Inlägg från: Stora syster |Visa alla inlägg
  • Stora syster

järfällatråden 9

God morron girls!

Skulle kommentera massor, men har redan glömt bort allt, typ. Grattis Mirjam iaf, pluggandet ger resultat!

Vi måste nog köpa antingen världens största parasoll, el ännu hellre, en pergola till altan. Då kan man ju verkl sitta där även om det regnar! O om solen skiner, då blir det för varmt på altan hos oss med...

Hoppas solen kan komma fram lite idag, behöver verkl tanka ljus! Det blir nog ytterligare ett besök på Bauhaus, men förenar väl nyttaa med nöje o tar en promenad dit.

Mååste hinna tvätta undan lite under helgen, vi har historiens mest välfyllda tvättkorgar nu, o imorse insåg jag att Nilos garderob börjar eka... Inte bra inför en hel dagisvecka direkt ;)

Nä, llte kaffe nu så man har en chans att hålla sig vaken nån timme!!

• Stora syster

Nä, idag fick Jonta gå upp med vår lilla tupp, som faktiskt också sov ända till sju!! Jag gick inte upp förrän 8,20!

väntar på luftvärmepumpkillen ska komma o kolla hur vi ks ata ner vår gamla pump, o om vi ska installera en helt ny, och isf varnånstans.
    Sen kommer min stora kille hem från en helg i Dalarna med farmor o frabror, sen det gamla vanliga söndagsbestyren, innnebandyträniing, mat, bada barn osv...

• Stora syster

God morron!
    Ville bara önska alla en bra dag, nu kollade jag klockan o insåg att jag måste RUSA!!! Ha det!

• Stora syster

Åh, fönsterputsning! Billigt också! vi har stora dryga jättefönster som inte går att öppna., utan höjdrädda jag vinglar runt på stege i rabatten när jag måste putsa!! Men det e ingen idé nu ändå, innan de sopar o innan de renoverat här... så jag slipper nu!! ;)

• Stora syster

Sist och först!! Det  var länge sen!! Inget har alltså hänt i järfälla under natten!!

Idag blir det att handla blommor o spadar, här ska banne mig fixas i trädgårn! hoppas på lite goa grönsaker till sommarn bla...

• Stora syster

Mirjam, bara att komma förbi på avd 7 under dagen, jag e där kvart i sju till halv fyra! Jag e där nånstans, bara att fråga efter lilla mig! Behöver inget för skorna, bara kul att de kommer till användning om hon kan ha dem? Hon får väl testa dem o se! så kan jag få låna nåt kul av er nångång! haha!!

• Stora syster

Men nu måste det ju verkligen bli lite torrare ute! har ju handlat massor av jord o grejer till min lilla täppa! Har snart både rödbetor, sockerärtor och potatisar i min land (som inte har grävts än, men ändå ;))

imorgon ska jag testa nya trimmern på småkillarna tänkte jag, undrar om Loke ska få stå modell först, så att Nilo ser att det inte e farligt? Han e ju aldrig klippt ensengång, o nu e han rätt långhårig, med diverse matrester o sand i de blonda lockarna... Blä!

Nä, nu ska jag gå o värma mig under en filt med jonta, vi har ingen värme på här, luftvärmepumpen är nermonterad! Brrrr, men lite kyla har ingen dött av.. haha!! Sov gott brudar!!

• Stora syster

Jaha, en ny jobbdag hägrar! sen lite middag hos svärisarna. Jag o Jonta o hans kusin grillade igår o satt o drack vin o snackade ksit, inte sent, men allt blir ju till sent när man ska upp fem dan efter! Lite seg e jag, hade kunnat ta en timme till på kudden, eller två ;)

Mirjam, jag tar med mig skorna till jobbet, bara att komma upp, plan 4 e det, messa om det e nåt!!

Nu tog mackan slut, trist, för jag e tydligen hungrig idag!! i äter iofs frukost på jobbet, men det brukar inte bli förrän halv tio, då har man svultit ihjäl!! hahah!!

har köpt en trimmer, så imorgon blir det snaggning av småkillarna! Välbehövligt!!

Ha det så bra idag, verkar bli en fin dag!!

• Stora syster

Nån som har en cykel till övers?? Min karl skulle behöva en ny...

• Stora syster

Ha! la ut på fejjan att jag jagade cykel, två minuter senare hade jga fått napp! (hoppas bara killen kommer hit med den också som vi sa!!!)

Nilo e rätt förkyld, o  har inte sovit på två nätter, så nu sitter jag o han hemma idag igen. suck. Tänkte iaf släpa mig o handla mat medan Jennie städar här, skulle ju eg varit på jobbet o komit hem till nystädat hus...

Det verkar ju va fint väder idag, så lite kan man kannske få gjort ute, trots gnällig kille...

Svar på tråden järfällatråden 9