• RutanE

järfällatråden 9

Lilla T: Jag hänger med till Ikea imorgon.

Har dumt nog tid på BVC på torsdag kl 11.00, hade ju gärna gått på Bok och Bebis nu när Linus blivit lite större. Sist vi var där så sov han ju hela tiden.

Steffi Välkommen hit, vi sågs på öppna förskolan idag! Vad roligt att du hittat hit. Det var första gången jag var där idag.  Linus är född 25/7 och vi bor oxå i Skälby.

Jessi: Bor man i närheten av Skälbyvägen är bussförbindelserna OK tror jag, men om man som jag bor på andra sidan Österdalsvägen, vid Ormbacka, så är bussförbindelserna USLA. De ska troligtvis bygga en ny väg här så det kanske blir bättre om några år ???

Nu ska jag sova, får se hur länge dock, Linus är inte bra på att sova på nätterna. 

• RutanE

Hej har precis tränat med Lilla T och Matglad. Skönt att ääntligen komma igång. Nu måste vi fortsätta!!

Har bokat om BVC så LInus och jag kommer på "bok och bebis" imorgon.

Steffi: Ja då bor vi jättenära varandra. Jag prommenerar gärna! Häng med på Bok och Bebis imorgon på Viksjö bibliotek! 

Nu ska jag duscha och sedan äta lunch. Ikväll blir det thaimat med kära arbetskollegor.  

• RutanE

Hoppas det känns bättre idag Flingan! 

Snart bok och bebis på Viksjö bibliotek.

Steffi: Ska du till Öppna förskolan på måndag?

Ha en bra dag i snön alla!! 

• RutanE

Jag hänger gärna med till IKEA på tisdag! 

IKEA frukost tisdag 7/12 10:00
    LillaT + 1
    Lina + 1
    Rut + 1

• RutanE

Steffi: Jag var inte på öppna förskolan i måndags men går gärna nästa vecka. Ska vi ta följe dit?

• RutanE

Hejsan!

Lilla T: Jag promenerar gärna  till Ikea  imorgon jag med! 

IKEA frukost tisdag 7/12 10:00
    LillaT + 1
    Lina + 1
    Rut + 1
    Steffi + 1
    Machina + 1
    flingan +1 (kanske) 

• RutanE

Hejsan, måste oxå tacka för en mycket trevlig Ikeadate häromdagen.
    Kan inte följa med till Kista idag, men gärna en annan gång. Ikväll kommer några arbetskamrater hit så jag måste ta och dammsuga av lite.

Prommenad imorgon fredag verkar mysigt. jag hänger gärna på. 

Vad skönt att Selma åt ur flaskan, jag provade häromdagen men Linus fattade ingenting och det som rann ut av sig självt det spottade han ut... 

Ja så nu måste jag slita mig härifrån och ta fram dammsugaren.

Hoppas ni alla får en toppentorsdag! 

• RutanE

Ohh stackars er Steffi, skönt att ni är på bättringsvägen. H har nog snart tagit igen det han tappade under magsjukan. Inte kul att behöva oroa sig över bebisens vikt. Det är ett fantastiskt jobb du lägger ner på att få i honom mat.

Vi måste lägga på ett kol vi med med att få Linus att börja äta vanlig mat, han dalar lite på sin viktkurva. Innan har han bara grinat illa åt maten men nu verkar han vara lite mer mottaglig även om 99 % av allt han får in i munnen åker ut igen... Men på BVC är de ju konstiga, vid 4 månader får man information om smakportioner, men det är absolut ingen brådska att börja och nu vid 5-månadersbesöket var det oj - äter han bara bröstmjölk... ja ja

Intensiva dagar nu när hela familjen är hemma. Inatt hade min 7-åring två nattgäster, att somna gick ganska bra men ena tjejen vaknade vid 4 och ville hem till sina föräldrar. Tur att de bor nära, det var bara att ringa så kom hennes pappa och hämtade henne.

Jag ska gå på mamma-bebisyoga på Kenzai i vår, börjar i februar och är 8 gånger tror jag. Någon som vill hänga på?? Steffi du var väl intresserad av yoga??

Nu måste jag laga middag, många mål som ska lagas när alla är hemma.

• RutanE

Hejsan!

Vad roligt att det är fler som är intresserade av yogan. Man behöver inte vara medlem i Kenzai och det kommer vara onsdagar 10.15-11.15 och börja 2 februari.
    1495 kronor och det ingår inte i träningskortet. För mer info kan man maila [email protected]. (får man skriva sån info här eller räknas det som reklam??)

Snart är det dags för två täningspass med Lilla T. Ska bli skönt komma hemifrån lite

Svar på tråden järfällatråden 9