• evani

järfällatråden 9

Kul att vakna i natt med 39graders feber o ont ihalsen... NOT!!!! o jag som ska på återbesök för axeln idag och klippa mig... jag åker o gör det ända, det är panik på hårfronten, tjockt så det känns som att ha vintermössa på sig.
    Fast feber hade rymt igen när jag vaknade, hoppas den håller sig borta resten av dagen, jag hade ju tänkt shoppa oxå, måste hitta kläder till ett bröllop vi ska på i augusti.... 

Linnéa föddes 090127
  • evani

Hema igen från Uppsala. Återbesöket gick jättebra, har ju knappt ont länge vissa kan ha ont i upp till 6månader. klippte mig oxå, skööönt. Och shoppade lite trots feber... hittade klänningen till bröllopet i 1:a affären jag var in i, dessutom kostade den bara 450kr... hittade jeans till Nea på rea 50 kr st i str 86 så de kanske blir bra frmåt hösten eller så kan jag ju vika upp de...

Dessutom har skattepengarna kommit :) HURRA!!!!

Linnéa föddes 090127
  • evani

Tittar in en snabbis, svårt att hinna med nu när jag jobbar heltid igen...

Nea vaccinerades förra veckan sin 18 månaders spruta, iofs lite tidigt, men hellre det än mitt i semestern. Tomas fick vabba i måndags, nu har hon  39 graders feber igen så det lutar åt att jag är hemma i morogn... :(

Men vi drar nog till landet i allafall i morgon, ska bygga lite till på huset.

Linnéa föddes 090127
  • evani

Hej hopp tänkte be om ett råd!

VI tänkte försöka få Nea att sluta äta välling på natten nu under semestern, har ni nått bra tips. Hon sov hela natten tidigare tills hon var magsjuk i feb-mars, efter det så äter hon välling på natten igen 1-2 ibland 3 gånger.Skrikandes Vet inte om det är växperiod med behov av mycket mat.eller bara en "ovana".
    Vad tycker ni? SKa vi försöka få henne att sluta eller vänta ut det o hoppas att hon trappar ut det själv?

Hoppas ni som är lediga har det bra i värmen... nu har jag bara 4 dagar kvar till semestern :)

Linnéa föddes 090127
  • evani

Tjoho! Sista jobbardagen. Sen semester... välkommen Lottie, Jag bor i viksjö med sambo o en dotter på 17 månader.

Linnéa föddes 090127
  • evani

Sänder en SVETTIG hälsning från landet, står mest o målar just nu... idag +45grader på baksidan där jag målar...

Linnéa föddes 090127
  • evani

Flingan: Jag är säker på att ni är superföräldrar till G (ochA) vad än för diagnos de kommer fram till, huvudsaken är ju att man älskar sina barn oavsett vad som händer o sker... o det gör ju de flesta...

Tack för alla glada uppmuntringar vad det gäller målande Solig, idag var det ju kallt ute o för den delen så hinner vi inte så mycket på landet den här veckan för vi är själva här o då går ju tiden åt till att jaga Nea som springer runt som en galning o vägrar vara inomhus...ut säger hon ut, titta plan... Landet ligger ju nära Arlanda så hon är fullt upptagen med att spana på alla flygplan, ska nog åka till ARlanda en dag bara för att kolla in planen lite närmare...

Jag älskar ju värmen o trivs även när jag står i 45 grader o målar... däremot så hatar jag o känna mig ofräsch o svettig... o det går ju inte riktigt ihop... dessutom är det ju svårt att sova när det är för varmt...
    :) men det för ni ta

Kramar till er alla, jag försöker titta in härifrån landet men uppkopplingen är sådär emellanåt

Linnéa föddes 090127
  • evani

Idag har vi varit på utflyckt till arlanda o spanat på "flypla"... Såååå spännande tyckte Nea,

Linnéa föddes 090127
  • evani
    flingansnö skrev 2010-07-24 10:20:10 följande:
    Syster: Åh vad härligt med nytt kök!!

Matglad: Ush, det där med bil på verkstan är hemskt... jag har fortfarande inte kommit över att vi fick punga ut med 20000 i vintras....

LillaT: Jag tror att jag vill leka, en måste försöka planera lite först....

VIsst är det väl ok att amma fast man är sjuk? Jag är kanonförkyld, har feber ( i morse 38.8) och jätteont i kroppen.... Men det är väl ingen fara för Agnes?
    Det är bara bra om du fortsätter amma även om du är sjuk, då överför du antikroppar till Agnes via bröstmjölken o det är mindre risk att hon oxå blir sjuk. Krya på dig
    Linnéa föddes 090127
  • evani

Jag håller med både Marina o Flingan... jag skulle blivit galen av att vara hemma längre, ville ju egentligen börja jobba lite tidigare än det blev, hittade ju inget jobb till att börja med men nu blev det i november när Nea var 10månader. O jag är jätteglad över att Tomas oxå fick chansen att vara hemma o "lära känna" Nea bättre.

Just nu kan jag nästan kräkas vissa dagar över att vara mamma, känns inte som om jag säger annat än nej stopp o akta Skrikandes, dessutom säger Nea NEJ NEJ NEj Nej hela tiden till allt ( säkert ett jättekul ord) ni som har barn som passerat 1,5 redan, hade era oxå nån sorts trots då? Eller har jag bara fått en vädigt bestämmd ung dam som är för smart för sitt eget bästa ;)... Ja ja jag får väl igen min egen envishet nu, stackars mina föräldrar...
    Men kan själv verkar vara det som gäller nu, men hon är ju go ändå det "lilla monstret"
    lite påfrestande för nerverna bara...
    Men jag tror i alla fall att jag vill ha en till busunge... Det är ju värt allt jobbigt i hela världen

Så färdig gnällt tror jag...

O GRATTIS till er som fått nya bebbar, o ni som ska ha, o krya på er sjuka o ni som mår dåligt, Ähhhh kram på er alla hopa Solig

Linnéa föddes 090127
Svar på tråden järfällatråden 9