen och fråga hur det ligger till.Och de har även haft mamma bebisgympa men det kanske är uppehåll där med. Annars finns ju sats i jakan har för mig att de oxå har någon mammababy grupp.
Friskis har ju utegympa nu under sommaren kanske kan vara en ide att ta med barnvagnen och ställa brevid.
Utteröga: Vad skönt att du trivs så bra på jobbet.
Flingan: Hur går det för Gustavs tal nu, dvs hur ofta går han hos logopeden ? Har det blivit bättre ?
Vi väntar fortfarande på tid dit och jag är jättenyfiken på vad de kommer att säga om Eliotts tal, sen ska han oxå få träffa psykolog och hörseln ska kontrolleras...tycker bara att allt går så sakta.
LillaT: vad kul för Idun attgåpå kalas, gillade hon lekpalatset. Hur mår du nu förresten ?
Stora syster: härligt att renoveringen är igång, hur länge ska de hålla på ?
Mirix: hurmår blivande mamman ?
Härär det fullt upp, har i och för sig sommarlov nu gjorde sista tentan i torsdag men badrums och sovrumsbyggandet är i full gång, så nu måste vi köra på om vi ska hinna klart, nästan komiskt så här var det precis innan Elina kom oxå men då gjorde vi köket...
Jag måste tipsa er om att det finns en barnläkare i kallhäll som har öppen mottagning och tidsbeställd mottagning,dvs han finns i samma byggnad som kallhälls vc. Vi har varit hos honom flera gånger och han är verkligen jättebra. Dessutom är det bra om man behöver åka till sjukhuset för då slipper man sitta på akuten och kan snabbt få komma in.
Utteröga: Vad gott med lunch på stan.
Marina: Kul att resan blev lyckad.
AnnelieE : Jag tror att det är lättare att se om man har barn innan,dvs då märker man det tidigare, dvs Eliott var ju min första så jag började reagera när han var ca 2,5 år och när jag började märka att Elina som var 1 år kunde fler ord än han och verkade förstå mer. Så jag ringde till bvc och vi bokade en lite tidigare treårskontroll, för att jag vill få lite fart. dsv allt tar ju en sån jäkla tid med utredningar och så får man vänta på tid, så jag tycker att om man är orolig så ska man ringa bvc.
Flingan: Har ni ansökt om fler timmar ? dsv jag vet inte hur vi ska göra för just nu verkar han inte trivas så bra på förskolan, vet inte om det beror på för få timmar så att han inte kommer in i gruppen eller om det beror på att kraven ökar och kommunikationsproblem. dsv de säger att han hellst leker medett barn itaget och gärna med de mindre barnen. Känner att jag behöver lite hjälp med beslutet så det vore bra att få träffa psykologen snart och höra vad hon rekomenderar.
Brukar man köpa sommar presenter till förskolan ? och vad ska man köpa isåfall ?
Utteröga: jag mår ju rättså bra, förutom att jag mår illa av allt järn som jag stoppar imig, men jag måste annars orkar jag inte nåt. Har du förresten testat dricka lite grönt the ? jag brukar ta det iställer för kaffe ibland och tycker att det funkar rätt bra mot abstinensen.