järfällatråden 9
evani: Jaha... miss från min sida. Skönt iaf med barnvakt och byggande!
lillaT: Jag vet inte om jag orkar.... det är precis efter min akupunktur, så beror lite på hur jag mår efter det....
evani: Jaha... miss från min sida. Skönt iaf med barnvakt och byggande!
lillaT: Jag vet inte om jag orkar.... det är precis efter min akupunktur, så beror lite på hur jag mår efter det....
Utteröga: GRATTIS!!!!! HURRA!!! HURRA!!!! HURRA!!!! Jobbet först! Lägenheten kan du fundera på sedan! Försök att njut nu av att du fått jobb!!!
Utteröga: Det är såååååå illa att de frågar om sånnt och att det spelar in!! Men jag är såååå glad för din skull!!!
God morgon....eller iaf morgon..... Jag är så trött idag. Var ju på bokklubben igår, och det var trevligt,, men jag tog ut mig och hade ssamandragningar och ont ohc mådde illa när jag kom hem. Fastnade framför en film och kom nte i säng förän vid 12. DÅ tyckte Magnu satt det var ett bra läge att prata om hur han kände och om varför han varit på ås dåligt humör.... Det tog nog två timmar att reda ut allt... Bra att det blev gjort, men är åsååååååå trött idag. Ska på ssssssista akupunkturen idag ås jag kan inte lägga mig att sova riktigt än.... och vet inte hur mycket jag vågar osva under dagen för min chef (på YTC) ska tydligen ringa idag och prata om ngt..... undrar vad.... tänk om jag får ssparken..... och osm ni märker sssssssssssssssssssså strular tangenten s på mitt tangentbord.....
ok, nog gnällt. 13 dagar kvar nu!
Mirjam: fantastikst att det inte konsta ngt!! VÅr billagning i vintra slsutade på strax över 20000!!!!!
syster: AJ!!! Lier med dig och din rygg!!! stackare! Och den där killen i bloggen.... 20000merän dig??? Du tror inte att han ljuger??? Det ärju jttemycket?
Mirjam: Det låter skönt men kanske för varmt? Altså för F. Vilken veckakommer hon vara i då? Ni måste kolla med försäkringsbolagen om flygning och vad som gäller. Annars kan jag förlja med istället...
Hej!
Jag har just tävlat om en vagn här på fl..... undrar om jag har ngn chans.... det är väl min enda chans att få en ny vagn till detta barn.....
Gustav är ledig idag och sitter här och ritar bubblor! Han är sååååå söt! men vi ska strax åka till Farmor och farfar de ska ta hand om honom idag. Jag är sååååå glad att vi har dem! Det underlättare verkligen vardagen för oss!! ![]()
Igår skulle Magnus bowla match trodde han, vi bestämde att jag och G skulle vara med och hejja på i hallen, men när vi kom dit var det idag han skulle bowla, så istället bowlade han ngra serier och Gustav fick vara med och bowla han med, det var superkul!!! Gustav ÄLSKADE DET!!!
Skrattade högt! och ropade "kasta bollen!!!" He he he ![]()
Marina: Jag är avis på er resa..... vill också....
Mirjam: Kan ni inte åka ngstans i närhten istället då? Där det inte är lika varmt, lättare att komma hem och man vet hur sjukvården funkar? Typ danmark, eller tyskland eller så? Finns ju fina badorter att åka till.... Om jag hade haft pengar hade jag tagit med mig bebisen och följt med dig!
![]()
Syster: SKönt att du fick vara kvar på jobbet!!
Nu har jag lämnat G hos farmor och farfar och ätit lite lunch, nu ska jag sova. Såg att ni frågat om chefens samtal.... hon ringde aldrig..... och jag har insett jag har glömt min mobilladdare på landet, så jag tror inte jag vågar svara om hon ringer idag, pinsamt om det bryts....
mirjam: Jag är hemma större delen av sommare iallafall! Varför måste ni köpa ny bil?
Jag har just varit och hämtat ut ett paket med kläder till G och till pyret!!
Det första vi köpt till henne! En jättefin body med fjärillar på! Så nu känner jag mig lite glad iallafall. Har annars haft en jobbig dag idag, fattar inte att tiden kan gå så långsamt.....
Ok, jag fattar.... vi skulle nog också egentligen behöva en större bil, men jag vill verkligen inte ha en kombi!! Det är bland det osexigaste jag vet.... och då är det crossovers och suvar som gäller och de är för dyra och fula.... Så vi får trängas....
Bra att du hittade hit! ![]()
Järfälla är en rätt sor kommun, jag har bott här sedan 2004 och trivs bra här. Viksjö är ett populärt område med blandat radhus, villor och ngra få hyresrätter. Det är nära till skog och mark och icabutiken i viksjö centrum är MYCKET bra. Bussar går en gång i kvarten eller en gång i halvtimmen beroden på dag/tid till jakobsbergs centrum, det tar mellan 10 och 20 min med buss till centrum och därifrån pendeltåg som tar en kvart in till stan.
Skälby och barkarby vet jag lite mindre om, där har jag inte bott själv, men det är fint och ombonat även där.
I Kallhäll kan man bo i radhus med prommenadavstånd till kallhälls station med pendeltåg till stan, det tar ngra minuter längre in till stan än från jakobsberg.
I jakobsberg är det mest villor och lägenheter.
Titta in på Järfälla.se och läs på. Jag tycker att det är en bra kommun att bo i. Det är ett helt ok centrum, lätt att ta sig både kommunla toch med bil till olika ställen. Bra barnomsorg nära till naturen. Ja jag trivs