Inlägg från: Annelie E |Visa alla inlägg
  • Annelie E

järfällatråden 9

Tack alla för Grattis! Idag har jag och barnen ätit lunch på IKEA och lite fika trillade ner också. Måste ju fira lite...

Hampus 060116, Oliwer 080430
  • Annelie E
    sanna88a skrev 2010-05-02 09:33:52 följande:
    någon som vill svara på var närmaste willys ligger om man bor i kallhäll? är det det willyset i veddesta? (är nyinflyttad)
    I Veddesta eller Rotebro (där stora coop forum låg förut, är nu coop extra och willy´s - hur det nu går ihop för dem är ju en fråga i sig), det är nog de närmaste...
  • Annelie E
    umeafia skrev 2010-05-02 17:24:03 följande:
    Hej tjejer, Här kommer ett snabbt inlägg från en nybliven mamma!!! :) Vattnet gick 11.00 på Valborg (strax efter mitt förra inlägg) och sedan gick allt i en rasande fart. Sambon hann precis hem från jobbet, ambulans in till Danderyd och lille Emil föddes 13.41. Han väger 3810g, 51cm lång och finast i hela världen. Berättar allt sedan, nu ska jag babybubbla lite. Kram på er!
    GRATTIS!
  • Annelie E

Stora syster: Skateboardramp på Björkebyskolan - den finns inte längre - blev utdömd och riven för ett par veckor sedan, men en ny är inköpt för xxxxxx-tusen kronor, men ej levererad... Men vi har en här i Viksjö, vid Axvägen, Grodparken, lekpark finns för lillgrabben... 

• Annelie E
    BackinBlack skrev 2010-05-14 12:17:15 följande:
    Ja, de där gängen från Hässelby/Åkermyntan träffar man på först i Björkeby. Hehe. Min inställning är att mina barn inte ska gå i Björkebyskolan.
    Varför ska de inte gå på Björkeby?
  • Annelie E
    BackinBlack skrev 2010-05-14 20:49:51 följande:
    Anneli E: Jag var missnöjd med skolan då, hade sambon som jobbade där efter att jag gick där, har en barndomsvän som gick där långt senare och hör saker om den skolan fortfarande som gör att jag inte vill att mina barn ska gå där. Min bild av skolan är att det har varit och är otryggt, stökigt och med lärare och rektor som inte har kurage eller medel att hantera elever som mobbar, bråkar/slåss eller vandaliserar. Så känner jag i alla fall nu. Mina barn är så små så vi får se när det väl blir dags.
    Men så är det väl med alla Järfällas högstadieskolor... Vart ska dina gå då? Man måste ju välja redan inför år 6...
  • Annelie E

Ja, det är ju klart, ryktene kan ju lätt ändras och jag tycker det är bra att närpolisen visar upp sig på skolorna runt om i kommunen även om det inte har hänt något...

• Annelie E

Utteröga: Vi är i samma sits, om två år så smäller det, men till högstadiet är det långt...
    Det tråkiga med ryktesspridningen är ju att det kanske inte är så illa som alla tror, många av de som går på skolorna runt om i kommunen kanske har en annan syn på sin skola än vad de framhäver - mycket är positivt men det är det lilla negativa som kommer fram och då har man skapat sig ett dåligt rykte... Dåliga rykten tar lång tid att sudda ut, tyvärr...

Svar på tråden järfällatråden 9