Inlägg från: Stora syster |Visa alla inlägg
  • Stora syster

järfällatråden 9

Nä, Blocket i all ära, men jag oorkar inte åka runt och kolla och ringa på annonser och ha mig just nu...mamma och mormor skulle betala en del som födelsedagspresent dessutom, så då blir det ju inte så mkt ändå.

Ajdå, ang overall! Jag ska släpa med mig pojkarna på torsdag och leta... Hoppas det finns ngr i Nilos stlk.... Och stövlar  behöver de båda...

• Stora syster

Utteröga, det låter ju absolut som nattskräck, just att de blir okontaktbara, hysteriska. Mina två stora har båda haft det massor av ggr i perioder runt ettårsåldern och sen nåt halvår senare... Jättejobbigt för föräldrar, men det verkar inte som att barnen kommer ihåg nåt efter? Vet eg inte vad det beror på, eller om man kan göra nåt för att förebygga... Man får väl försöka stålsätta sig ochh ha världens tålamod när utbrotten kommer och bara försöka prata lugnt och hålla om barnet. Det har inte gått med mina när de varit strörre iaf... De har verkl blivit hysteriska. Nilo har nog bara haft det nån gång som tur e , och inte särskilt allvarligt.. än... peppar peppar

Om jag var du skulle jag inte göra ngn stor grej av hans uppvaknanden, så att han inte får in en dålig vana typ..men jag förstår dig, ett tag trodde jag att jag skulle bli galen, när Loke var ett år, vi bodde fyra pers i en liten etta och han hade nattskräck i flera timmar ett par nätter,...pust. men det går ju över...Hoppas ni får det lugnt nu...

Själv e jag död. Eller lobotomerad. Var kul men alldeles för lugnt på nya jobbet igår. Hoppas det blir lite mer att göra ikväll, så att jag lär mig, för sen e jag själv på fredag kväll. Då lär det ju inte va lugnt.... Det var lite för omständigt att åka också, får se om jag stannar...

• Stora syster

Ja, lite avis e man ju när man inte kan va  med på fikor och prommar, man vill ju laltid ha det man inte får!

Jag blev också vaccinerad, helt ovetandes blev jag haffad på kvällen på jobbet av en distriktssköterska som sa typ ; du jobbar här, du ska ha en spruta!" Jaha.. så nu e man vaccinerad mot flunsan iaf. haha! bara att tacka o ta emot. Jag gillar inte heller nålar i mig själv, men denna kändes verkligen inte. E bara lite öm nu...

Idag blir det inhandling av vinterkläder, tjohooo!! Lär väl gå åt en förmögenhet...

Flingan, du e duktig som e motiverad och kämpar på, önskar att en annnan hade samma go!

Nä, nu e det dagistajm, sen massa jobbsamtal och sånt innan tidig hämtning.

ha det bäst alla!!

• Stora syster

Ja, det var den årliga influensan jag blev vaccinerad mot. Visste inte att landstinget ger alla anställda det också, annars e det ju bara gamla och sjuka som får... Så det e bara att tacka och ta emot ;)

Har varit med galningarna i centrum, två timmar av jagandes efter dem, och det enda vi kom hem med var en overall till Nilo och vinterskor till Loke. Så nu måste jag släpa iväg dem igen för skor till Nilo och extra jacka till Loke.  Pust minst sagt... De e verkligen helt vilda!

Har iaf ett nystädat hem att njuta av, Alexandra städar ju varje torsdag... Och gubben e hos sin kusin, så nu kan jag softa en eväng själv i soffan och sen ta tidig kväll... hahha!!

Otäckt om kvinnan som blev mördad, hoppas det inte e nån bekant?

Och galet med dagis, det måste ju gå att lösa! Jag brukar alltid försöka få tag på nån annan tant om den första verkar svår, funkar med försäkringskassan oftast iaf... ;) Visste inte att det var så ont om dagisplatser därborta?

• Stora syster

Grattis Marina!! Skönt att allt löste sig med jobbet!!

Machina, verkar ju rätt värdelöst att va handikappad med bebbe, kan inte din karl vabba och du va sjukskriven? Eller nån mormor eller så?

Ojoj, vad ni alla skrivit, orkar ju verkl inte läsa igenom allt, men hoppas ni haft det bra i kalla Svedala! ;)

Vi har haft det bra i Egypten, men det tar nog lång tid innan jag åker mer tre huliganer igen, de avlöser ju varann med gnäll och tjat... Eller iaf de två stora, den lilla har faktiskt uppfört sig exemplariskt... Det var sjukt tufft med alla mygg också, jag o Alex e rätt känsliga, hon har säkert över femtio st bara på benen...Men hur som så var det nice att få sol och få bada och slippa va hemma och göra vardagsgrejer ett litet tag.

Nu ska jag mot jobbet på Närakuten Solna, ska bli kul det med!! So long girls! 

• Stora syster

MiaEd, det går massor av grejer nu! Jobbade på närakuten, helt fullt av små med hög feber, halsont, hosat, öronont, you name it!! Hoppas han kryar på sig!

• Stora syster

Jessie, vad mys med långresa! Då kan det ju va värt att flyga så långt!! Kör näsdroppar och ipren om de små får ont i öronen! Och tugga godis vid nedstigning mot locket! Annars e det väl bara att låta de springa runt som vanligt, ingen tvååring som vill sitta still...  Nu när vi flög satt jag och jonta på var sida om mittgången (flög ju Norweegian så det var ju litet plan) och det var ju bra, då kunde Nilo springa fram o tillbax och hoppa upp till oss när han ville.

• Stora syster

Hej hej tjejer!

Hinner ju knappt skriva nåt nuförtiden, men läser om era fikar och prommisar, mysigt ni harr det!

Själv jobbar man och jobbar, men i llördags natt fick jag sjukskriva mig! Kommer inte ens ihåg när det hänt, för flera år sen typ! Hade världens magkramper och frossa, sen igår fick jag feber! Vilket jag fick sisit när jag var typ 20 känns det som.. Skumt! Men de andra verkar ha nåt liknande hemma, så det går väl snabbt över, vaknade med jordens huvudvärk nu...

Blir så galet stressad av att va sjuk och inte riktigt orka med allt... hade ju tänkt ta ngr dar denna v o julstäda ute o inne... Och måste verkl handla mat... Tror Jonta får köra, så pekar jag och han packar matvaror och bär... ;)

Nä, om man ska trotsa bacillerna och se om man mår bättre av lite friskluft på väg till dagis? Nilo va hemma igår, för han hostade så på natten, och jag hade aldrig klarart av att lämna och hämta igår... Men nu känns det som at han får gå till dagiss och få leka ute, han tjatade hela gårdagen stackarn... utelek klarar jag vERKLIGEN inte av....

Hoppas ni får trevlit på ikea, ska dit sen nån dag jag med och bara kolla julpyntet... EFTER at räkningarna e betalda för säkerhets skull.. ;) Hhahah!!

Hade!

• Stora syster

Ville bara titta in en sväng och säga: HEJ!!

Hinner inte med så mkt FL-ande nu, men hoppar in och läser lite sporadiskt!

Igår och idag vab med Loke, inte så vanligt! Han har ont i magen och har kräkts, hoppas på sista ggn nu inatt så att han kan gå till skolan på torsdag iaf. Har lileman hemma också, och sen e Alex hemma för att hon har sån jobbig huvudvärk... Känns annorlunda att ha alla tre hemma samtidigt... Men lite mysigt också, var inte så sugen på att jobba idag ändå ;)

Annars e allt bra med oss, snart e det jul!!! Tjohooo!!

• Stora syster

Tip!!! Du har varit efterfrågad och saknad!!! Kul att ni mår bra!!!

Jag e inte heller inne så mkt här, jobb och familj tar all tid, och tyvärr e man ju inte med på alla fikor och prommisar, så man halkar ju efter lite...

Annars rullar ju som sagt allt på i 180, men idag ska vi ha lilljul här hemma för mamma, syrran och barnenes små kussar! mys! Ska försöka mig på en pannacotta med hallonsås till efterrätt, såå blir det jättekalkon med gräddsås till varmrätt! mums!

Hur e det med Elliot då?

• Stora syster

Utterög!! Hahah, den va ny!! ;)

Tip, jag sa upp mig från sjukhuset, och hoppar nu runt på div timvik! Så skönt!! E iofs kvar på sjukhuset som timmis också, mne då slipper jag schemalägga...;) Har fått erbjudande från närakuten där jag jobbar att jobba mer regelbundet, trivs super där, både med arbetet och med lönen... Så vi får se efter nyår...

Förstår att det varit tufft med E. Hoppas att du kan få bra hjälp nu iaf. kram!

smidig jag e , sprutade på Vanish på stolen, sen glömmer jag det och sätter mig på stolen! Gah!!!

Jag e ff rätt förkyld, ska försöka va hemma och ta det lugnt idag och kurera mig, får se hur det går. Måste fixa lite här, städa undan efter lilljulen och ordna  lite inför kvälllen, ska få över en gammal barndomsvän på middag o vin...

Ha det så bra alla, sorry attt jag inte orkar kommentera allt...

Kram!

• Stora syster

Tip, det finns ju för- o nackdelar med alla olika anställn former, men jag vill nog bara ha timvik, blir ju dessutom mer pengar då ;) Det e ju dessutom ett väldigt bra sätt att lära sig om ALLT!! Vi får ju in allt från öroninflammationer på småbarn till gamlingar med misstänkta tromboser eller glassplitter i kinden. typ.

Ang leksaker, Nilo fick ett eget leksakskök med massa kastruller och grejer till! han e besatt! Han ska ju alltid stå o röra i våra grytor på riktiga spisen, så nu hoppas vi få lite mer barnsäkerhet här hemma, även om han e söt när han skär sallad... hans tod vid sitt nya kök hela gårdagskvällen och stekte pastabitar!!

• Stora syster

Inte mkt aktivitet här inte! Alla är väl lika upptagna nu innan dopparedagen! Själv ska jag till jobbet, men ledig både fredag och lördag, så det ska bli nice! Ville bara titta in en sväng och önska alla en GOD JUL!!!!

Kram!

• Stora syster

Ville bara titta in en snabbis och önska god fortsättning! Själv e jag inte så mkt för att fira in ett nytt år, men samtidigt så känns det som en chans att få ta lite nya tag.. Som det där att börja träna, vilket är nödvändigt om man inste ska falla ihop...

Det nya året invigdes iaf med att göra en stor snökoja till Nilo, sen vart det jobb för mig.

Hoppas ni alla har det bra ochh njuter av snön!!! kram!

• Stora syster

Jessi, det finns en öppen psykiatrisk mottagning (Järfälla, UpplandsBro) på Jakobsbergs sjukhus. på sådana brukar man nästan uteslutande få tala med psykologer. de hör ju till landstinget och koxtar alltså max högkostnadskortet, 900 kr.

• Stora syster

Hej alla gamla och alla nya trådare! Ville bara titta in en sväng och säga HEJ!! Jag är inne och läser ibland, men hinner knappast kommentera.... Livet snurrar på i galen takt som vanligt, vi har också just varit duktigt förkylda här, jag har just bytt jobb, massor händer....

Snart är det VÅÅÅÅÅR tjejer! Skulle va jätteskoj att bjuda hem er när snön ssmält och man kan sitta på altanen och fika! Var ju sååååå länge sen!!

Nåväl, ha det så fint, ska bli en riktigt solig dag idag!!!
    //Karro

• Stora syster

Hej alla gamla och nya trådare!! Ville bara säga hej, gör ju det med jämna mellanrum, även om det blir sällan numera... Jaja, vi lever och mår bra om nån undrar, men all tid går åt jobb, hus och ungar... hahah!! Är fortfarande inne ochh läser iaf ibland.

Hoppas att alla hade en fantastisk vårdag igår, vi fick faktiskt en hel del gjort ute... skönt.

Karin, har ni Tavegyl till lilleman om det kliar väldigt? Annars brukar man kunna få det utskrivet utan att åka till vårdcentralen, om det är för vattkoppor! Det dämpar ju kliet om det börjat bli jobbigt nu? Krya på honom!!

Ha det fint girls, nu drar jag mot jobbet!!!

• Stora syster

Tittar bara in en snabbis och önskar alla mammor i tråden en fin Mors dag! Kram på er!

Svar på tråden järfällatråden 9