• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • RedTopaz

Tisdag kl 11.00 utanför IKEAs entré:

Flingan + Agnes
    Mumrik + Selma
    Utteröga
    BT
    Tip + Rebecka
    Steffi + Hans
    Malifa + Julia
    Rut + Linus

Jag är nog barnfri imorgon.

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218, Gravid med pojke nr 3 (Mio?) BF 110828
  • BackinBlack

Hej hopp!

Jag blir hemma idag. Ska försöka få ordning på hemmet och även bara vara en stund. Vi får besök på em och jag ska hämta barnen tidigare hade jag tänkt. Ha en fin lunch!

Kram

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • RedTopaz

Jag somnade om och försov mig!! :( Hoppas ni har trevligt!!

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218, Gravid med pojke nr 3 (Mio?) BF 110828
  • flingansnö

Karin: Trist att du inte kunde komma idag, men det varnog ändå bra för dig att sova lite tror du inte? Hur mår du nu? Jag försökte messa dig idag , men telefnen fick ngt konstigt fel så den bara hängde sig...

Tip, Steffi och Malifa: Tack för idag! Det var roligt att ses!  

Här hemma ska jag försöka städa nu, har satt Agnes framför telletubbies fr att få en lugn stund... herregud vad energi den där ungen har!!! Tur att hon är så himmla söt!

• evani

I dag åker vi till landet o firar påsk. Vill önska er alla en glad o solig påsk!!!! Kram Eva

Linnéa föddes 090127
  • flingansnö

Glad påsk på er!! Jag titar in en snabbis från landet. Jag hoppas att ni alla har en underbar påskhelg, med mycket god mat och trevligt sällskap och att solen skiner på er lika härligt som den gär här! Just nu tittar jag ut på en frostig hage, där solen gått upp och sakta värmer gräset, i Almen utanför fönstret håller två koltrastar på at bygga bo! Det är nästan för idyllyskit för att vara sannt!! Jag älskar att vara här! (fast vi jobbar hårt på dagarna förstås! )

Idag kommer Magnus och hans syster och föräldrar hit och firar påsk, det ska bli trevligt, och roligt attt träffa Magnus igen!, vi ses ju inte så mkt nuförtiden....

Ja ja, iallafall, hoppas att ni har en toppenhelg!

Kramar!

• Lilla

Glad påsk alla!

evani: kul att du kikade in! Har ni gift er nu? Hur gick allt?

Flingan: det låter underbart på Långalma!

Jag har nu börjat träna till Vårruset. Har varvat jogga/gå vid 2 tillfällen den här veckan. Tufft för mig som aldrig sprungit, men men... Jag får dock ont i benen och det är ju inte bra. Gör nog nåt fel. Eftersom det bara är en månad kvar till loppet är det ytterst tveksamt om jag kommer kunna springa det, men vi är väl några som kan kombinera löpning med att gå? Eller hur går det med träningen för er andra?

• Timba

Rebecka har bestämt sig för att ligga och prata inatt säger titta da da...lär bli kul.

Flingan:vad härligt det lät ute på landet, njut nu.

LillaT: vad kul att du har börjat springa, så himla jobbigt är det ju inte efter ett tag så kämpa på nu att du bara kommer över tröskeln, sen går det lättare. Och ont benen får man i början, det får alla se till att bara stretcha ordentligt efteråt och vila minst en dag emellan.

• Lilla

tip: fy vad jobbigt att R är vaken på natten. Hur gick det? T har haft usla nätter ett tag med vakentid gråtandes en timme här och där. Men i natt sov han hela natten (20-06) utan att behöva hjälp att somna om! Varfö sov inte jag också alla de timmarna?

tip igen: jag ska kämpa på. Jag menar inte träningsvärk, utan det gör ont då och då när jag springer. I lederna liksom. Tar det lugnt i alla fall, men det känns faktskt som att detta kan bli kul. Jag kan nog komma att gilla att springa!

• Timba

LillaT: Hon pratade i två timmar så jag passade på att läsa lite, men jag hoppas det går bättre inatt för nu är jag lite seg. Angående löpningen så kan det  kännas i lederna , det blir bättre när musklerna kommit ifas så att det inte blir så hög belastning på lederna.
    men om det inte går över och testa andra skor och spring inte så mycket på asfalt.
    Ska ut och springa med en kompis på järvafältet i morgon bitti, du får gärna hänga med om det passar ?

Svar på tråden järfällatråden 9