Inlägg från: RedTopaz |Visa alla inlägg
  • RedTopaz

järfällatråden 9

LillaT: iPhone eller Samsung Galaxy!

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218, Gravid med pojke nr 3 (Mio?) BF 110828
  • RedTopaz

MammatillAnton: gå inte till Avanti! Jag är inte så känsligt när det gäller frisörer men den frisören jag gick till där skulle klippa page (jag hade en lång ovårdad page) när jag tittar upp från tidningen (gör aldrig om misstaget att inte ha koll på frisören igen) ser jag att håret på hjässan är 3,5cm långt!! Hon hade fått för sig att göra en uppklipt page men det blev bara tantfrilla som inte hade något med page att göra!! Jag grät faktiskt rejält och frågade vad hon höll på med. Ägaren kom farande och sa "men det ligger ju inte så mkt hår här så så mkt kan hon ju inte klippt!" Hur fan kan man behandla en kund så!?? Tillslut slapp jag betala men det tog ett år att få tillbaka håret!!!

• RedTopaz

Love is in The Hair är bra (ligger på samma gata som Avanti) Speciellt deras manlige frisör!! Han är rolig, varsam, lyssnar noga på vad man vill och kollar av med jämna mellanrum att det är som man tänkt.

• RedTopaz

Usch... Längtar inte direkt till bebis när jag ser det ni skriver om sömnen... ;( Har haft turen med två sovande barn, undrar om vi kan ha den turen igen verkligen? Vid 4 månader har vi slutat mata på natten och de har sedan dess sovit hela nätter med några få undantag. (de har från dag 1 sovit i eget rum) Var i simhallen i Bro igår, den var ju verkligen kanon! Men jag åker inte dit gravid med två barn själv igen! Jag hade så ont överallt igårkväll!!

• RedTopaz
    MrsMumrik skrev 2011-04-04 10:45:58 följande:
    Är det någon av era som har haft tredagars feber? Selma fick 39,6 i fredags och har haft feber hela helgen (mellan 38 och 39) och inatt kräktes hon två gånger. Vet inte om det är tredagars eller något annat, men imorse åt hon lite och hon är pigg och glad ändå trots febern. Sjukvårdsupplysningen säger att det inte är någon fara så länge hon kissar, men det är så svår att se för hon är dålig i magen också. Några förslag på hur man ska få i henne vätskersättning eller annan dryck. Just nu är det bara amma som gäller och jag har nästan ingen mjölk kvar...
    När mina varit dåliga och behövt vätska har jag med jämna mellanrum sprutat in lite ersättning med en medicinspruta i munnen.

Är hon glad och pigg behöver hon nog säkert ingen ersättning.
  • RedTopaz
    Lilla skrev 2011-04-04 22:18:48 följande:
    Bravo Elin!

Är det någon som har en resesäng för bebisar att låna ut?
    Tyvärr den är på landet  =(
  • RedTopaz
    MrsMumrik skrev 2011-04-07 09:26:51 följande:
    Rutan - ja vi är helt knäckta... jag förstår faktiskt inte hur vi kunde ha sådan otur att inte få något av våra val. Jag hört flera på ÖF som sökte ungefär samtidigt som vi till populära förskolor i skälby och fått sit första val. Garantilistan säger att om man söker senast 4 månader innan så ska man bli garanterad en plats. Vi har gjort det, men har ändå inte fått någo erbjudande och puckot på kommun säger bara "oj, det måste blivit något fel i systemet". Jag är helt hysterisk just nu och vet inte vad vi ska göra?! Tänk om man får plats i stäket eller i kallhäll...

Selma är frisk i alla fall nu Vi ska dock inte gå till ÖF idag för min man fyller år så jag ska dona lite hemma och förbereda för middagsgäster!
    Stå på er! Om de har klantat sig så måste de fixa till det! Skriker högst får bäst hjälp.. så är det ju tyvärr..

Vi fick inte heller plats i Jakobsberg med vårt första barn men då bad jag om en plats i en nyöppnad förskola i Viksjö istället vilket vi fick, kanonbra! Jag ringde varje dag och var skitjobbig... tyvärr lönar sig sådant! Året efter i Aug fick vi plats till vårt förstahandsval Olovslund i Jakan och där går nu båda sönerna.

Jag är nu hemma från kryssningen, hade det mysigt men sov dåligt på båten så migränen gjorde sig hörd. lade också på mig enormt mycket vatten så mina handleder är alldeles svaga och ömmande trots mina handledsskydd. (tappade matkassen med bla mjölk i när jag skulle lyfta upp den på köksön, kan säga att 2 liter mjölk tar väääääldigt lång tid att torka upp...) Fogarna gör ont och jag går som en långsam anka men jag klarade iaf av en hel dag i Helsingfors =).
    Utöver det fick Noa vattkoppor! Han har bara 10- 15st men blir ju ändå karantän i en vecka.. BLÄÄÄÄ
  • RedTopaz

Sånt som bara händer mig har precis hänt mig.... (Jag råkar alltid ut för helt sjukt konstiga saker som inte händer andra... =( )
    Delar av vårt hustak blåste ner och landade på min älskade nya Skoda som nu har skador på motorhuven, krossad vindruta, skador på taket samt flera skador på vänster förardörr och vänster passagerardörr.... Jag grinar över min bil och mannen och pappa är på taket och försöker rädda resten av nockpannorna på taket från att lyfta. Det visade sig att företaget som lagt om taket har gjort fel så nu blir det till att anmäla dem...
    Har iaf varit snabb på att fixa så de kom och hämtade bilen till verkstan i em och så åkte jag direkt och hämtade en hyrbil, så nu står en svart V70 på uppfarten istället.
    =(

• RedTopaz

Vi la om det när vi flyttade in sommaren 2006. Kostade oss ca 150 000 så man blir lagom sur när de inte bemödat sig om att spika fast pannorna!! Det är tydligen en del andra fel också men det handlar bara om kosmetiska fel tror vi iaf...

• RedTopaz

Jag hoppas de betalar för bilens självrisk och 25% av bilhyran också!!! 7000kr har inte vi just nu när jag är sjukskriven heltid :(

Svar på tråden järfällatråden 9