Inlägg från: Steffi17 |Visa alla inlägg
  • Steffi17

järfällatråden 9

Tack till er alla och ett speciellt tack till söta lillgrodan som erbjuder att handla - vad snäll!! Men som tur mår vi vuxna lite bättre och KH och hans pappa var ute och handlade idag. Mycket behövdes inte eftersom kylskåpet var ff ganska fullt. Vi åt ju inte mycket de senaste dagarna...
    Hans mår också bättre - äntligen!!! Men han har gått ner ett halvt kilo! Ni som har träffat honom vet ju att han är väldigt smal och hade redan svårt att gå upp i vikt. Nu, när han är 5 månader, ligger han där han låg med 4 månader och det var redan för lite då:o((( Men hon på BVC sa idag att vi inte behöva oroa oss och att han kommer att hämta sig. Men han ser så himmla smal ut nu:o(
    Men, men... hoppas nästa jul blir bättre! Önskar alla en mysig Måndag!

• Steffi17

Tack flingan! jag brukar ta en tsk ekol rapsolja i maten för att det ska vara lite snäll mot tarmen. Men det låter logiskt att han hämtar sig snabbare - d är ju ganska rikt i kalorier. Vi började med pureer igen för 2 dagar sedan och han äter nästan lika mycket som innan han blev sjuk. Hoppas att han lägger på sig lite.
    Skönt att ni hade en bra jul och att du hade ett bra samtal med din mamma. Det behövs nog då och då! Vad ska du prata med din chef om? Jag trodde att du pluggar...

• Steffi17

Flingan: Men det var ju typiskt... Hoppas verkligen att ni kan lösa det. Kan ni kanske jobba deltid och dela på föräldraledigheten?
    Rutan: I princip är jag intresserad. Hur många gånger är det? Jag vet ju inte när jag får jobb... Hoppas att Linus vill snart äta. Men konstigt på BVC!
    Mumriksfru: Jag älskar mina föräldrar, men 3 v skulle jag inte orka med att bo hos de. Vet inte om du fick brevet från BVC innan ni åkte, men vi fick nya tider - gruppen börjar igen 19/1. Hur var nu tågresan till Oslo med Selma?

Vad gör ni tjejer på Nyårsafton? Tror att vi bara stanna hemma och ta det lungt. Vi köpte dessutom nya badrumsmöbler på Bauhaus idag som ska installeras innan Söndag då KH´s föräldrar åker hem. Vi hade tänkt att fixa så mycket mer i huset, men efter kräksjukan ligger vi långt efter...
    Nu ska jag ta ett nytt försök att natta H - han vill absolut inte! det var så lätt innan han blev sjuk. Nu skriker han ordentligt när jag lägger honom i sängen att vi tror att han har ont eller inte mår bra, eftersom han brukade aldrig bråka innan. Men så fort vi tar upp honom och går ned till vardagsrummet igen, ler och skrattar han. Jobbigt...

• Steffi17

Välkommen Emma! Vi, min man min son (5 månader) och jag bor också i Skälby, nära Vega! Lycka till med sista delen av graviditeten!
    Oj lilla T, jag får inte gnälla. Har Hans somnat så kanske han vaknar en gång om natten, annars bara när han tappar nappen och då lungnar han sig så fort han har fått den tillbaka.
    Flingan: Du beskriver exakt våran rutin, förutom att vi också sjunger samma lungnande låt om och om igen... Innan kunde vi lägga honom, sjunga en gång och gå ut även INNAN han somnade, så somnade han helt själv! Så vi är ganska bortskämda...
    Mumriksfru: Åhhh, vad mysigt det låter med snökubb och utomhusjacuzzi! Undrade ffa allt Selma fick ligga i vagn och sova under tågresan eller var ni tvungna att ha henne i knät hela tiden?
    Utteröga: Jag brukar inte heller göra några löften, men jag vet att jag också måste lösa jobbsituationen, övningsköra och ta hand om min kropp, dvs träna och äta nyttigare mat. Sedan förlossningen har jag kanske gått ned 2 kilo - max!!!! Även nu under magsjukan tappade jag INGENTING!!! trots att jag knappt åt någonting! Men H gick ju ned i vikt... fattarinte...
    GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA!!!!!

• Steffi17

Nu förstår jag varför det har varit så svårt att natta hans och barför han har varit så gnällig på sistonde - igår kväll såg jag hans första tänder titta fram! Stackarn... Jag ska få en flaska Denox (?) av Mumriksfru. Finns det något mer man kan göra? Det är verkligen jobbigt för honom. Han har bitringar och paracetamol vill jag helst inte ge. Tycker inte om att behandla hela kroppen när man har ont på ett litet ställe. Någon som har någon tips?
    Lilla T: Vad bra att metoden verkar funka. Jag läste om det i din länk och utan att vi visste om det så använder vi metoden också och som sagt har det aldrig varit problem innan. Hur var första dagen på jobbet? Hur klarar du det med tröttheten?
    Så, nu ska vi ut på promenad!

• Steffi17

Nu har maken varit och hämtad Dentinox Mumriksfru köpte åt oss i Norge, så imorgon blir förhoppningsvis bättre. Tusen takk, mumriksfru;)

• Steffi17

Mumriksfru: Jag skulle också ge ersättning. Hon måste ju bli mätt. Men kanske kan du testa ett annat märke? Vi kör på BabySemp2 färdigblandad och Hipp Eco2 som pulver. H har aldrig haft grön bajs, men det kanske beror på att han får magdroppar med goda bakterier sedan tidigt (pga koliken) och de skyddar ju mot andra bakterier. Kanske du kan testa de också, om S inte redan får de. Hoppas det blir bättre snart!
    Nu är det dags för lunch för H och sedan mammadejt i jbc. Men jag kommer sakna dig, mumriksfru!

• Steffi17

Lilla T: Åååhhh det låter jobbigt! Men ger ite upp!!! Det blir säkert bättre snart! När jag gick en promenad vid lunchtiden hade jag precis gått förbi ert hus då I, T och H kom ut och allt verkade lungt - hörde ingen skrika iaf. Och så såg jag H ikväll igen...
    Jag kan inte på Fre, men gärna nästqa vecka! maken är hemma så jag kan fortsätta med jobbsökandet. Kom nu på att jag inte har kläder ifall att jag får ett interview, så jag måste ut och hitta något jag kan gömma in stor mage i. det blir inte lätt! Har börjad med lite träning - zumba och yoga, men det blir bara hemma nu eftersom jag ligger låååångt efter med jobbsökandet efter magsjukan och måste prioritera detta!
    Var på BVC idag o H gick upp nästan ett halvt kilo i 9 dagar:o))) Så han återhämtar sig väl! Kanske är det oljan...
    rutan: vad jobbigt med amningen dygnet runt:o( har du testad olika nappflaskor? det finns ju stoooor skillnad! vet du om öppna förskolan börjar igen nästa vecka?

• Steffi17

Tycker också att restaurang är en bra alternativ. Var länge sedan jag var ute på restaurang! någon som vet ett bra ställe?

• Steffi17

Mumriksfru: ja, det hjälper verkligen! Men jag ska använda det försiktigt - det innehåller ju 96 percent etanol!

Svar på tråden järfällatråden 9