Inlägg från: BackinBlack |Visa alla inlägg
  • BackinBlack

järfällatråden 9

Mirjam: Hur ser prickarna ut då? För Vincent har några bleka prickar kvar och det har pågått sedan förra veckan. Alla har ju spekulerat vad det är, BVC-sköterskan trodde det var virusprickar. Men han har inga andra symptom - inget kli, ingen feber, ingen hosta eller snuva. Någon sa allergi, men han har inte ätit något utöver det han brukar. Såg ut som små röda prickar som ibland blev små fläckar och sedan bleknade och försvann. De vandrade från överkroppen för att sedan börja komma på armar och ben och sedan lite i ansiktet, händer och fötter. Nu är några bleka kvar på armar och ben.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

Mirjam: Ja, Vincents såg först ut som vattkoppor snarare än utslag, fast de inte var vätskefyllda utan små prickar. Vårguiden pratade om nässelutslag och BVC om virusprickar, men ingen kan säga något säkert. Skumt. Vi har försökt läsa oss till och titta på bilder på growingpeople.se men inget ser riktigt ut som Vincents prickar. Nåja. Han verkar inte ha mått dåligt av dem och har fått gå på dagis som vanligt, på inrådan av läkaren på VC. Fast han fick ju inte ta någon vaccination i onsdags på 18-månaderskontrollen pga prickarna eftersom man inte vet vad de är för något. Han har som sagt haft dem sedan förra veckan, förra torsdagen.

• BackinBlack

Elin: Stackars lilla G. Hoppas det avtar och läker fort. Ja, jag avvaktar med att avboka läkartiden, den är inte förrän 14 juli. Som sagt så sa BVC-sköterskan att vi kunde avboka om han börjar gå innan dess och chansen känns ganska stor. Han hade tydligen gått några steg på dagis igår på egen hand.

Anne: Härligt med paket. Jag fönstershoppar på HM Online och Jotex och lite annat till och från, men jag tar mig aldrig till kassan. Jag känner det som om jag har blivit helrenoverad och kollad sista tiden. Var på cellprovet i början av maj och hon gjorde VUL och kollade och såg att jag hade mensen på gång då bland annat. Sedan var jag på UL på läkarhuset i Vällingby och han kollade både sköldkörteln och magen och hittade inget förutom en liten liten grej i halsen som inte var något att oroa sig för. Tydligen. Planen just nu är att sluta med pillrena för jag mår ju inte tiptop av dem. Och det är inte första gången. Så nu har jag mycket att gå igenom med sambon...

• BackinBlack

Elin: Vad skönt! Grattis får jag väl säga. Det är alltid en lättnad att fixa sådana där saker. Jag har lovat att kolla över lite när det gäller våra försäkringar, särskilt bilen, men jag har bara inte kommit dit än.

• BackinBlack

God morgon,

jag har inte varit inloggad sedan i fredags. Hur har ni haft det i helgen?

Vår helg hade mer sol än väntat och det har varit bra. Fast jag mår fortfarande knas med pillrena. Lät som ett alternativ det där Mirjam. För jag har mensvärk mest hela tiden och sa senast imorse till sambon att det är inte lätt att ha ont jämt och ständigt och hålla sig pigg och glad och blöda mest hela tiden. Han förstår det med och sa själv att det blir inte mycket "mys" när det är såhär...

Nu ska vi alldeles strax på morgonmöte. Min chef sitter i telefonen och läser lusen av en bilförare som körde om en buss vid en skola imorse, en buss som hade stannat för barn vid övergångsstället.

• BackinBlack

Lilla T: Åh, vad stor han är redan. Det går fort redan. Vet att vår vän J har erfarenhet av de där olika dropparna. Barnen klarade sig, men det var läskigt. Ungefär som när man ska gå över vid Outlet och det är dubbelfil och någon kör om för att någon har stannat vid övergångsstället. Har varit med om det många gånger.

• BackinBlack

Lilla T: Det låter ju så ofantligt mysigt. Och jag minns hur jag satt där med en bebis och skulle surfa och prata på FL och blogga samtidigt.

Och nu bygger jag på min kropp med en påse Riesen. Ännu en bieffekt av dessa piller och denna mensvärk. Jag är trött och sötsugen och magen växer av för mycket onyttigt. En banan är liksom inget alternativ även om det ligger klasar i köket.

• BackinBlack

flingan: Sov gott och hoppas ni blir mer synkade snart.

tip: Vilket underbart medel mot halsbränna! Ja, det är inte kul det här och jag tänker inte låta det fortsätta nu. Har liksom fått nog.

Ang p-medel så låter den p-ringen som ett alternativ. Kanske. Först måste jag bara få något slags normalt blödningsmönster för just nu är det inte en chans att jag vet när jag börjar och sluta blöda, om jag har ägglossning eller inte och så vidare. Tar en till Riesen så länge.

• BackinBlack

Jag igen. Har inte så mycket att göra, väntar på min "handledare", den höggravida som inte ska jobba utan vila men som kommer in några timmar varje eftermiddag.

Jag läste just om p-ringen och ser att jag inte kan ha den. Kan inte ha något med östrogen i. Så det blir inga p-medel förutom kondom eller avbrutet i det här förhållandet. Om vi inte ska påbörja verkstan för barn nummer 3. Känns som om min diskussion om p-medel är oändlig i den här tråden, men jag känner mig helt främmande för att stoppa in något i min kropp såsom stav eller spiral och särskilt eftersom vi har diskuterat att vi vill ha ett till barn. Kan bara äta mini-piller och p-spruta (som inte är aktuellt) och mår inte bra av mini-pillrena - har testat de som finns och ingen är "bra" för mig.
    Så. Nu ska jag sluta svamla. Ska bara hem och släppa bomben för sambon också.

• BackinBlack

flingan: Vad skönt att du och Agnes har sovit inatt! Underbart och det gör underverk för humöret och orken.

Själv fick jag "beklaga" mig för sambon när jag kom hem igår, han frågade hur jag mådde och jag fick ur mig att jag mådde dåligt ff - molvärk och blödningar - och när han undrade vad vi skulle göra då sa jag att jag vill sluta med pillrena nu, att jag har testat allt jag kan och mår likadant av allt. Slut på den diskussionen. Den fortsatte inte senare eftersom jag somnade halv sju med Vincent i vår säng, vi skulle bara gosa lite efter middagen egentligen. Imorse mådde jag piss igen, molvärk som ff sitter i och som jag försöker bota med Alvedon, så när sambon frågade imorse svarade jag kort och gott "jag har ont". Inte mer med det. Inga mer piller nu...

Svar på tråden järfällatråden 9