Inlägg från: Stora syster |Visa alla inlägg
  • Stora syster

järfällatråden 9

Tack för tumhållningen! Det är ett extrajobb som syrra på ett äldreboende i jakan... Ringde runt och kollade om nån behövde extrafolk igår. Har ingen aning om hur deras verksamhet är uppbyggd dock, så det blir intressant.

Mumriksfru, söt bebbe!! Ser ut som att hon försöker säga nåt ;)

Nä, nu måste man väl gå och försöka fixa sig, kan aldrig riktigt vakna till idag känns det som.. ff ont i magen, och den e uppsvälld som en ballong... Blir nog nån stor tunika idag, haha!!

• Stora syster

Hahaha!! Ja det var ju jättelikt!! Hehe!!

• Stora syster

Tack Lilla T! Tur att ni höll tummarna, verkar ha gått bra! Chefen ska ringa min nuvarande chef för referenser, så blir det inskolning snart! Men min nuvarande chef blev inte direkt överlycklig... hahah!! Det får hon tåla, jag var iaf ärlig och berättade hur läget låg till direkt... Jobbet är på Lönnens äldreboende, det verkar stort men bra! Kul att ha lite omväxling också!!

Ja, Loke börjar ettan imorgon!! Han e nog lite spänd, även om dett e samma lokaler och istortsett sama personal som på fritis och förskoleklassen...

Mirjam, du e duktig du!!

Ja, magen e bättre, men ff stor som en melon eller nåt... och svider. Hoppas på total återställning till imorgon för att klara av en förmiddag i ett klassrum... ;) Lilla T, nu ska vi hoppas att din förkylning går snabbt över!

Ska nog lägga mig på soffan snart, önskar att jag hade lite kanelbullar, men det har jag inte, så det blir väl morotsstavar och keselladipp kanske för att lyxa till vardan lite...

Todelooo!!

• Stora syster

Tack Mirjam, ska bli jätteskoj med nya utmaningar!

Så mysigt väder det är! Älskar verkjligen hösten! Jag o småkillarna har ätit frukost med tända ljus.....

Har sovit så sjukt orooligt! Drömde stressdrömmar att loke segade sig så mycket att vi kom en timme försent till hans skola... första dan, mamma mer nervös än son, hahah!!

Tack Flingan, Magen e iaf bättre...

Hoppas hon hör av sig ang nya jobbet så jag kan planera in inskolningen bara, får två hela dar! På nuvarande jobbet fick jag iaf två veckor!! Jag kommer ju gå vilse!! hihi!!

Oj, nu ringde alarmet, tydligen dags att stiga upp (har iofs varit vaken över en timme redan...)

Undrar bara om det finns nåt gammalt paraply härnånstans...?

• Stora syster

Mirix, passa på att pyssla elller träna eller vad du nu känner för innan bebben kommer vettja! Jag sover alltid mkt bättre om jag sliter hårt fysiskt på dagen...  och har tyvärr inget sömnmedel... sorry ;)

Jag skulle behöva tips! Ni som rest med småbarn som just blivit blöjfria, hur har ni gjort på själva resan dit? Blöja för säkerhets skull? Vet inte om vi ska försöka Nilo gå på toaletten nu innan vi åker till egypten (iofs rätt långt kvar,  men man vill väl planera ;)) Men det e svårt, han vill bara sitta på pottan än. Och drunknar ju om han sitter på toan... Men de lär ju knappast ha små pottor på hotellet.. haha! Tänker när man e ute på kvällen eller vid poolen osv... Ska man släpa med sig en potta i bageget? (varför lät jag honom sluta med blöja? det e ju mest krångel, blöja var lätt...)

• Stora syster

Men det e ju liiite meckigt attt springa runt med potta på Arlanda, på flyget och sen i handväskan på hotellet!! Tja, om inte ennat så får vi nog träna på att sitta på toan utan att ramla ner... Tack för påstipset! Har ju aldrig haft pottbarn...

• Stora syster

Hm, så mkt jag har jobbat påå dagis så borde väl jag kunna det där trixen... Har nog aldrig haft så små utan blöja bara, de flesta e ju lite större och då e det lättaare för då kan de hoppa upp på toan själv, och inte trilla i... ;)

TRor förresten inte att jag någonsin jobbat på ett dagis som hjälpt till med potträningen, det har lixom fått skötas på hemmaplan... skumt när jag tänker eftter...

Nu har jag återigen förätit mig, först på biff stroganoff, sen på äppelpaj... var tvungen att ta en portion med glass och en med sås, vem kan välja lixom?? haha! Nu e  jag trind som en liten julegris!! Tjoflöjt!

• Stora syster

Tack Flingan! Kollade in den..Men det verkar ändå bökigt att släpa på grejer... e ju ändå ett tag tills vi åker, så han har ju tid på sig att lära sig toan... Tack Marina, ska se om han kan stå vid toan, vi (jag) har testat att låta honom kissa stående ute, men än har det bara lyckats en gång...

jaha, idag ska vi fly härifrån, målaren kommer... Ska passa på att handla på bauhaus och lite fler kallingar till Nilo när vi ändå tar centrum och lite mat på vägen... Ikväll blir det grekisk mat, får se om den blir lyckad...

Flingan, visst e det skönt att få rensa ut  gammalt skräp! Vi slängde flera kubik häromdan!! O ett par till lär det bli innan vi tömt tillräckligt så allt får plats inför vintern ;) Ja, nu fick ajag snilleblixt igen; det kan jag ju sysselsätta mig med ikväll kanske!! Tjohooo!

• Stora syster

Annars e vanlig såpa jättebra mot gräsfläckar! ;)

• Stora syster

Haha Elin! Småbarnsmammornas diskussion!! Hihi!!

Svar på tråden järfällatråden 9