-
Roligt att man håller kontakten! Vi ska också gå föräldragrupp nu i mars, men tror att det kommer vara fler än 4 par och det verkar inte vara upplagt som en "lär-känna-andra-föräldrar-grupp". Men jag vet ju inte förrän vi varit där, det lät bara som att det mest var information. Men det verkar ju som man får chansen sen under mammaledigheten också :)Lilla skrev 2011-01-19 20:54:13 följande:Sara Elisabeth: när jag väntade första barnet bodde vi i Uppsala och där blev vi kallade till en föräldragrupp under graviditeten. Vi hade fyra träfar har jag för mig. Då berättade barnmorskan om förlossning, smärtlndring, första tiden med bebisen, amning etc. Vi var 4 par som gick och 3 av oss har fortfarande kontakt och ses då och då (trots att ett par bor i Uppsala, ett par i Knivsta och vi här). Kul!
-
Vad spännande :D Har en mamma till ett barn på mitt jobb som ska ha bebis nr 2 om fyra veckor, så roligt att se hur det går. Bebisen ligger redan och trycker med huvudet långt ner så att hon måste gå med benen jättebrett isär, haha. Kul att se vad man själv har att se fram emot :p1975 skrev 2011-01-19 21:06:56 följande:Nu är bebisen helt fixerad !!! Woho!! -
God morgon!
Sticker in en liten fråga som är helt off topic här, men vet någon av er var jag skulle kunna få tag i en god smörgåstårta tills på söndag? Har redan provat ICA Viksjö, men dom hade fullt med beställningar, så nu vet jag inte var jag ska vända mig :/ -
Kul att se att du är här också :) Jobbigt att du fått diabetes, men skönt att det går över! En månad går ju fort, jag har exakt en månad kvar till BF i morgon :DD 1980 skrev 2011-03-21 11:30:38 följande:Hoppas alla mår bra! Vilken underbar solig helg vi har haft. Vi skruvade upp en gunga till Sebastian på altanen, grillade massor, satt ute och åt glass igår i solen. Helt underbart! Längtar verkligen till våren
Nu är det exakt en månad kvar till BF men jag kände hur bebisen sjönk ner flera cm igårkväll. Fast magen sjönk redan för flera veckor sen när hon fixerade sig. Sen har jag har fått diabetes
Måste ta insulinsprutor i magen och mäta blodsockret före och efter varje måltid men det går tydligen över efter graviditeten. Känns inte alls kul för det finns inte så mycket hud på magen just nu att ta tag i så det gör rätt ont att sticka sig själv.... ska på UL imorgon och träffa en läkare på Danderyd. Får se vad de säger då.
Vi har fortfarande inte lyckats komma överens ang. namn till bebisen, det är en flicka (om inte bm såg fel) och det namn som jag vill ha är Andrea men min man vill hellre ha Stephanie. Tycker det är mycket lättare med pojknamn. Vårt förstahandsval, Ella, fick vi ta bort eftersom det är så uttjatat. Varannan liten tjej som är född efter 2008 verkar heta det
Snart får jag förhoppningsvis promenera med er!
Tycker båda namnen är fina, hoppas ni kan komma överens. Här har vi nog enats helt och hållet, vi kallar redan grabben för det i magen så nu hoppas vi att det passar när han kommer ut :) -
Ja, eller enligt BM är det 22/4, så jag försöker vänja mig vid det. 21/4 var det första datumet jag fick. Vad kul att vi har BF samtidigt :DD 1980 skrev 2011-03-22 07:50:33 följande:Sarah Elisabeth: Kikade i den gamla tråden för ett tag sen och tyckte att du skrev att du har BF den 21 april. Stämmer det? Det är exakt samma dag som jag har BF! Mår du bra? Måste vara tungt på ditt jobb med magen som blir större och större nu. Vi hade också bestämt namn redan i v18 då vi gjorde RUL och började kalla honom för Sebastian. Den här gången är det lite svårare. För mig känns det fortfarande som att det är en liten pojke jag bär på, en liten Andreas. Därför tror jag att jag gillar namnet Andrea bäst HAHAHA
Idag ska jag på UL för att de vill mäta bebisen. Ska bli riktigt spännande!!! Magen har iaf vuxit sjukt mycket den senaste veckan, känns som att huden kommer spricka när som helst.
Jag mår jättebra. Är sjukskriven 25% och jobbar 75% fortfarande. Blev sjuskriven pga ganska jobbig foglossning som försvårade jobbet. Fick avslag på min ansökan om havandeskapspenning, så då blev det att gå till doktorn!
Foglossningen har varit mycket bättre den senaste veckan, hoppas att det håller i sig, för nu mår jag mycket bättre. Har lite halsbränna och är väldigt trött, men mår väldigt fint annars. Det är absolut tungt på jobbet, men nu är det bara 7 arbetsdagar kvar innan jag får gå på mammaledighet :)
För oss blir det troligtvis en liten Charlie, om det bara verkar passa på honom när han kommer ut :D Det känns som en Charlie nu, så jag hoppas att det funkar :)
Hur gick det med mätandet? -
Jag är också ledig från nästa fredag, sista mars är min sista arbetsdag :D Ska bli underbart skönt! Det vore jätteroligt att ses :)D 1980 skrev 2011-03-22 20:28:24 följande:Sara Elisabeth: Låter inte alls kul med foglossning men skönt att du får vara ledig Jag ska också vara ledig om ca en vecka, garanterat från nästa fredag iaf. Kanske kan vi försöka ses nån dag
Besöket på Danderyd var inte roligt! Fick för det första reda på att barnet är 25% större än normalt, väger 3,4 kg redan nu och kommer väga minst 4kg när hon föds. De har ökat på min insulindos nu och så får jag ta sprutor 3 ggr istället för 2 ggr per dag nu också för att ho förhoppningsvis ska sluta växa så enormt mycket. Sen får jag gå på kontroller 2 ggr i veckan, träffa läkare och dietist, göra flera tillväxtultraljud.....det är "bara" en månad kvar säger alla. Men varje dag känns extremt långsam, jobbig och tung och nätterna ännu värre. Har gråtit så mycket så mina ögon är helt uttorkade. Har sån hemsk förlossningsrädsla och sonen föddes en månad för tidigt, vägde 2,7kg och t.o.m det tyckte jag var totalt vidrigt. Vet ärligt talat inte hur jag ska klara det här. Men jag vet att det kvinnor föder stora barn hela tiden, fast jag är jag
Känns surt att behöva åka till Danderyd så ofta också men det är väl bra att de håller koll på läget och att hon inte blir alldeles för stor. Får väl packa om min bb väska och ta ut de minsta kläderna......Livet är verkligen surt ibland! Nu är magen så himla utspänd så sprutorna gör riktigt ont. Ja, ja....nog med gnäll. Jag kommer väl över det som med allt annat men ibland blir man bara trött på livet.
Nu ska jag äta en sista pizza innan jag träffar dietisten imorgon som sätte mig på en riktigt tråkig diet
Usch vad jobbigt med storleken på bebisen :/ Jag vet också flera som fött stora bebisar helt utan problem, men förstår att det är jättejobbigt psykiskt. När jag var på 3d-ultraljud i v 32 sa BM där att grabben i min mage ligger på plus också, jag förstod inte hur mycket dock. Hon beräknade i alla fall att han borde väga ca 4,2 kg om jag går över 2 veckor, och ungefär 3,7 kg vid BF. Blev ju lite nervös då, men min vanliga BM tyckte att det lät som en ganska "normalstor" bebis och tyckte inte att jag skulle oroa mig. Men rädd blir man ju ändå!
Har dietistbesöket med din diabetes att göra, eller är det för att ebisen växer mer om man äter onyttigt och sådär?
Skönt att dom följer upp det i alla fall och inte bara lämnar dig med oro och rädsla. Vad sa dom om igångsättning eller snitt som alternativ?
Kram till dig! -
Mammatillanton: Jag har klippt mig och gjort folieslingor på Avanti och går aldrig dit igen. Tjejen började lägga slingorna i nacken och sen i hela håret (jag ville egentligen bara ha i överhåret för att få lite skiftningar men det avrådde hon från) och när hon väl sköljde så var ju slingorna i underhåret jätteljusa (nästan vita) men resten var ju inte alls lika ljust. Såg helknäppt ut när jag skulle sätta upp det. Toppade bara, så klippningen var jag någorlunda nöjd med, men fick betala nästan 2000 för toppning, toning och slingorna. Vansinne! Dessutom stod tjejen och snattrade med ägaren hela tiden, jättekonstigt bemötande fick man. Usch!
Nu klipper jag mig på Knåll och Tått i Kallhäll, två typ medelålders tjejer som klipper och jag har varit supernöjd varje gång. Dessutom är det myyycket bättre priser!
Tycker det känns lite "farligt" att rekommendera frisörer dock, man vet ju aldrig vad någon annan blir nöjd med, men jag rekommenderar verkligen INTE Avanti i alla fall :) -
Någon som har erfarenhet av Cylinders förskola? Har bara hört positivt om dom. Vi fick redan på att vi fått plats åt vår lille knatte där i augusti, var förstahandsvalet så det känns iaf skönt!
Nu ska jag bara hitta en bra förskola att jobba på också... Vill inte pendla när liten går på förskolan! -
Nu kommer jag med en helt annan fråga här: Har någon tips på bra ställe att beställa marsipantårta i Järfälla? Vill ha ganska enkla, men fina och goooda!
-
1975: Har inte tänkt på något särskilt motiv, vet bara att vi vill ha blå-vita tårtor. Vi ska gifta oss samtidigt som sonens ettårskalas, så en med bröllopstema och en med kalas-tema har vi tänkt, fast vill att dom ska matcha eller vad man ska säga :p Var håller hon hus nånstans? Finns några bilder eller nån kontaktinfo? :)
-
Tack för tipsen, ska kolla upp båda :)
-
Bebisfeb: har min son på Cylinder, jättebra fsk. Jobbar själv på Ulvsättra fsk, inget fel på den heller ;) Men vi är jättenöjda med Cylinder, och sonen har trivts toppen från dag 1.