• Timba

järfällatråden 9

Flingan: det lät gott och fräscht, själv är jag inte alls sugen på att laga mat, men är väl illa tvungen maken kommer ju inte förrän sent ikväll, är i sundsvall tror jag det var överdagen..hm kanske skulle köpa pizza.
    Du angående ditt järn, jag vet inte om bm sagt men drick cvitaminrika drycker till maten och unvik att ta mjölkprodukter i samband med mat. dvs kalcium hämmar järnupptaget och det gör oxå kaffe och the medan c vitamin ökar upptaget.
    Det här gäller oxå när du tar tabletterna.

Lyckades få tag på bm och hon ska lusläsa min journal från ks och prata med doktorn. Tycker det är lite konstigt eftersom redan under förra graviditeten borde jag gått hos specmödravården, fick jag höra på ks och de borde ha gjort extra kontroller, men nej de gjorde de inte och nu borde jag definitivt göra det, fan jag ångrar att jag inte bytte bm dvs det känns inte som att hon är nogrann direkt.

• Timba

Jessie: grattis till lilltösen !!!
    Angånde syskon så tyckte jag att det var värst den första tiden, sonen vägrade ens att titta på lillasyster under de första två veckorna, han var nog rätt chockad..sen blev det lite bättre..dvs det är viktigt tror jag att vara så mycket som möjligt med stora barnet och låta det vara med och när det kommer folk att de inte bara har present till lillan utan också att den stora får nåt..sen var ju Elina jättelugn bebis skrek inte mycket och jag kunde lämna henne i babysittern och vara med storebror, men men den här gången tänker jag inte amma tycker det tog lite väl mycket tid som jag den här gången inte kommer att ha med tre små.

Matglad: härligt med skidhelg, vart ska ni åka ?

flingan: visst är det kul att diskutera lite, man inser verkligen hurolika man, men fan vad tråkigt det skulle vara om alla tyckte lika.

• Timba

jag rättar mig ..
    Matglad: vart var ni ?

• Timba

jepp pucko har jag oxå fått höra fast det värsta är när folk försöker trycka ned en genom härskartekniker som lilla du, när de inte har några argument kvar...då blir jga skogstokig..

• Timba

Utteröga: Lycka till med jobbsökandet, fattar inte att de ska välja bort småbarnsföräldrar tycker att de med barn är ofta mycket mer påtlitliga än de utan barn, dvs vi sjuksriver ju oss inte direkt för lite bakfylla....

Stora syster: stackars Nilo hoppas han piggar på sig.

Förresten har nån av er testat ett sånt här magbälte under graviditeten ? vilket märke isåfall ? Vad tyckte ni ? funderarpå att skaffa ett sånt..

• Timba

Mirix: Grattis!!! vad roligt att ni ska få en till.

• Timba

Stora syster: Nej det är mer som ett stöd förmagen. dvs det drar så jäkligt i gamla ärret när magen växer, så jag måste ha nåt stöd för magen som håller det på plats.dvs en slags gördel. Men tack ändå.

• Timba

Ja jag förstår det, att du lyckades hålla det hemligt så här länge, jag hade aldrig kunnat hålla mig.

• Timba

Idag har vi städat hela fm, fy vad tråkigt..och dessutom med båda barnen hemma går det ju inte så fort..och Elina är inne i värsta slänga och kladda perioden så det enda hon gör när hon ska äta är just slänga och kladda, blir galen snart..blir ju sanering efter varje måltid.

Och grilla skulle ju vara härligt i påsk, måste påpeka det för maken så får han städa där ute..jag orkar inte.

Enda jag tänker pynta med iår är påskris och sen ska vi väl måla ägg, sen får det räcka, just ja jag måste ju handla godis..tydligen så gömmer de chokladägg utomhus under påsken i frankrike så vi måste tydligen oxå göra det, annars blir farmor besviken.

Mirix: vilken underbar dräkt, hon var jättesöt.

nä nu måste jag försöka lägga mina små busar.

• Timba

Evani: Vad kul, hoppas du får jobbet.

Utteröga: är oxå shoppingsugen, men har bestämt mig för att spara mer pengar, så nu får jag inte gå in på alla näshopparna, väldigt lätt att klicka hem nåt..och dessutom är ju barnens garderober överfulla.

Vi försov oss idag hela bunten, till 0830 så maken körde Eliott till dagis..skönt.

Är lite irriterad på dagis, dvs förra veckan var det nån där som frågade om Eliott skulle gå idag eftersom de skulle ha arbetstidsförkortning och fem minuter ringer männinskan och säger att de inte skulle fråga 15h barnen, så det skulle inte gälla oss..och igår på utvecklingssamtalet frågar hon igen om när vi skulle hämta Eliott och då sa jag tre som vanligt, såg att hon blev lite sur...alltså jag tror inte de fattar hur bra de har som jobbar på dagis, dvs när jag jobbat inom vården har vi aldrig fått sluta tidigare och vi ´jobbar ju alla helger och helgdagar..och sen försöker de ge femtontimmarsföräldrar dåligt samvete..blir så trött.

Svar på tråden järfällatråden 9