Inlägg från: Matglad |Visa alla inlägg
  • Matglad

järfällatråden 9

Oj, oj Therese! Hoppas allt går bra ändå! Och måndag det är ju snart! Kommer mormor eller farmor & farfar?

• Matglad

Läste precis på kommunens internportal att de ska öppna en ny öppen förskola i Sandviksskolan. Plus att på öppna förskolan i jakobsberg kommer även syskon att vara välkomna!

• Matglad

Oj, oj. har sniffat lite på Tor! Underbart söt!

• Matglad

Utteröga: Låter som en kul dag!

Själv ska jag snart åka iväg på studiebesök på datateket, kan också bli spännande.

• Matglad

Språkoteket var det tydligen. Det ligger i resurscentrum vid gymnasiet och jobbar med språkstörningar. De lånar ut material till förskolor och skolor. Så nu sitter jag här och försöker köpa in lite böcker om tecken till stöd för hörande barn och barnböcker med kompletterande tecken. Behöver kompletteras.
    Hade inte riktigt förstått skillnaden mellan teckenspråk och tecken till tal förut. Intressant!
    Flingan: Har du några tips?

• Matglad

Mirjam: Vi är nog hemma efter 15 någon gång. Lite lekparkslek kan funka då.

• Matglad

Mirix: Ang. boken, den lånade jag ut åt min granne! Jag kan punktbevaka den åt er. När är ni hemma från semester?

• Matglad

Jag förstår inte varför alla ska ge presenter till dagspersonalen. Om någon ger känns det som om man själv också borde...dåligt samvete! Det är väl bättre att samla och ge något gemensamt i så fall. Men då måste ju någon iofs ta det intiativet... Och ett bra tillfälle att lämna det på också, eftersom man inte har "skolavslutningar".

• Matglad

Nä nu tycker jag att ni får ställa upp och komma och låna lite böcker. Här är för lugnt! Kan ni inte ha en träff på bibblan snart?

• Matglad

Nu ångrar jag mig galet mycket att jag inte tog en lååång semester/ledighet! Två veckors jobb kvar. Säkert lagom till det fina vädret försvinner!

Svar på tråden järfällatråden 9