Inlägg från: BackinBlack |Visa alla inlägg
  • BackinBlack

järfällatråden 9

Lilla T: Ta hand om dig. Du måste få sova vännen. Hoppas ni kan dela på nätterna nu till helgen. Kram i massor!

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

Från det ena till det andra. Hjälper ni till att uppvakta era respektive på söndag? Dvs, köper ni något till dem å era barns vägnar? Jag brukar göra det, men nu är jag helt utan inspiration och idéer. Första året fick han tofflor, andra året en bok, etc etc etc.

• BackinBlack
    flingansnö skrev 2010-11-12 10:57:34 följande:
    jag har gjort det förut, köpt ngt litet, men i år ska Gustav få rita ett kort själv har ag tänkt. Ska hjälpa honom med det.
    Ja, jag tänkte också att Uma kunde göra något, men vi har en uppsjö av teckningar redan. Hela lägenheten är full. Hmmm... är lite sent ute annars hade vi ju kunnat pyssla ihop något.
  • BackinBlack

Jag har köpt choklad till far och ett par tröjor till sambon, från barnen såklart. Vi köper inga julklappar vuxna emellan längre, jag och sambon skippar det med. Apropå show så vet jag att vi sätter upp en med Ulveson och Rheborg kallad Riktiga Män som spelas från26 januari och tre månader framåt ungefär. Kolla på http://www.3sagas.se/

• BackinBlack

D1980: Vart ligger Polaris? Nära "slutet" av Skälby, mot Hässelby? Då har jag en kompis som har barn där. Grattis till platsen!

1975: Låter beroendeframkallande. Har ingen i-någonting faktiskt. Känner mig som en neanderthalare.

flingan: Väldigt snygg turkos stjärna. Jag laddar för striden om våra stjärnor, sambon ville ha röda i vardagsrummet och nu tycker jag det skulle se helt galet ut.

Själv skummar jag in här ibland, men hinner inte kommentera så mycket just nu. Mycket på jobbet, företaget jag sitter på är ämne för pressen för tillfället. Puh. Vet inte hur det ser ut framöver.

Hemma är det full rulle, idag ska mina föräldrar hämta barnen och jag gå tidigare så att jag och min sambo kan åka och handla färg och annat på Bauhaus och fixa "färdigt" hemma. Jag har snart köpt klart till barnens julkalendrar - ska bara slå in och numrera och göra en kalender också. Men det är kul.

Har börjat vara uppe på kvällarna och inte somna halv åtta -åtta, kanske att den där Berocca performance jag har börjat dricka hjälper lite.

• BackinBlack

D1980: Men oj, vilken eftermiddag du hade. Tur att det inte var så farligt. Hur känns det nu? Ja, vi är många som skulle betala DYRT om det fanns vaccin mot kräksjukan. Sambon sa att den är här om två-tre veckor, ungefär lagom till Vincents tvåårskalas. Vi har haft åtminstone en släng varje säsong sedan Uma kom.

Själv är jag trött, glad att det är fredag, men hemma väntar nya projekt. Vi ska äntligen måla om Vincents rum och jag håller på att maskera för fullt. Men imorgon drar jag hemifrån med barnen för jag ska inte måla i alla fall.

• BackinBlack
    flingan: Låter mysigt med Ikea och med landet!

Lilla T: Ja, du verkar ha haft det bra trots ändrade planer. Vincents väggar blir något mellanting mellan himmelsblå och turkos. Det har varit en kompromiss mellan mig och sambon. Jobbet är sådär just nu. Vi får se hur alla mår och hur det går nästa vecka...

Nu ska jag snart gå. Finns inget mer för mig att göra just nu. Förlorar ett par timmars inkomst men samtidigt får jag lite egentid att kolla upp ett par saker i butikerna på väg till tåget. Eller så åker jag hem och hämtar barn tidigare. Också. Hinner nog både och.
  • BackinBlack

Ja, att känna sig tjock är ju något väldigt personligt, med tanke på vad man har vägt och hur kroppen har förändrats. Jag är 158,5 cm lång sedan högstadiet och gick över 50 kg först efter jag blivit 27 år eller något sådant. Vägde 52 kg när jag blev gravid med första barnet och gick upp till 79 kg. Sedan gick jag ned till 56 kg innan nästa barn och gick upp till 72 kg (tror jag, vägdes inte lika ofta den gången).

Nu är jag nere på 64 kg och för mig är det mycket, jag har ju inte blivit längre utan bara bredare. Men det är mest det där på mitten, som delvis är väldigt svårt att få bort. Höfterna är bredare och lår och rumpa är en helt ny storlek. Magen ser till och från ut som jag är gravid igen.

Fåfängan fick mig att spara kartonger med mina gamla kläder, kläder jag nu har skänkt bort - det sista vid flytten efter sommaren. Jag tror aldrig jag får på mig mina rock-tröjor och linnen i storlek XS någonsin igen. Jag har väl S eller M i storlek nu beroende på vilken butik jag är i, men är fortfarande lätt förvånad när jag får ta t ex 40 i underkläder istället för tidigare 36. Men det är väl ungefär det...

Och nu är det jul, får se hur jag gör i vår - om jag äntligen tar mig till ett gym. Här på mitt jobb är det lätt hysteri och är det inte GI så är det Cambridge eller de som tar av spons-lådorna från Nutrilette. Jag är inte där. Än..?

• BackinBlack

Machina: Jag trivs med tjejerna på Hårlinjen vid Barsbro Torg i Barkarby, längs med Skälbyvägen. Ska ringa och boka tid åt dottern som har en rullgardin till lugg.

Lilla T: Åh, om jag hade varit hemma hade jag gärna hakat på till Ikea. Hoppas du får sällskap!

Svar på tråden järfällatråden 9