Inlägg från: MrsMumrik |Visa alla inlägg
  • MrsMumrik

järfällatråden 9

lillapindi skrev 2010-07-18 17:13:16 följande:
    Hej,
    En till järfällabo, bor i skälby.
    29år, BF 25/12 - Första barnet :)
    Hej lillapindi! Jag är också ny här. Har följt tråden ett tag och väntar nu spänt på vår första bebis med BF 29/7. Hon får gäääärna komma nu!
  • MrsMumrik
    Lilla skrev 2010-07-19 19:19:44 följande:
    Mumriksfru: hoppas bebisen bestämmer sig för att komma ut snart! Har du några känningar?
    Nej inget än tyvärr... förutom att jag är så trött och stor och tjock och seg att jag spenderar hela dagarna i ryggläge. Längtar till jag får styrkan tillbaka och åtminsonde ta en prommis runt Skälby. Har bott här i två månader snart och inte hunnit utforska omgivningen riktigt än
  • MrsMumrik

Vi har ju inte ens fått vår skrutta än så jag kanske är lite väl tidigt ute, men jag undrar hur det fungerar med förskola? Kan man välja att ställa sig i kö till vilken förskola man vill eller "hör man till" någon speciell beroende på var man bor? Vi bor i gränsland mellan barkaby och skälby

• MrsMumrik

I tisdags morse klockan 07:49 föddes vår älskade lilla Selma Hjärta

Hon vägde 2880 gram och var 50 cm lång. Lyckan är total!

• MrsMumrik

Tack för alla gratulationer till vår lilla Selma! Hjärta

Ja, ni vet ju redan som har barn, men OJ vilken resa det är. Sitter i pyjamas nu och har precis lyckats äta frukost och ska ta oss ut på en prommis. Rutinerna blir det lite si och så med från början, men hon är verkligen helt fantastiskt vår lilla tjej! Man kan knappt förstå att man faktiskt får ta med henne hem från BB och hon är bara VÅR

• MrsMumrik
    Lilla skrev 2010-08-06 15:06:29 följande:
    Just ja, jag ska på jobbintervju på måndag. Håll tummarna för mig då!
    Lycka till Lilla T! (jag tror att jag var syokonsulent i mitt tidagare liv för jag älskar att höra om yrkesval, studier och arbetsintervjuer)
  • MrsMumrik
    Stora syster skrev 2010-08-07 08:13:31 följande:
    Jaha, vad ska det va för väder idag då tro?

Nä, om mana skulle ta och göra sig iordning så man e redo för dagens äventyr då!!?

Hoppas ni alla får bra lördag!! Kram!
    Ja, verkligen trist väder idag... I och för sig så kvittar det för mig för jag planerat att spendera den i ryggläge eftersom Selma levt rövare hela natten. Hon har nu vid 1,5 veckas ålder bestämt sig för att inte sova i egen säng och amma konstant natten igenom... mamma är vääääldigt trött och har lite blues idag, men som tur är har jag världens bästa man som skämmer bort mig och tar hand om oss. Blir som mest en tur till Bauhaus idag för att inhandla lite renoveringsprylar till huset.

Ha en fin lördag tjejer!
  • MrsMumrik
    Lilla skrev 2010-08-07 21:07:38 följande:
    Mumrikafru: kikade i ditt galleri. Vad söt Selma är!
    Tack! Vi tycker hon är världens finaste <3
  • MrsMumrik

Bolindermamman - grattis till magen!

Jag hänger gärna med på någon av dejterna nästa vecka. Min lilla Selman är ju bara 2,5 vecka så hon får nog vänta med att prova gungorna men hennes mamma vill gärna ha lite fikasälskap Nästa vecka är första veckan jag är ensam hemma med Selma så det ska bli spännande att se hur det fungerar.

• MrsMumrik
    Lilla skrev 2010-08-17 10:57:06 följande:
    Idag har Idun börjat på förskolan igen. Nu är hon stor tjej som går på ny avdelning. Hälften av barnen har flyttat upp så dem känner I väl och en personal från förra avdelningen följde också med. Lämningen gick snabbt och Idun var glad och lekte när jag ringde till förskolan och frågade efter 1,5 timme. Bra!

Efter lämningen åkte Tor och jag till Kenzai. Jag fick en liten rundvisning och det verkar bra där. Jag ska köpa dagträningskort i september. Någon som hänger på? www.kenzai.se Det var helt okej att ta med babyskyddet in och låta bebisen sitta i den när jag tränade. Det var flera som gjorde så berättade killen som visade mig runt.

Sen åkte vi till Jakobsberg. Där lämnade vi tillbaka biblioteksböcker (sista dagen idag och det var kö på Alfonsboken vi lånat). Sen köpte jag Sempers magdroppar till Tor på Apoteket eller Kronan drugstore tror jag det heter nu. Och slutligen letade jag upp Swedbank för att köpa en genomskinlig spargris till Idun. De sålde inga, men jag fick en gratis. Bra!
    Jag är också lite sugen på att börja träna där. Vi bor ungefär 100 meter ifrån och om man får ta med sig babyskyddet så finns det ingen som helst anledning att försöka skjuta på det bara för att slippa börja
Svar på tråden järfällatråden 9