järfällatråden 9
flingan: Lycka till med vagntävlingen!
flingan: Lycka till med vagntävlingen!
flingan: Kul med dopet, coola killen.
Skönt att ha det kollat och att du vet vad du ska göra med flytningarna/sippringarna. Ta hand om dig.
sarunia: GRATTIS!
ak73: Jag bor i Barkarby och visserligen i lägenhet, men här är det lugnt som få. Kanske lite dyrare boende, vet inte exakt för jag har inte jämfört med resten av kommunen så värst mycket. Men... det här är en idyll om du frågar mig. Visst, det byggs och planeras en massa men det är fortfarande en bit ifrån andra, mer stökiga områden, och jag och sambon trivs i massor. Vi har ju inget centrum värt att nämna så kidsen vill inte vara här och hänga.
Det ville i alla fall inte vi när vi kom upp i tonåren.
mirix: Ha en bra dag idag med besök.
Jag vet inte alls hur vår helg ser ut just nu. Uma hade feber igår och förhöjd temp idag, Vincent hostar en hel del och sambon är hostig och har ont i halsen. Vi skulle på kalas idag, men det blir inte av och imorgon skulle vi ha gäster men de är också sjuka - mer än oss (halsfluss hos båda barnen, ihållande feber osv).
Just nu sover Vincent eftersom han vaknade i ottan, Uma tittar på Playhouse Disney och jag ska gå och hänga tvätt så att jag kan ladda en till maskin.
Ha det så bra!
Lilla T: Shit, vad du är igång. Hoppas du tar det lite lugnare idag och vilar dig. Kram.
Lilla T: Vi väntar på att hon ska komma och titta på vår lägenhet igen och kolla upp det där med vad som kan bli åtgärdat. Vi och hon anser ju att allt ska fixas så att det blir normal standard, ska bara höra vad värden säger. Skulle vilja flytta dit, för läget är bra och p-platsen är första utanför porten, aningens närmare dagis/närbutiken/stationen och när dottern börjar skolan slipper hon korsa Skälbyvägen.
Ja, de där gängen från Hässelby/Åkermyntan träffar man på först i Björkeby. Hehe. Min inställning är att mina barn inte ska gå i Björkebyskolan.
Lilla T: Det kom dit gäng från Åkermyntan/Hässelby och bråkade när jag gick och även senare. Sedan är det elever från Skälby och Barkarby som går där och när vi började där efter sex år i Barkarbyskolan fick vi en chock och den har varit dålig alltjämt. Mobbning, lärare som tafsar, vandalisering, ingen som tar tag i problemen, osv. Ambulansen var där förra veckan.
Nu har jag precis fångat upp spya nummer två från dottern, ungefär en halvtimme emellan. Puh. Undrar vart det här leder.
1975: Hehe. Jag gick ut våren 1989 och jag tyckte inte skolan var bra på något sätt. Har en vän som är 11 år yngre och han mådde inte bra när han gick där och det var totalkaos.
Stora syster: Väl sagt. Finns typer överallt. Här var typerna fler från villorna i Skälby än våra i Barkarby, just då. Sambon bodde bakom Maria Kyrka i Jakan innan vi flyttade ihop och han säger att han inte vill tillbaka dit. Allt handlar väl om tidpunkt, erfarenhet och vilka man "stöter på" och umgås med. Inte lätt.
Uma har spytt en gång i halvtimmen under cirka 2½ timme, men nu har det inte hänt på ett tag. Just nu tror vi att det handlar om något hon har ätit. Vi får se. Sambon ska köpa hem något gott och så får vi avvakta.
Skönt att ha laddaren igen Elin! Uma gjorde sista spyan vid två, har druckit och ätit glass och väntar på middagen så vi tippar/hoppas på att det är ngt hon har ätit. Ha en fin helg.
Anneli E: Jag var missnöjd med skolan då, hade sambon som jobbade där efter att jag gick där, har en barndomsvän som gick där långt senare och hör saker om den skolan fortfarande som gör att jag inte vill att mina barn ska gå där. Min bild av skolan är att det har varit och är otryggt, stökigt och med lärare och rektor som inte har kurage eller medel att hantera elever som mobbar, bråkar/slåss eller vandaliserar.
Så känner jag i alla fall nu. Mina barn är så små så vi får se när det väl blir dags.