järfällatråden 9
Det blir hämtmat i alla fall. Och jag är såååå glad. ![]()
Det blir hämtmat i alla fall. Och jag är såååå glad. ![]()
God morgon!
Inget kul väder ute men det verkar som om vintern sakta smälter bort i alla fall. Här har natten varit ungefär som den innan, Vincent hostar tills han spyr trots astmamediciner, försök till högläge (han ligger ju inte stilla) och näsdroppar som till slut blir nässpray. NU sover han. Stackaren.
Uma får vara hemma idag med, för att hon vill och för att jag är så trött så bara tanken att klä på oss alla tre och ta oss iväg känns för tung. Plus att Vincent är nöjdare när hon är hemma, för jag har inte tålamod och ork att sitta och leka hur länge som helst på golvet.
Tack för tummarna Lilla T! Tänkte bli duktig nästa vecka och börja kolla det här med jobbcoach som man har rätt till. Sa till min handläggare vid inskrivningen att jag skulle titta på det längre fram om jag körde fast. Vilket jag har verkat gjort. Jag söker - skickar ansökningar och ringer - och får komma på intervjuer men inte får jag jobb för det.
Samtidigt är jag som vanligt och planerar utifall jag blir hemma länge. Sitter med "budgeten" och beräknar som en tok.
Det är väl aldrig dumt. Nej, nu ska jag surfa vidare och sedan sätta mig med Uma en stund.
Stora syster: Hoppas han får tillbaka aptiten. Och skönt med en tv-kväll. Hittade du något att titta på?
Matglad: Det verkar vara vanligt att barnen inte vill visa tänderna hos tandläkaren. Bra att få en ny tid och att det blir lite på deras villkor. Vet en vän med en 3½-åring som har stor tandläkarskräck redan.
Nej men - GRATTIS Mirjam! Till dig, Fanny och Mira. Vad underbart!
Jag undrar och undrar om jag ska ringa och höra med någon om Vincents medicin. Om han behöver sådan där kombinerad spray med kortison. Eftersom han spyr av hostan som bildas av snor och virus i stort.
Nu har Vincent kommit in i ... tredje andningen? Han vill inte vila idag och Uma sätter igång honom ännu mer. Jag är en trött mamma med täppt näsa och ont i halsen. Ska se vad jag kan göra. Nu vill Uma leka jultomte. ![]()
Säger också grattis än en gång! Vad spännande! Och snabbt!
flingan: Ja du, här har jag "hjärntvättat" vår dotter så mycket så här sjungs det Lucia-sånger samtidigt som vi hejar på snön som smälter. Sambon försöker få Uma att sjunga sommarsånger eller åtminstone något om våren. ![]()
flingan: Ta hand om dig och hoppas du får vila mer.
Själv känner jag det som om två nätter med Vincent smittat. Jag är inte helt pigg, fast det kan vara en kombination av sömnbrist och baciller. Väntar på att min lasagne ska bli klar och sedan är det en lugn stund innan nattningen. Ska lägga mig i sovrummet med Vincent och glo på TV och eftersom det bara finns analogt blir det TV4 med Halv åtta hos mig, Äntligen hemma och House. Tror jag.
Blev uppringd av bemanningsföretaget där jag har varit på intervju tre gånger och sökt hur mycket som helst. Telefonintervju för en tvåmånaderstjänst som jag vet att jag INTE har sökt, men hon påstod det. Fick i alla fall tips om en annan tjänst som börjar 1 juni och löper till sista februari nästa år, så nu har jag sökt den. Alltid något, fastän jag är hemma och vabbar.
Ha en fin vårkväll allihopa! Solen lyser in här hos mig och det är så fint.
Lilla T:
Stora syster: Jag håller tummarna att grillen kan användas. Det skulle bli bakslag i några dagar, med mer mulet väder, men sedan kanske... fast snön fortsätter i alla fall att smälta bort.
Jag är nu dunderförkyld medan barnen verkar ok. Snoret rinner/nyses ut hos dem, men inte mer än så. Jag är täppt och dimmig. Hoppas bara att det vänder inför helgen. Inte för att vi har några storslagna planer, träffa min familj någon dag och så är Uma bjuden på kalas på måndag.
Fifi är på Plantagen på lördag, men jag vet inte om vi ska dit i år igen. Dansen har påsklov på söndag. Vi kommer inte ut idag så sambon har lovat att kolla ägg och godis och sånt. Vi borde väl baxa fram målarsaker också och måla ägg.
Nu måste jag kolla pysselbordet. Vincent låter sur och kastar kritor medan Uma lugnt fortsätter att trä sina "karamellpärlor". ![]()
Shit. Jag höll på att glömma påskriset och kärringen! Dags att leta fram. Efter den fina lunchen på Mamma Scans köttbullar och pulvermos.
Det går magsjuka på dagis så mina barn blir hemma tills faran är över. Faktiskt.