Inlägg från: Bolindermamman |Visa alla inlägg
  • Bolindermamman

järfällatråden 9

AnnelieE- ja men vi är rätt vana min syster har det så vi visste lite om det innan o så. Vi är mest glada att vi vet vad det var för fel hon var såå dålig där i oktober-december, i november när hon va som värst vägde hon 6 kilo!!! och var då 11 månader, det va hemskt det värsta jag varit med om.

Vi får ju livsmedelsanvisningar upp till hon är 16 år så för 120 kr per gång får vi massor med saker som pasta olika mjöler bröd mm...

Vi bakar en del själv har inte vågat mig på bröd än då hon nästan precis börjat acceperat och äta bröd och då är det Frias vita firmbröd hon gillar

Men vi bakar muffins, kakor, bullar, pizza, gör pannkakor.

Jag förstår vad du menar med trixigt vid bakning det är ju såå noga med att det inte får komma i kontakt med gluten. Är det vanligt i skolan med glutenintollerans? Får ni mycket information om det?

• Bolindermamman

Oki jag har massa roliga recept jag fått via celiakiföreningen osv så hojta om det är nåt jag ska maila över

Mmm hör fler med laktos...

• Bolindermamman

flingan-hoppas allt går bra, håller mina tummar!

utteröga-vad roligt en med samma inriktning det är skönt att det finsn så mkt jobb inom ekonomi iaf...man kan välja o vraka känns det som, har fått många roliga erbjudande men bestämde mig till slut för ett...

matglad-åh det va så länge sen vi va på ett bibliotek....det måste vi verkligen börja med nu när Tilde börjat uppskatta det här med böcker o så

• Bolindermamman

Här har vi sjukstuga vi med...

Inte så farligt i för sig men lite feber har Tilde. Inatt hade hon 39 grader sen inget på dagen ca 38 på em och sen inget men nu ligger hon o sover och känns varm igen.,

Dregglar hutlöst så jag funderar på om det kan vara kindtänderna som är på väg.

Har läst att vanliga/ovanliga symptom är att de kräks, får lätt feber kortare tid,  får lös avföring och dregglar när kindtänderna kommer så det är min starkaste gissning.

VAB imorgon med!

• Bolindermamman

God morgon tjejer,

Härligt att höra att detta med feber, lös mage, och så vid kindtänder känns igen, då vet jag vad det är.

Är hemma idag me men Tilde är pigg och glad vilket känns jätteskönt! Trist väder idag bara vi som hade täntk att gå ut till sandlådan.

flingan- ja det är skönt om det är så att hon inte fått i sig gluten, tur att jag inte hann "skälla" på fröknarna haha. Nej då det brukar jag inte göra men det är såå viktigt att de håller koll främst under mellis då barnen få mackor och ofta sitter och "delar" med sig o så. Det är svårt att hålla koll det är jag medveten om men hon blir så himla dålig bara av lite gluten plus att det förstör tarmen.

Skönt med G:s mun att allt var ok, tur att tänderna va oskadda det är jag så rädd för så fort det ramlas att de ska skada tänderna.

Ingen annan som har barn med allergi här?

utteröga-ja det känns tryggt . Vart ligger nya boendet förresten? Jag har inte hängt med

tip-nere vid oss alltså? gud sist jag kände för en vecka sen var det iskallt haha, men nu är det ok alltså?
    Önskar er alla tjejer en riktig härlig helg, vi ska ute till vår nyinköpte lilla båt ute på Dalarö och pyssla och sjösätta och kanske åka ut på en liten tur me:-P

Hoppas ni hänger med till Säby Gårds café på onsdag kl 15,00 annars blir det jag o flingan som får äta deras helt FANTASTISKA smörbullar de är verkligen nåt speciellt de!!

• Bolindermamman

utteröga-lägenheten låter ju toppen nu håller jag mina tummar för att du lyckas övertala mannen ... tilde började gå för ca två månader sedan bara...jag ojade mig men hon var väl inte redo helt enkelt sen bara vips en dag gick hon hur bra som helst haha så olika det kan vara!

tip-ja ni hann dit, hade planer på att gå men vips kom regnet. ja ibland är det helt smockat i parken oftast den tiden vi är där runt tre efter förskolan antar att många gör som vi

flingan- bra jobbat med banken!! ang bullarna får vi passa på o springa till säby gård nu
     innan du slutar amma då...bullarna är beroendeframkallande haha

• Bolindermamman

stora syster- tjejkväll låter jätteskoj fast du kanske tänkte mest på ert vanliga gäng ni som faktiskt setts i verkligheten isåfall förstår jag givetvis

Vart har du Nilo på dagis?

Tomater vet jag faktiskt många barn som regarerat mot. Även Tilde när hon äter bara vanliga tomtater så det har vi slytat ge henne, men i mat o så går det bra.

Åh vilken fantastisk helg vi haft. Måste rekommendera ett så himla fint bad som ligger ute vid vår båtklubb ute på dalarö, perfekt för en trevlig utflykt med familjen. badet heter schweizerbadet och är så vackert. Långgrunt, alltid varmt o skönt, fin sandbotten, klart vatten ja man tror nästan man är utomlands.

Tilde badade fötterna både igår och idag och det slutade med att hon stod o plaskade så hela hon blev blöt, så härligt tyckte hon det var

Hoppas alla ni haft en härlig helg!

• Bolindermamman

Lilla T- jag har provat minifom på Tilde och det funkade verkligen, jag önskade jag visste det tidigare då hon ofta hade magont och vi provade med allt från vaggning till massage till sempers magdroppar men minifomen tyckte jag verkligen funkade på henne...

• Bolindermamman

flingan-härligt med bra sömn det är verkligen a o o!

själv har jag pysslat hemma med bröllopsalbumet cirkus ett år för sent...*skäms lite* men nu är det iaf påbörjat hitta massa roligt pyssel på granit o sina stämplar.

nu är det dags att smaka av kladdkakan jag just bakat, flingan ses imo vid tre. det blir nog fint väder så vi kan nog sitta ute o njuta ....jag har en vagn med rosa suflett och en två små vildar....lilla tilde och så vår lilla hund som får följa med:-P

• Bolindermamman

flingan-nu har du mitt nr me bara o höra av det om det inte blir av i eftermiddag isåfall bokar vi om till nästa vecka bara

vovven är en liten chihuahua/papillon 3 år men han är så liten så alla tror han är valp haha, supersnäll och go me barn!

hoppas på att vi ses...smörbullarna here we come

Svar på tråden järfällatråden 9