Inlägg från: Stora syster |Visa alla inlägg
  • Stora syster

järfällatråden 9

Ja hej igen då Ajan, och  grattis till liten! Hoppas allt gick väl trots att det var lite tidigt!

Mirjam, ja Nilo fick allt snällt titta ut två v innan bf, det e väl det enda hans mamma kunnat bestämma om ang den gossen. Nu e det han som styr... ;)

Känns som att jag lever i nån sorts bubbla, bara väntar på lite normalitet, och att piggna på mig. Blir hemma imorgon också, både för min o ungarnas skull... Jag e inte ett dugg bättre än, snorar o har mig, och e helt vimmelkantig. Imorg ska jag iaf uträtta ett par snabbärenden i centrum innan Loke åker till farmor på sommmarlov. Gud vad tomt det kommer va här utan den lille busen!

Är det nån som har lust att haka på till IKEA och äta lunch där på lördag? Jag måste köpa de sisita grejerna till köket, och äta bör man ju... Klassiker med köttbular o potatis kostar ju bara 16 kr!!....Anyone?

• Stora syster

Flingan, ja, problemet e ju att jag måste dit, eftersom Jonta inte fick med sig allt sist... Det e väl nåt kungabröllop i helgen, så då e det kanske lugnare på IKEA? De öpppnar väl inte innan 10? Då har jag ätit frulle för länge sen... haha! O alllt känns lugnt, har ju bara en unge att släpa på, och han e rätt ok att muta...

Idag åker stora killen, känns skumt, men han får väl komma hem om han ändrar sig o tröttnar på farmor. Han ska iofs va m pappa en del också...

Nä, om man skulle ta o packa Lokes grejer nu, krävs väl ganska många grejer för tre veckor kan jag gissa...

• Stora syster

Tack Utteröga! Undrar om det e ngr bakterier man dragit på sig, inte helt otroligt efter två små meed öroninflammation... Ska avvakta till efter helgen, då måste jag ju vara frisk, annars får jag väl käka penicillin jag med...

Ska iaf till jobbet imorg, blitr galen av att bara va hemma, kan ju inte leka nånstans, och gubbar överallt, känns så oprivat!!

Mamma ska ev flytta in i huset på andra sidan gatan från oss! Det har varit många turer fram o tiillbax, det e segt på bostadsmarknaden nu, men det verkar som att det blir kontrakt iaf! Har saknat mammsen, och det känns som en bra idé med tanke på barnen. Hon har ju bara varit barnvakt ngr enstaka ggr sen vi flyttade för två år sen. Förut kunde man lämna ungarna där om man behövde va ensam en stund bara, nu blir det ju inte så när  hon bott på andra sidan stan... Skulle iaf va skönt att kunna spontanumgås lite mer!! Men jag vågar inte ropa hej förrän alla papper e klara...

• Stora syster

Hej Evani! Typiskt att de blir sjuka av sprutorna, slår ju ladrig fel! Det som e bra med sommarn e ju att man iaf kan va ute fast man e hemma och vabbar...

Jag har lärt Nilo hoppa studsmatta idag, han var väldigt tveksam först, men när han väl började hoppa (eh, mer springa) runt på studsmattan ville han aldrig sluta! Han var där en hel timme! Undrar om han kan gå imorgon... ;) SEn skulle mamma vattna, så det slutade med att Nilo fick vattna med en egen vattenkanna, mamma lessnade på att böja sig och hålla i den stora när Nilo också ville hålla och vattna. Det blir nog en bra lite hjälpreda av den unge herrn tillslut!!

Imorg jobb, så nu lägga Nilo, sen bada och sen sova för mig med.

• Stora syster

Bolindermamman, så har Nilo haft det VARJE gång han fått ny tand! Dregglat kopiöst, haft feber och risig i magen. Knappast nåt sammanträffande, han har ju fått de flesta tänderna nu.. heheh!! Tur att det snart e över!

Flingan, skönt att det inte var nån fara, vet hur många ggr Loke ramlat ner från träd/cyklat in i stolpar/ lekt med sågen, ja du fatttar, han hade alltid minst en bula i pannan och helt såriga knän när han var i tre-fyraårsåldern... hahah!!

Själv e man på väg till jobbet, har ju vabbat sen måndags fm då de ringde hem mig från fritis. känns konstigt att bara jobba en dag nu, sen ledig tre, men jag blir så sjukt stressad av att va hemma, så det e  väl bäst att åallra sig iväg. Har ju nån inskolning som jag borde ta hand om också...

Ha det så bäst idag girls!!

• Stora syster

Herreguuuud tjejer vad ni skriver!! Man hänger ju inte med!! Hahah!

Nilo satte just i sig ett halvt försvarets hudsalva! Smarrigt! Undrar om det kommmer upp igen?!

Jag hoppas ju på att få mamma på nära avstånd, hon föll ju verkligen för huset mittemot oss, och jag har ju minst sagt försummat henne de sista åren... Tänkte att vi kan ju göra upp regler att vi inte springer över utan att kolla först, så maan får ha lite privatliv också! Blir nog min sambo glad över, han e  ju inte lika entusiastisk som jag, men han har ju sin mamma närmare, och hon har ju dessutom varit hemmafru tills alldeles nyligen, så hon har ju kunnat vara här en hel del.

Bolindermamman, jag misstänker att Nilo e alergisk, troligtvis mot tomat. Han har ju problem med eksem, och de blossar upp titt som tätt. Ska köra helt tomatfritt när vi ska va lediga om nån vecka för att kolla...hoppas det är det på ett sätt, för då kan han kanske bli av med eksemen.  Nu har vi varit tvugna att köra superstarka kortisonkrämer i omgångar, och det är inte så kul...

Jag funderar på att ha tjejkväll runt min födelsedag, fyller den 21 juli. Tänkte kolla om nån vill komma, men har ju inte bestämt datum än, och det hänger lite på att köket blir klart tills dess, men kollar redan nu om det finns nån speciell dag folk skulle kunna komma?

• Stora syster

Ok Marina, då vet jag en iaf! Nån som kan en mån el tis, det e större chans att kanske Jonta kan va hemma o passa ungarna innan de ska sova då... På helgerna kommer han ju oftast hem mitt i natten..

• Stora syster

The more the marrier Flingan! Klart du ska komma o dricka lite vin!! Får väl se hur jga gör med datumen..

Måste tydligen ner till Bauhaus o kolla färg nu. Helt plötsligt dyker målaren upp imorse o undrarde vilken brytning vi ska ha... Sucka... Inte för att jag var så upptagen, men mitt huvud mördar mig, jävla förkylning...

Nån som har nå husmorstips mot bihålestrul???

• Stora syster

Vad mys det lät Lilla T!

Jag har försökt tvinga mig ut o fixa lite, kan ju inte ligga i sängen och snörvla när man har en liten som vill busa..Men det har inte gått snabbt! Vill att antibiotikan ska kicka in nu så orken kommer tillbax, har så mkt jag vill fixa med, och har ju verkl inte orkat nånting den senaste veckan.

Imorg är iaf Nilo på dagis, så han får springa lite...

nä, om man skulle ta och kolla efter några hallmöbler nu innan maten kanske...

trevlig söndag tjejer!

Svar på tråden järfällatråden 9