• RutanE

järfällatråden 9

Välkommen Primavilma! Jag bor i Skälby trädgårdsstad med en pojke född 01, en flicka född 03 och en lilleman född 10.

Tack för dejten igår tjejer, mycket trevligt, måste vi göra om. Jag fick två riktigt sköna prommenader i solen fram och tillbaka och var riktigt mör i benen på kvällen. Cool

Idag lunch hos arbetskollega i Jakobsberg, hoppas på mycket skvaller om jobbet

• RutanE

Mumrik jag tycker det låter som en jättefin idé. Det är inte lätt när man har släkten utspridd över landet. Våra barn är inte heller döpta.     Bokade in mig på afro & mind imorgon men har avbokat eftersom jag inte är kry, men nästa tisdag kanske?

Blir inget öppna förskolan för oss idag är själv förkyld och har stora killen hemma från skolan idag.

En annan dag förljer jag gärna med till Bromma Blocks, har inte varit där ännu.

Många sjuka nu, nu är det dags för VÅR och sol och lite varmare så vi slipper detta!

Lilla T. Lycka till med maten för lilleman. Linus har fått prova på mat i stavform och broccolii och lite annat. Helt klart mer intressant än den kladdiga pureen. Kul att kunna äta själv.

• RutanE

Hejsan tjejer!

Idag är det mamma-bebisYoga  på schemat. Jag hoppas det blir roligt och skönt. Hittills är båda stora barnen i skolan men igår fick jag hämta hem tejen efter några timmar. Hon sa att hon mådde illa  och eftersom hon tidigare sagt att hennes bror kräktes i helgen blev hon hemskickad bums. Väl hemma hade jag en pigg och glad tjej med god aptit Glad! Får se hur det går denna dagen.

Ikväll kommer min mamma hit, det ska bli så roligt. Hon ska hjälpa mig att passa Linus imorgon då det är dags för utbildning igen några timmar på jobbet. Jag hoppas dessutom kunna utnyttja henne lite till att komma iväg och träna men då måste jag bli av med förkylningen först.

Jag hänger gärna med på dejt på outleten och bok och bebis. 

Bok & bebis på Barkarby bibliotek kl. 10 på tisdag 8 februari
    Lilla T & Tor 8 månader
    Rut & Linus 6 mån

Ha en bra dag tjejer.

• RutanE

Hejsan!
    Hänger gärna med på lunchdejt på fredag. Vi bo ju nära varandra ska vi ta och prommenera dit tillsammans ?

Lunch IKEA 11/2 11:30?

Mumriksfru
    Malifa
    Steffi
    Rutan - prommenerar!

Nu ska jag och Linus på yoga, jag hoppas inte att Linus skrämmer slag på Lillgrodans tjej idag med Förra veckan hade han ngt skrämmande vrål för sig som inte riktigt passar in på yoga - men det fattade ju inte han ju

Var på afroinspirerat pass med Mumriksfru igår och kan konstatera att jag inte har rytmen i blodet - svårt att hänga med och svänga loss som värsta afrikanska kvinnan. Ser ju så härligt ut men kroppen är för stel. Härlig musik är det i allfall.

Ha en skön dag!

• RutanE

Mumrik vilken bra beskrivning, hon är verkligen älvlik när hon dansar loss

• RutanE

Grattis till Theodore 1975!! Så mysigt med en nyfödd!

Jag hänger med på vårruset!! Kommer över med pengar Kajsa -och en burk som blev kvar här i lördags.

Kallt utan vintejacka - det förstår jag.
    Min stora kille åkte skidor på golfbanan med scouterna igårkväll, under den timmen han var ute sjönk temperaturen från -14 till -20 grader - men inte frös han, han fryser aldrig. Vid -10 tycker han det är dags att ta på sig mer än en t-shirt under jackan, själv går jag med fleecetröjor och sjalar när det är under + 10 typ. Men så rör han sig ju ganska mkt den lille grabben.

I helgen ska jag sluta amma på natten. Linus kommer blil så arg när han inte får ligga och snutta på tutten hela natten. Matte får ta honom och jag får sova med öronproppar i ett annan rum. Förhoppningsvis kommer han sova bättre på nätterna när han vant sig av med tutten. Usch det känns lite ångesfullt för min del, men men jag tror det är det bästa i längden. Han äter förresten bra nu, det är skönt.

Lillgrodan krya på er, då vet jag varför ni inte var på yogan .

• RutanE

Lillgrodan, L äter pureer nu så han blir mätt, inte så att han bara gapar men man kan allt lura in en lagom stor portion mat. Sedan när fruktpurén kommer efteråt så gapar han lite bättre   Även smörgås och pannkaka och morotbitar odyl funkar. Men flaskan tar han inte, han har sugit på den några tag men inte mer - han kanske inte gillar vällingen?? Vem vet, han gillar inte färdiggröt heller. Han har fått mannagrynsgröt de senaste kvällarna och det är ju bara såååå gott. Har köpt Polenta som jag tänkte prova ikväll, har fått för mig att det är nyttigare och hoppas han gillar det  lika mkt.
    Hur går det för lilla I??

Flingan, Ergo verkar toppen ska nog investera i en sådan jag med. Fast först ska jag prova knyta min sjal så L kan åka i den på ryggen - har du provat det med något av dina barn?

• RutanE

Lina - bra med ego-helg, mer sånt! Förstår att det blir tidigt på torsdag, får se om jag kommer på öppna oxå eller om vi nöjer oss med biblo.

Jag tänkte gå på Bok och Bebis på Viksjö bibliotek på torsdag 10.30. Nån som hänger med?

Flingan, det är väldigt mysigt på öppna förskolan i Barkarby så du gör helt rätt i att komma

Lilla T - var det nu på tisdag det var i Barkarby? Ska du gå?

Vi har varit hela familjen och badat idag, det gick jättebra, hade nog trott att lillkillen skulle frysa mer eller bara bli paniktrött men han hängde med hela tiden och klarade tom att vara vaken genom glassätandet som skedde efteråt. Somnade sedan som en stock i bilen och sover fortfarande 3 timmar senare ute i vagnen. Jag ahr hunnit dammsuga nedervåningen och det känns bra för det behövdes verkligen kan jag säga.

Bok och bebis torsdag 10/3 10.30 Viksjö bibliotek
    Rut och Linus

• RutanE

Malifa: Ja jag tänkte gå på bok o bebis och tar gärna en prommenad dit. Går du förbi Ormbacka när du går till Viksjö eller finns det en bättre väg från dig? Annars kanske du kan komma förbi mig vid 9.45? ??

Följer gärna med och badar, provar gärna Bro för det verkar bra där men Jakan går bra det med, där var vi senast.
    Lördag passar tyvärr inte mig Flingan.

Grattis till Idun!! Hoppas hon mår ok på sin dag idag.

Svar på tråden järfällatråden 9