Inlägg från: Annelie E |Visa alla inlägg
  • Annelie E

järfällatråden 9

Kidsen var vakna efter kl.06 - jobbigt! Har hunnit med lite matbrödsbakning och gjort müsli - nu ska vi försöka komma iväg och handla - sååå tråkigt att göra inköpslista, men finns inte den med då glömmer jag hälften...

Hampus 060116, Oliwer 080430
  • Annelie E

BM: Vad jobbigt med glutenintollerans - jobbar som hem- och konsumentkunskapslärare - tycker att det är jättetrixigt med bakningen, när vi har elever som inte tål gluten... Bakar du bröd själv?

• Annelie E
    Bolindermamman skrev 2010-06-16 21:46:38 följande:
    Jag förstår vad du menar med trixigt vid bakning det är ju såå noga med att det inte får komma i kontakt med gluten. Är det vanligt i skolan med glutenintollerans? Får ni mycket information om det?
    Det ingår inte i utbildningen, så man känner sig som en novis - man får slå på nätet och halvera recepten, ofta är det så stora satser i recepten - tokigt! Vi har ungefär ett barn per läsår, det är vanligare med laktos faktiskt...
  • Annelie E

evani: Vi brukade ge innan vi själva gick och lade oss om vi visste att han hade ätit dåligt under dagen och inte ätit välling vid nattningen... Annars så ska de inte behöva äta när de är i den åldern, vatten vid sängen brukar fungera...

• Annelie E
    BackinBlack skrev 2010-07-05 08:25:24 följande:

Kram i värmen!

Vill bara säga att ni som kan och är lediga - njut! Jag sitter på jobbet ensam och svettas och vill inget annat än åka hem igen. Arbetslusten är lika med noll. Bara denna vecka kvar... Knappt några barn på dagis heller. Puh. Skulle behöva sitta här med en kylhink och iförd en bikini.

Vilken syn
  • Annelie E
    Stora syster skrev 2010-07-08 06:38:22 följande:
    Bara för att du hittat tillbax Jennie, så verkar resten av tråden flytt landet eller nåt??!! Jag har iaf saknat dig ;)

Nilo väckte mig 5.15 idag, så nu känns det som att vi varit uppe en evighet redan! Tänkte va galen tillbaka och städa badrummet innan dagis...
    Ja det är ju lite hurtigtigt att städa såååå tidigt... Idag ska vi till tekniska museet...
  • Annelie E
    Lilla skrev 2010-07-08 16:34:17 följande:
    stora syster: snart har ni ett snyggt badrum alltså! Vad kul!

Nu är det lite tomt här för Idun följde med mormor till Dalarna idag.

Vet ni om det är laktosen man ska undvika när det gäller mjölk som ger bebisen magont?
    Var det inte ett nytt kök de skulle fixa?! Eller är jag ute och cyklar...
  • Annelie E
    Marina skrev 2010-07-29 23:21:12 följande:
    Evani Isas favorit ord är också NEJ hela tiden... Inte kul och på det en sjukt trotsig 3 åring =( och en 9 åring som har problem att lyssna så han får mig att bli gråhårig, tycker bara jag skriker jämt nu grrrr så himla tråkigt är det..
    Här hemma är det inte heller någon dans på rosor, här skriks det också...
  • Annelie E

Idag måste jag nog bege mig till outleten och leta sandaler till Nilo, hans kardborreband e helt paj, han har ju bott i de där sandalerna sen i våras nu.... kollade i jakan, men det fanns inte en enda kvar!! Får kolla Skopunkten...
    Är det inget du kan reklamera - få lagat av butiken... Jag har reklamerat 3 par skor under 2 månader - jobbigt men nya skor fick vi...
  • Annelie E
    Stora syster skrev 2010-08-08 07:32:09 följande:
    Nilo har förresten blivit jätteduktig med att gå på pottan, nu säger han till varje morgon efter frukost att han vill gå... På morgonen fixar han både nr ett och två... Svårare senare på dagen, fattar inte varför småpojkar envisas med att  gå och skvätta lite här och där, pinkar de revir tro? ;)
    Åhhh vad duktig han är...
Svar på tråden järfällatråden 9