• RutanE

järfällatråden 9

Gott nytt år tjejer!
    Vi hade en lugn trevlig nyårskväll med våra fina grannar Matglad och hennes familj.

Vad kul att några av er kanske kommer med på mamma-bebisyogan. Det är 8 gånger och bebisen bör vara mellan 2 -10 månader läste jag. Ska bli skojjigt. Jag är ingen van yogare men är nyfiken på det.

Steffi: skönt med en förklaring till gnäll och strul, verkar inte kul att få tänder. Linus verkar inte ha några på g ännu, vi får väl se hur det blir när det är dags.

Lilla T: Hoppas det gick bra för T och hans pappa idag när du var på jobbet. Har han börjat äta mer vanlig mat eller blir det mest ersättning. Linus har ännu inte fattat hur man sväljer något som är fastare än bröstmjölk.

Ska slänga mig på soffan nu, de stora barnen är och simmar med sin pappa och Linus sover.

• RutanE

Mumriksfru jag har ingen erfarenhet av ersättning eftersom LInus inte vill äta det alls men jag hade gett lillan det igen.
    Lilla T: Hoppas det går bättre med tassandet inatt, det gäller ju att vara lite mer envis än bebisen - men det är SVÅRT, styrkekramar till er.
    Flingan jag hänger gärna med på fika på fredag, har hela familjen hemma så det blir inte så bra att vara här denna gången.
    Vi har nu provat allt tror jag för att få LInus att äta annat än bröstmjölk men ALLT åker ut igen. känns tröstlöst. Hoppas inte viktkurvan dippar ännu mer, jag ammar ju varje eller varannan timme dygnet runt så jag hoppas att det räcker så länge.

Snart träning med Matglad på Kenzai, core och easyline intervall, ska bli kul!

• RutanE

Lillgrodan vad kul att du anmält dig till yogan.

Mumrik det står inget om sista anmälan till yogan så det är väl bara om den blir full som det inte går längre skulle jag tro.

Tjejmiddag låter väldigt fint, knytis verkar mysigast tycker jag.
    Har inte bestämt om vi ska någonstans på sportlovet men tror vi stannar hemma och skriver upp mig på alla tiderna.

Tjejmiddag lördag 5 februari
    Lilla T
    Rut

Tjejmiddag lördag 26 februari
    Lilla T
    Matglad
    Rut

Tjejmiddag lördag 5 mars
    Lilla T
    Matglad
    Rut

• RutanE

Oh vad skönt med  vardag igen! Stora barnen i skolan, mannen på jobbet och bara jag och Linus hemma. Glad
    Har tränat och handlat och prommenerat i dag
    Nedräkning nu på min mammaledighet som slutar första veckan i maj, måste passa på att njuta så mycket jag bara kan. Cool Just nu längtar jag inte tillbaka till jobbet särskilt mycket - har det sååå bra.

• RutanE

Jossansthlm: Jag och steffi planerar att gå idag,jag har ingen koll men det verkar som Steffi visste att hon hade öppet idag.KOmmer ej ihåg var du bor men vi planerar att gå från Skälby ca halv ett, eller ett, eller hus Steffi!!

Lilla T krya på er, jobbigt med magsjuka. Kram

• RutanE

Välkomna alla nya!
    Malifa - sågs vi på Öppna förskolan i måndags? Gissar att det är du, jag är Linus mamma.

Jag sitter och väntar på min make som ska komma hemoch ta en halv dags föräldraledigt så jag kan gå till jobbet på utildning i eftermiddag. Ser verkligen fram emot lite utbildning men är lite orolig för Linus som inte äter särskilt mycket annat än bröstmjölk. Jag ska strax väcka honom ur middagsluren så han kan få lite mat innan jag går, hopas han vill äta. Jag tror att det mest är min mammaoro som spökar menjag undrar hur det kommer gå... håller tummarna!

• RutanE

Kul att du kom hit till Tråden Julias mamma!!

Det gick ju så himla bra för pappa och Linus när jag var på utbildningen. De sov så gott båda två när jag kom hem Cool. Och fortsatte med det i ytterliggare en timme så varför ska en mamma oroa sig....
    Utbildningen var bra, så skönt att komma till jobbet och få förkovra sig lite. Det är två tillfällen till och då ska min mamma komma och passa Linus.

Lycka till med bullbaket Malifa, det blir säkert jättegoda bullar. Skönt att du har din mamma där, bebisar har en förmåga att vakna på de mest opassande tider - som mitt i utbakandet tex.

Jag följer gärna med till Ikea, vi kan väl prommenera dit vi som bor i skälby/barkarby!?

IKEA lunch torsdag 27/1
    Mumriksfru
    Flingan
    ev. Steffi
    LillaBebban (självklart är det ok)
    Lillgrodans mamma
    Rut

• RutanE

Jag är oxå gärna med på utmaningen. Perfekt att ha ett mål!

Vårruset 25/5
    Flingan
    Lilla T
    Rut

Vi har oxå sjukstuga, stora killen är hemma från skolan 3:e dagen idag men nu är han piggare och går mig på nerverna.
  • RutanE

Jag bestämmer mig imorgon ang Ikea. har haft sjuka barn hela veckan och får se hur det är imorgon. Tror de är i skolan. Behöver shoppa byxor åt äldsta grabben oxå han har hål på ALLA byxknän - helt otroligt!

• RutanE

Jag kommer till Ikeadejten men tar en tidigare prommenad för jag har lite ärenden på handelsplatsen!
    Ska bli kul att ses!!
    Och så fint väder!

Svar på tråden järfällatråden 9