Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

Jag fick tillbaka min sjal i lördags, har haft den utlånad, och nu sitter Agnes i den såååååå nöjd!!! Helt underbart är det, hon är så liten! när jag köpte den var Gustav nog två månader och han var ju stor till att börja med, så att ha en såå liten en i sjalen är såååå mysigt!! Hon verkar trivas också, fast vill inte gärna ha huvudet instoppat så jag får ha lite koll så att hon inte "tappar" huvudet.  Men åhh vad det är mysigt!!

• flingansnö

.Ja, det vore kul sanna!! Tänk att Anton har blivit ett år!!! Shit vad fort det har gått!!   Jag ska till BVC 9.30, tänkte gå en sväng i centrum efteråt, måste shoppa skor, och amningslinnen....

• flingansnö

Matglad: Är avis!!

LillaT: Jag har  typ trosor som håller in magen, köpte på lindex förra grav, och har dem igen, det är superskönt....  Skönt att du mår lite bättre nu. Vi fick svar direkt idag.

nu är det kö till datorn..... godnatt

• flingansnö

Vi var på BVC idag och Agnes har gått upp över födelsevikten nu! 4700g väger hon nu! Min lillplutta! Gulsoten var också mycket bättre, tycker det är skönt!  Men jag dricker för lite i värmen.... shit vilken huvudvärk jag fick efter besöket, var en sväng i centrum, men fick ta mig hem innan det övergick i migrän, vågade knappt köra hem.... väl hemma bälgade jag i mig vätskeersättning, och saft, och sedan sov jag en stund... sen blev det bätre.... tycker det är svårt att få i mig tillräckligt med vatten.... fundererpå att köpa en sodastreamer så att jag kan få bubbelvatten iallfall... det är ju godare...

• flingansnö

LillaT: Så du fick en propp! på mig var det ju bara vätska iallfall.... men inge kul att sitta på akuten! Fick ni vara där länge?

Mirjam: Varför inte? Jag vill alltid öppnam ina paket i förväg!

Utteröga: Härligt att komma i kläderna! Här dröjer det nog ett bra tag..... men jag har iaf börjat med mina promenader nu, fast jag orkar ju typ 500m sen är jag slut som om jag sprungit 2 km!!! Men med små steg i rätt riktinig ska det väl ändå gå vägen....

Syster: Krya på dig!!!

lilltösa: Kolla med friskis.... de har väl mammajympa tror jag....

• flingansnö

Therese: Han är JÄTTEFIN!!!!! supersöt!!! Och passa på att njut medan han sovermycket!! Gustav sov också i princip dygnet runt länge, vissa dagar sov han säkert 20 timmar han var alatså vaken för att äta, och inget mer..... Han har alltid varit ett sovande barn, det gör att jag har lite svårt att hantera detta barn som visserligen sover mycket, men inte lika mycket..... njut du!

och ang prommenader så har jag inte brottom egentligen, det är inte som att jag går på ngra motionsprommenader, det pallar varken höfter, rygg, kondition eller snitt.... men jag har ju inte kunnat gå alls på så länge, så jag måste börja ngnstans, och då är dagliga prommenader en bra start, men jag går kanske.... 500m.... i lungt tempo.... träna är inget som jag tänker börja med pålänge, vill inte skada mig eller göra så att såret spricker upp eller så...

Utteröga: låter som en god middag! Här hemma har Magnus lovat mig fallaffel! Mumsigt!

• flingansnö

Mirjam: bra att du prioriterar! Vi vet att du inte överger oss!! Andas nu, snart är det sommarlov!

Evani: Vad bra att allt gick bra! Och härligt med rolig shopping!

• flingansnö

Ok, nu har det gått över en vecka sedan jag vann och betalade sängen på tradera! fick ett mail precis när jag vunnit, med betalningsuppgifter och så, men sen har hon inte hört av sig alls!! Mailade henne igår och frågadae snällt om pengarna kommit in och så.... men inget svar..... *suck* Vill inte bli blåst!! OCh behöver sängen NU!!! Eller helst igår!!

• flingansnö

LillaT: Ja, det hoppas jag också, mange börjar tröttna på att sova på soffan och jag gillar inte riktigt att ha Agnes så nära när jag sover.... tycker det är lite läskigt....

Kajsa: Toppen med studeibesök!

Utteröga. Åh, det låter som en toppendag! Är avis!

• flingansnö

MAtglad: Åh vad roligt! Vad bra att ni köper in grejer! Jag kan rekomendera babblarna i första hand www.babblarna.se sedan finns det ngt som heter teckehatten som verkar jättebra, men som jag inte köpt eller tittat så mycket på. Även på www.teckna.se finns bra infooch länkar, och www.ingelaslekstuga.se som är en mamma som samlat mycket bra och enkel info.

Har aldrig hört talas om språkoteket dock.... det måste kollas upp, om de kan låna ut material till föskolan!!

Svar på tråden järfällatråden 9