Inlägg från: MrsMumrik |Visa alla inlägg
  • MrsMumrik

järfällatråden 9

Jag ska inte gnälla. Selma är väldigt snäll och sover i egen säng och skriker aldrig så länge hon inte behöver blöjbyte, är hungrig eller vill ha lite sällsis Funderar ändå på att testa sele eller sjal så man kan både bära och slänga i en tvättmaskin eller diskmaskin utan problem. Om jag ska vara ärligt så tycker jag också att det är ganska mysigt att ha henne nära hela tiden

• MrsMumrik
    flingansnö skrev 2010-08-26 16:20:33 följande:
    mumriksfru: Det är mysigt att ha dem nära! Det är därför det är så bra med att bära. Jag älskar att bära Agnes, även om jag får ont i ryggen ibland och ibland bara är trött på det.

Jag var till högskolan idag, för fotografering och registrering och sånnt, och jag lova, jag har inte kännt mig så gammal och omodern i hela mitt liv! Tur att jag är så självsäker att sånnt inte rör mig i ryggen Ha ha ha ha eller hur??!! Gahhhhh, hur ska jag klara detta???  Peppa mig nu tjejer!!
    Snowflake - det kommer att gå superbra!! Jag är nästan lite avis på dig som får plugga  Skulle jättegärna ta en kurs på universitet igen.
  • MrsMumrik

Hej tjejer! Nu är jag tillbaka från vår norrlandsturné. Har varit hemma och visat upp semlan för släkt och vänner. Har varit supermysigt, men det var skönt att komma hem också. Nu väntar 1,5 vecka av intensiv renovering medan maken har semester, men sen dyker jag upp på ÖF igen

• MrsMumrik

Rut - välkommen! Jag bor också i Skälby och har en liten tjej som fyller 6 veckor idag

LillaT - åh vad avundsjuk jag blir! Jag har tänkt gå och klippa i mig i 10 månader nu och tar mig inte iväg. Skönt att höra att det går att ta med sig en liten till frissan

• MrsMumrik
    flingansnö skrev 2010-09-07 21:29:51 följande:
    . Jag har varit på BVC idag med Agnes, och hon hade gått ner 45 gram!! Så nu blir det mer ersättning...
    Jasså vi hade BVC besök på samma dag i går igen Dock lyckades vi missa vårat då vi var på återbesök på KS. Jättepinsamt när Kristina ringde imorse och frågade varför vi inte kom igår. Jag brukar aldrig glömma sådant!
  • MrsMumrik

Snowflake - ja det får lov att bli en familjekalender nu! Amingen måste ha dränerat min hjärnkapacitet! I dag när vi kom till banken visade sig att vi var en timme fört tidig! Som tur var hade hon tid att träffa oss ändå (ingen lust att betala parkering på Östermalm mer än nödvändigt. 1 timme = 160 spänn, helt galet!!).

Ang. doppresent brukar vi alltid ge bort en liten peng på en fond eller en insättning på barnets konto om de har ett om man inte vill ge en sak.

Vi letar också förskola. Ska kolla in Säby waldorfförskola! Tack för tipset!

• MrsMumrik
    Stora syster skrev 2010-09-09 19:44:35 följande:
    Annars e jag så himla lycklig, har inte varit såhär glad på väldigt länge! Sa upp mig idag! Och hade ett långt samtal med chefen om att hon måste försöka lösa situationen på jobbet, det är alldeles för tungt! Känns mså skööööönt!! Nu ska jag verkligen försöka styra upp livet lite bättre, planeera in jobb så man kan va ledig när man vill, kunna träna regelbundet och ha mer tid och ork för familjen!

Firar 5 år med min älskling idag också, han e  så söt och skickade chokladogram med tre rosor och en så söt liten lapp med!! Och imorgon har jag en ledig dag, som ska spenderas med att spendera lite pengar på nya stövlar från outlet, lite  svampletande med mamma och lite egentid för bara mig! Livet är verkligen underbart!! Wiiiie!!!
    Grattis till uppsägningen!! Så himla modigt att ta kommando över sitt liv och våga ändra situation! Jag vet ju inget om ditt liv i detalj, men jag tycket ändå att det är strongt gjort

Grattis till årsfirandet också Skål
  • MrsMumrik

Ni som ska och simma - vilken simhall går ni till? Har de babysim också någonstans här i Järfälla?

Snowflake - vilken bärsele var det du visade mig på ÖF? Var det en Manduca? Vi har kollat lite på Ergo. Någon som har den och vet om den är bra?

• MrsMumrik
    flingansnö skrev 2010-09-12 18:17:42 följande:
    mumriksfru: Det var en manduca, vi har lånat en, du kan få prova, vi har en ergo också, och en babyisnats till den,  och en sjal.... lter som att du ska komma hit med selman så att du får prova Ang bad så är jakan badhus lite för kallt för småbebisar. Har hört bra om Bro simhall. babysim gick jag på i hässelby med Gustav. MEd agnes blir det nog inget.... Var företsten på Ikea idag och såg en bebis som var lik selma, stirrade på henne fler gånger än en, och på föräldrarna flera gånger ockå..... de trodde nog att jag lite creepy efter ett tag
    Superbra! Jag kommer gärna förbi och provar någon dag
Svar på tråden järfällatråden 9