Inlägg från: BackinBlack |Visa alla inlägg
  • BackinBlack

järfällatråden 9

Annelie E skrev 2010-05-14 20:57:57 följande:
    Ja, det är ju klart, ryktene kan ju lätt ändras och jag tycker det är bra att närpolisen visar upp sig på skolorna runt om i kommunen även om det inte har hänt något...
    Ja, rötäggen finns som sagt överallt. Som några har skrivit tidigare när vi pratade om bostadsområden och olika delar av kommunen. Jag har en idyllisk och fin bild av när jag gick i Barkarbyskolan men om två år är det dags för Uma att börja där och jag känner att jag måste veta lite mer hur den fungerar idag. T ex. Även om jag inte direkt har några andra förslag på skolor för henne...
    Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

Annelie: Ja, jag är inte ute efter att baktala den skolan. Kanske skulle sluta skriva om den, men historien har inte varit så fin och jag kan inte släppa det av egen och närståendes erfarenhet. Man kan väl säga att jag själv behöver få en bättre bild av skolan för att känna att mina barn är trygga där när de eventuellt ska gå där.

• BackinBlack

Mirix: Låter mysigt med Akalla By, men tar vi oss ut så kanske vi gör en kortare utflykt. Fast det är väldigt mysigt där...

Annelie E: Jaha, du jobbar där och här svamlar jag på. Men som sagt, det är min bild av skolan och den är ju väldigt subjektiv.

Lilla T: Inte oroa dig för att det är fullt på DS. Allt ordnar sig. Jag hade flera nummer på kylskåpet och i plånboken och så fick det bli som det blev, KS ligger ju nära också.

• BackinBlack

Annelie E: Hoppas han får det roligt på cirkusen! Uma var iväg förra sommaren, då var hon 3 år 3-4 månader. Hon gillade inte ljudet och clownerna och somnade i min famn under andra akten. Men hon ska gå med sin pappa snart.

Jennypenny: Välkommen hit! Jag bor i Barkarby med sambo och två barn, ska snart börja jobba efter en tids arbetslöshet.

Och så har jag grymt ont i halsen, började i fredags kväll och kulminerade igår kväll, har frossa och ont i kroppen. Funderar på att ringa Vårdguiden för jag har inte sovit inatt och varken värktabletter eller halstabletter gör någon skillnad. Gör så ont att försöka dricka eller överhuvudtaget äta. Puh.

• BackinBlack

Är på väg mot närakuten faktiskt. Har svårt att ens få i mig vätska, har druckit max en deciliter. Fick hicka nyss och det var inte skoj. Tur att jag börjar jobbet nästa måndag.

• BackinBlack

Stora syster: Vad vågat att köpa badkläder online. Hoppas du får ledigt för att köpa jord. hehe.

Lilla T: Stackare lilla Idun. Hoppas febern har gått ned.

tip: Förstår abstinensen om lillkillen varit borta så länge.

Ja, här är det halsfluss som gäller. Vilket verkar vara tur för då fick vi hjälp med antibiotika. De testade hela familjen, jag och Uma har streptokocker men inte killarna. Fast hon har varken ont eller har feber så hon surar massor att hon inte alls ska ta medicin och inte stanna hemma. Jag har haft en djävulsk ledvärk, ungefär som förvärkarna med ont i ländryggen ut i höfterna och ned i båda benen. Det har släppt lite nu. Nu är det tiodagarskur Kåvepenin och så toppar jag det med Alvedon för stunden.

Dags att hjälpa sambon med badet av sonen. Sköt om er!

• BackinBlack

evani: Vad kul att hon har börjat gå nu. Vincent är fortfarande för feg, fast han är stadig och verkar ha balansen. Lycka till idag!

Mirix: Man känner ju bara till sin egen situation och vad man är van vid. Är ni vana vid att hon sover hela natten och hon nu inte gjorde det så är det såklart tufft. Jag är van att inte sova hela nätter och har liksom vant mig. Typ.

Lilla T: Stackare. Hoppas hon piggnar till under dagen och att ni får sova.

Stora syster: Ah, då förstår jag. Jag har bara en bikini-trosa som jag tror passar så jag skulle behöva köpa badkläder, men jag drar mig för att åka och prova.

Här ska jag lämna Vincent på dagis om 1½ timme, han vaknade halv fem och jag försökte få honom att somna om i en timme innan jag gav upp.

Sedan har jag Uma hemma hela dagen. Vet inte vilket jag ska gå på, om Uma ska vara hemma bara idag eller imorgon med. På nätet står det två dagar efter påbörjad penicillinkur, har för mig att läkaren sa tre dagar. Uma är som sagt symptomfri, verkar vara bärare av det bara. Jag mår bättre och har kämpat i mig en smörgås på morgonen. Ledvärken verkar (peppar, peppar) har avtagit.

• BackinBlack

Annelie: Den cirkusen hade sambon tänkt ta Uma till.

Lilla T: Ja, penicillinet hjälper mig sakta men säkert. Uma klättrar på väggarna redan och vill till parken.

flingan: Ja, skönt med lite medicin faktiskt.

Jag ringde just vårdguiden, just för att Uma är hur pigg som helst och som vanligt. Sköterskan sa att hon absolut kan gå till dagis imorgon (egentligen redan idag), att har hon inga symtom och går på penicillin ändå så är det inga problem.

Hon sa även att "det går ju streptokocker hela tiden på dagis, det är flera som bär på det" och "inte konstigt att barn blir resistenta för antibiotika om de får det hela tiden, utan symtom ens". Jag går på hennes linje. Vi hade inte ens tänkt testa fler än mig själv igår och då hade jag ju släppt iväg henne idag utan tvekan för hon mår ju som hon ska. Suck.

• BackinBlack

En liten passus... Jag tänker strunta helt i FB, för er som har mig som vän där. Orkar inte med de här perioderna när jag inte kommer åt någonting och när jag börjar jobba vill jag inte hänga vid datorn jämt här hemma, då blir det att jag kollar min mejl och tittar in här som mest. Kram.

• BackinBlack

Mirjam: Ja, jag och sambon har diskuterat fram och tillbaka ang penicillinkuren. Uppenbarligen var det någonting som fick läkaren att skriva ut penicillin, men nackdelen är att hon blir mer mottaglig för baciller och jag gillar inte att hon får medicin för "lättvindigt". Har vänner vars barn avlöser varandra med penicillinkurer jämt och ständigt. Väldigt underbar mobiler - blev helt förälskad i dem och skulle vilja "förhandsbeställa" en till en eventuellt framtida bebis.

evani: Det låter ju toppen!

flingan: Samuel! Vilket fint namn. Ett namn jag har puffat för här hemma. Hihi.

Stora syster: Synd att du inte får vara ledig och att han har fått pollenallergi.

Svar på tråden järfällatråden 9