Inlägg från: BackinBlack |Visa alla inlägg
  • BackinBlack

järfällatråden 9

Ett litet inlägg bara... hos oss har de sagt att man inte kan räkna med syskonförtur för att det är sådant tryck på platser, särskilt nu när de har avvecklat dagmammorna och ännu fler barn ska in. Umas kommande grupp när hon börjar förskolan igen skulle vara 26 barn och blir nu 28 barn (!). Så de försöker, men det är inte helt enkelt.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

Tip: Grattis till tjejen! När du väl orkar gå in och läsa här... Kram.

• BackinBlack

Stora syster: En stor bamsekram till dig. Såklart man behöver stöd och ett behov av att känna sig liten också. Ta hand om dig.

flingan: Vad härligt det låter att skörda sitt egenodlade.

Har en liten fråga - kan man ge ett körsbärsträd som bröllopspresent? Gav ett äppelträd till min bror och hans fru och nu ska vi på bröllopsfest om ett par veckor hos en barndomsvän till mig. Har ingen aning om vad vi ska ge, de har tre barn och fullt upp och vi kan inte ge något superdyrt. Prylar är de inte mycket för och jag tänkte först en check på upplevelse men med vår summa kommer man inte så långt och ett träd är ett minne... Eller?

• BackinBlack

Kan säga att jag brukar klättra på väggarna efter nio månaders föräldraledighet och jag var hemma nästan 1½ år med första barnet och 1 år med andra. Är social och vill få saker gjorda, sa senast igår till sambon att jag måste lämna vårt hem för här hemma klättrar jag på väggarna och ser allt som inte blir gjort och då kan jag inte slappna av och enbart ägna mig åt barnen. Ibland går det att gå in i barnen och ha kul och leva i nuet, men många gånger sitter jag och tänker på allt jag borde göra. Det är inte lätt det där.

• BackinBlack

Mumriksfru: Grattis till lilla Selma!

Och visst är det skönt att höra att andra har det likadant. Jag och en vän pratade om det igår. När man ser någon stackars förälder med ett skrikande/trotsigt barn ute på stan så tänker man "jag är inte ensam" och så vidare. Det är ändå skönt och bra att se att andra har det likadant. Det ger någon slags tröst eller hur man säger.

Nu ska jag rota fram Umas teletubbies-dräkt. Hon vill ha den och jag har såklart packat ned den, i en av de fjorton flyttlådor som står i hallen. Tur att jag har märkt upp dem väl.

• BackinBlack

Lilla T: Oj, så du börjar på Kenzai!? Ja, det är ju i alla fall nära så då kanske man kommer iväg. Umas dräkt är som en sparkdräkt och en separat huva i någon cerise/rosa. Hon är sååå söt. Hon ärvde nyligen en massa utklädningskläder av sina kusiner, däribland denna och den och Lilla sjöjungfru-klänningen var favoriter. Och Mimmi-klänningen.

• BackinBlack
    Lilla skrev 2010-07-30 10:58:32 följande:
    Utteröga: vad roligt med en massa utklädningskläder! Jag tänker också att det är bra om träningsstället lika nära hemmet, för annars kommer jag nog inte iväg. Är du sugen? (fast jag vet att du inte kan dagtid)
    Javisst är jag sugen. Lite mycket nu bara. Ska kolla upp det där.
  • BackinBlack

Stora syster: Du är så duktig.

Marina: Hoppas ni får en in, ostörd kväll tilsammans.

Här har min luft/ork tagit slut. Skulle på "turné" med dottern medan killarna sover. Men jag är helt degig. Vill ha två kilo choklad och bara ligga soffan. Fast just nu är vi hos mina föräldrar och vi ska förbi vår kolonilott och plocka lök innan vi ska hem igen.

• BackinBlack

Hoppas ni kommer på någon god mat Marina!

Lilla T: Min pojke bajsade ungefär precis hela tiden, åtminstone när jag ammade. Kändes som jag bara ammade och bytte blöjor på honom de första tre månaderna.

Jag har skickat sambon till affären för att storhandla och skrivit upp både chips och choklad, för det vill jag ha idag. Och så har han bestämt att vi gör egna hamburgare till middag. Fick SMS om paket från HM, saker vi beställde i måndags så det känns spännande och verkligen snabbt jobbat. Ska snart ned och kolla det med, nya underkläder till mig, myskläder till mig och byxor till Uma som bara växer och växer.

Svar på tråden järfällatråden 9