Marina: Ja, det är så olika beroende på dagis och hur man själv har det. Jag anser att Uma förlorade massor på att blir femtontimmarsbarn eftersom hon trivs på sitt dagis, har sina vänner där och var van att gå alla dagar och hade gått i 1½ år när hon fick syskon. Hon missade flera aktiviteter och det var mest "förvaring" just när hon blev femtontimmars, inte innan. Tycker jag.
Flingan: Det låter som en... skruvad tillställning. Hur är det nu?
Stora syster: Åh, vad mysigt med grillning.
Själva har vi hosta, mest inför natten och på morgonen. Vi hade en enkel påskpicknick i vår park med mina föräldrar, min morbror och min bror med familj. Uma var helt lyrisk, fint väder och äntligen utomhus med några få snöhögar på gräset. Och så fick hon leka med kusin Gustav.
Idag hoppas jag på en tur mot Outlet. Eller, sambon har lovat att vi ska dit. Vincent försökte sparka boll i sina ärvda gummistövlar och höll på att vricka fötterna. Dessutom är jag "mamma-felköp" ut i fingerspetsarna och har nu ett alltför stort set ytterkläder från KappAhl som ska lämnas tillbaka och ett par gympaskor som ska bytas upp en storlek. Suck. Behöver köpa halkstrumpor till Vincent också, han är ju på gång nu - kryper, ställer sig mot allt, går runt möbler, går med oss och ska även försöka klättra upp på saker. Nu börjar det.
Ha en fortsatt, förhoppningsvis solig och trevlig påskhelg allihopa!