• Marina

järfällatråden 9

Ser ni disskuterat dagis och 15 timmars, jag är ju mer av den sorten att jag förstår dom, tycker såklart att dom kan få gå hem tidigt nån gång, inte att dom ska stanna bara för att mitt 15 timmars barn är där om jag ändå är hemma..Jag hade kunnat bråka om det  om jag hade haft ett tjurigt tråkigt dagis, men vårt har alltid varit super och trots luciafirande 7.30 så fick han gå till 15 och dom har bara varit flexibla och förstående.. Dom är ju mammor och pappor dom med och vill hämta sina egna barn tidigt...Det är ju inte såååå ofta det händer så det tycker jag man kan bjuda på, fast nu jobbar jag ju och då är det annorlunda..Alla känner vi olika med sånt här...

Det är en evig diskussion detta med dagis och 15 timmars...Dock tycker jag att 15 timmars inte är bra för nån varken personal eller barn, vissa barn (mitt bla) har jättesvårt för så ruckade rutiner och svårt att komma in i gruppen om man inte är där varje dag..Tycker 30 timmar är bäst och att man såklart har barnen hemma om dagiset behöver det..Ge och ta tycker jag =)

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Marina
    flingansnö skrev 2010-04-04 12:40:56 följande:
    syster: LÅter som en toppenpåsk! Förutom det där med att gå upp klockan fem dårå....Hoppas att du snart kan få utlopp för dina trädgårdslustar! Utteröga: Vad mysigt det låter med picnic! Lycka till med allt bytande av grejjer! Här på landet är det...hm.... ja vad ska man säga.... Mamma och pappa tog med sig signe, mellankusinen och la sig och vilade. Syrran gick upp på övervåningen med sin ynbgsta och äldsta för att vila, jag satte GUstav framför TVn och satte mig här. Fick sitta i fred i tio minuter innan syrran kom ner med sin äldsat och sa att hon lova hononom att sitta framför datorn och titta på vintergatan. SÅ nu har JAG två barn att vakta.... JAG!! som knappt kan röra mig.... Dessutom är de sura på MAgnus för att han har ¨åkt hem för att jobba, de är inte glada för allt han gjort utan SURA för att jag skutsade honom till uppsala i morse (lång historia som innefattar inlåsta nycklar i bilsn.... *suck*) I morgon kväll får jag åka hem och det läääängtar jag efter!! Hoppas att ni får en fortsatt trevlig påsk, nu ska jag svulla i mig lite godis till och lämna datorn ifrån mig.. Kram kram
    Jag har sååå svårt att förstå varför så många människor verkar göra saker dom inte vill, typ din historia här, gör ni allt detta för familjen? och själv mår dåligt och bara vill hem..
    Jättemånga man hör om som hittar på saker och klagar hur tråkiga och jobbiga deras familjer är. Jag dömer inte utan jag förstår inte för jag har inte så nära familj och om jag inte vill ex va fast på landet med min familj hade jag ALDRIG åkt dit.

Vi har firat hemma och myst bara vi och skulle vi firat med nån är det antingen hemma med syster eller med vänner men bara om jag känner för det. Högtider ska vara trevliga och man ska ha roligt inte längta bort eller?? Elin du måste ta hand om dig och din familj och göra saker ni vill, inte vad dina föräldrar eller syster vill.. Säger inte att du gör det endast för dom men oftast låter det inte som du njuter av din familj =(

Hoppas du förstår att jag inte dömer eller tycker det är fel, jag bara förstår inte och tycker du borde få må bättre än du verkar göra när ni är på landet hela högen..
  • Marina

Godmorgon på er..

Hoppas ni haft en bra påsk, vår har varit lugn och skön, tyvärr är det så att jag har varit föräldraledig så länge att jag inte kan njuta av ledighet =(..

Jag blir uttråkad och rastlös och vill jobba istället. Jättemysigt att få umgås bara familjen och med barnen men om vi inte hittar på något hela tiden så blir jag grymt uttråkad..Idag jobbar Jonny så då är det bara jag och barnen..

Vem som vill är välkommen på kaffe {#lang_emotions_laughing} annars idag lär det bli en hel del städ för from imorgon jobbar jag heltid och då lär jag inte hinna och vilja, då ska jag umgås med barnen när jag väl är hemma...

• Marina

Flingan så länge du inte gör massa du inte vill, det mår inte du och Magnus o barnen bra av..Jättebra ni har pratat och att det känns bra...Skönt att du får hjälp med G när Magnus jobbar...

Här var det nu städat och snart kommer pappa hem =) Ikväll blir det färsburgare med marinerad fetaost {#lang_emotions_tongue_out}...Vi har testat att handla efter Icas billiga vecka. då får man recept och inköpslista, helt perfekt så är det något man vägrar kan man bara byta ut det, passar oss sååå mkt bättre eftersom vi är ganska kräsna...

Imorgon börjar jag jobba 8-17 ska bli skönt fast samtidigt känns det jobbigt mot barnen..Men Jonny kommer hämta och vi ska lösa det så barnen slipper längre dagar än 16..

Tittar väl in här på kvällarna när barnen sover =)

• Marina

Flingan jag förstår det =)

Maten var jättegod och ja gå in på ica och sök billiga veckan..Just nu valde vi en vecka i februari, lät godare =)

Borde hitta det om du söker så..

• Marina

Tip förra veckan uteblev desperate och greys pga triologi i CSI...

Mirix låter härligt..

Gick bra att jobba idag, enormt mkt att göra, en är på skidsemester och jag ska göra det mesta själv för att lära mig mer, så det är lite mkt nu...

Jonny var hemma till 15 redan =) så barnen fick komma hem i vanlig tid..

Ikväll är en skitkväll för Isa tokvägrar somna, vrålar som f*n och mitt tålamod är såååå slut!!!

• Marina

Hej hej tittar in en snabbis från jobb =)

Mirix vi har ju kört 5 minuters och det funkar bra men vissa kvällar får hon såååånt bakslag speciellt sen hon börja på dagis..Igår somnahon som vanlit 19.15 tog nån sekund, men 19.45 vakna hon och sen vägra hon sova..Och hennes skrik höll André vaken så tillslut var jag tvungen att sitta med henne så André kunde sova..Det är ju inte sjysst mot dom andra att hon håller alla vakna..

Disan det var inget särskilt jag skulle se, vi ville bara ha kväll jag va hemma från jobb 17.30 sen ruscha hela kvällen så när jag hade duschat och fixat kaffe vid 20.00 ville jag bara sitta men nope...Jag och Jonny sprang upp varannan gång så ingen av oss fick ju nån kväll och även om han hade tagit allt så had hon ändå stört mig med sitt j*vla skrikande {#lang_emotions_yell}...

Men vi hoppas på bättre kväll ikväll =)

Nä detta va vad paus jag hinner, ha det bäst!!

• Marina

Välkommen Anna, vi bor i Viksjö vid fjällen, har tre barn, precis skolat in den sista och nu börjat jobba..

• Marina

Mina bråkar dagligen trots 6 år mellan =(.. Och talet, jo Liam pratar enormt mkt säkert mkt pga André dock är det inte så positivt när det är en 8årings "coola tuffa attityd prat" som kommer från en 2åring =(

Idag ska vi åka hem till Sanna och Dagge, ska bli väldigt trevligt, kommer sova där till imorgon...Igår va vi hos Karin och Tomas på middag, jätte trevligt men tok för sent fick jag sova och barnen vägra somna där så dom är sååå trötta idag..Blir en tuff helg men trevlig =)

• Marina

Idag är min första VAB dag =(  Har verkligen inte tid att vara hemma..

Inatt vakna Liam och hade bajsat ner sig totalt och även bajsat löst nu på morgonen, men sen har han vid halv åtta ätit en macka och druckit lite välling och än så länge ingen mer bajs, jag hoppas innerligt att han bara reagerat på ngt han ätit, han har ju en känslig mage.. Vi kan inte vara hemma just nu, jag kan verkligen inte vara från jobb denna månad och vi har inte råd att Jonny vabbar..

Nä nu ska jag lägga tvätt i torktumlaren (blev ju lite tvätt inatt)

Svar på tråden järfällatråden 9