Inlägg från: Bolindermamman |Visa alla inlägg
  • Bolindermamman

järfällatråden 9

flingan-tack själv va trevligt, härligt att bumbon kommer till användning ist för att stå o samla damm i förrådet

• Bolindermamman

syster- håller me om hösten jag älskar den oxå ...mysigt me tända ljus och att man får klä på sig lite mera!

flingan-om du inte hittar nån som kan sy så har jag två grannar som syr. En av dem som bor i mitt hus är en kvinna som är jätteduktig hon har sytt dynor till tildes rum, en docka till jul  ja hon syr massor.

den andra är en tjej i vår ålder(bor i huset brevdi) som har en syblogg (googla på kool inka) hon är duktig hon me. hon syr o säljer via bloggen och även en del produkter på Barnbolaget i jakan.

du kanske redan hittat nån annan men jag tänket ändå lite tips bara

Nä nu blir det hundpromenad i skogen och sen ett efterlängtat besök hos frisören! Ha en härlig dag ni alla!!

• Bolindermamman

flingan-usch för hormonerna hoppas det går över snabbt så du får va glad o må bra

Jaha så idag har vi sålt vår lägenhet....vips sa det bara så var det uppe i mkt mer än vi förväntat oss hur nu det gick till och vips började vi buda på huset och vips fick vi det till världens bästa pris och imo skriver vi haha...så idag är jag nog världens lyckligaste

mumriksfru-känner igen det där me o bära men när de är sådär små är det svårt o vägra. Tilde hade lite problem med magen, ville känna närhet(tror de börjar ha sina faser nu o kräva mer närhet osv..) o sen blev hon inte riktigt mätt på min bröstmjölk så det va därför i efterhand förstod vi att hon inte kunde ligga själv o va nöjd. Men det är mysigt iaf o va nära o gosa. Vi köpte till slut en bebisgunga för Tilde ville vaggas och mådde såå bra i den

stora syster-håller me flingan ,aväg om det funkar isåf ska du absolut göra det

• Bolindermamman

Leonell- min lilla tjej går på Piazzan...fråga på med frågor du Nu ska vi sluta i oktober men inte för att vi inte är nöjda utan pga av flytt. Började på förskolan i januari och hon stortrivs. Går på den gula avdelningen eller hemvister som de kallar det Vem är det du ska träffa idag? El har träffat? Kirsi?

• Bolindermamman

Hej Leonell, Välkommen hit Vi bor nu i Bolinder strand och flyttar i november till Kungsängen/Brunna till hus. Vi har en till på gång nu i mars så det blir lite trångt i vår trea Jag trivs jättebra i kallhäll vi är ju mest "nere vid oss" och där är det supermysigt vid vattnet, med stranden, lekparken osv..trevliga grannar också som man kommit nära. Jo centrum är väl ingen höjdare men vi är så sällan där, går nån promenad upp lite då o då och till biblioteket som är mysigt. men det ska rustas upp och det ser ut att bli bra då men det tar ett par år. Vart flyttar ni ifrån?Hur gammal är din dotter? Jag har bara erfarenhet av Tildes avdelning, hon blir två år i december och går på "mellan avdelningen" finns en grupp med yngre och sen äldre då såklart de går i andra huset. Dagiset är ju helt nytt o fräscht och de har verkligen gjort mkt på så kort tid det tar ju tid att bygga upp det hela spec när de vill ha så mkt som 100 barn också. I början var jag skeptisk men nu gillar jag det jättemkt(var inte vårt 1:a hand sval men nu när vi fått erbjudande om våra val har vi tackat nej för att vi varit så nöjda). Fröknarna på Tildes avdelning är jättemysiga o snälla och pedagogiska. Maten lagas på plast och är supergod, alla barn äter som hästar där haha...Minna lagar verkligen varierad bra mat. Vi har dock haft en par incidenter då Tilde som är glutenintollerant fått i sig gluten men det har varit misstag och de har varit uppmärksamma och alltid berättat och nu vet jag att de har stenkoll, tyvärr händer det så lätt när de små sitter brevid varandra att de kanske delar med sig av en macka osv.. Vilken avdelning ska hon isåfall hamna på? Med vilka fröknar? Vet vilka alla Om du får önska så har jag varit så himla nöjd med vår avdelning/hemvist (gul) de fröknarna gillar jag verkligen och de är bra kompisar där också. Gården har jag inte alls reagerat på. Visst ser det tomt ut när de inte är ute men när de väl är ute tar de fram leksaker ur boden massa sandleksaker, på sommaren har de vattenspridare på konstgräsmattan i mitten av gården som är populär. Det är en stor gård med många möjligheter. Cyklar och trampcyklar tar de fram. Just Tildes grupp gör inga utflykter mer än till skogen på onsdagar det tycker jag är ett jättebra initiativ. De samlar då kottar och pinnar som de använder till skapande sen. Över lag tycker jag de engagerar sig i att hitta bra aktiviteter, barnen får olika dagar testa på skapande, skogen, dans, de läser sagor med figurer och så den fria leken också.

• Bolindermamman

flingan-ligger inte hairacademy i jakan? Frisörskolan med elevbehandlingar?? kanske kan vara nåt

• Bolindermamman

Har inte varit här inne på ett tag

flingan-gick du till frissan nåt? blev det bra? lycka till me dopet

Själv är det lite vab denna vecka för mig och mannen. Tilde halkade i sitt rum i lördags och ramla till så illa att hon fick en spricka i lårbenet... .....så hemskt, hon hade superont. Vi åkte in till Astrid Lindgrens Näraukt och fick proffsig hjälp, wow säger jag bara. Röntgen, träffa läkare ja allt direkt.

Nu är det vila som gäller men hon har börjat gått igen på benet efter ett par dagars stillasittande. Igår var vi uppe hos kompisen A och då gick hon långa sträckor själv...me mig hållandes i handen och i tröjan osv...då jag är livrädd att hon ska ramla och göra illa sig igen...

Hemskt det där när de gör sig illa men de läker ju fortare på de små sa doktorn vilket är tur det!

Hade tänkt följa med till ÖF nån dag men på vår vanliga ÖF i Kallhäll får man inte gå om barnen går på förskola, vet ni om det är så i Jakan/Barkarby med?

Nån som har lust att gå till kyrkan i Kallhälls ÖF nåt nästa vecka(där får man gå även fast man har förskoleplats)? Jag är hemma imo em, tisdag och onsdag.

• Bolindermamman

Tack alla ni

Tack Elin då ska vi nog ta oss till kyrkans ÖF nån dag. Flytten går i november, den 6:e närmare bestämt. Och Tilde börjar nya dagiset nu snart den 15 okt, ska bli skojigt! Hoppas hon tycker samma haha

• Bolindermamman

Lilla T-men stackars dig, vad har hänt??

• Bolindermamman
    Lilla skrev 2010-10-02 20:46:39 följande:
    mumriksfru och flingan: kul! Vill ni komma hit? Kl. 10? Är det fler som vill ses så är ni självklart välkomna!
    Åh vi hade gärna kommit o busat men jag jobbar imo så maken är hemma med Tilde

Ska ni ha nån lekdejt torsdag dag eller fredag em så hänger vi gärna på?

Flingan?
  • Bolindermamman
    MrsMumrik skrev 2010-10-03 09:34:47 följande:
    Stora syster - har bara varit i Hurghada en gång, vi brukar åka till Sharm el Sheik för vi dyker. Vi åkte till Giftun Island när vi var i Hurhgada och det var superfint! Ett tips när man åker första gången (som säkert alla sagt redan) är att vara noga med maten. Vi bodde på 4-stjärnigt all inclusive hotell, men jag blev ändå magsjuk för jag åt salladen som var sköljd i deras vatten. Vissa säger att man ska hålla på med alcogel och det gjorde vi också, men oftast är det inte att man har dålig handhygien som gör en magsjuk utan just maten. De andra gångerna vi åkt har vi inte hållit på lika mycket med alcogelen och ändå inte blivit sjuka.

Flingan och Marina - jag fick tre säckar med kläder av min chef när hon flyttade till Chicago så vi har ganska mycket i de kommande storlekarna, men jag ska göra en inventering och se vad vi saknar. Jag kommer säkert vilja köpa något
    Åh Mumriksfru så du rekommenderar Egypten? Vi funderar på o åka nånstans(en vecka) i november ist för långresan i dec/jan till Brasilien. Jag har kikat på Egypten men mannen är skeptisk...
  • Bolindermamman
    Lilla skrev 2010-10-04 14:43:10 följande:
    bolindermamman: vad synd att du jobbar i morgon... vi kan ev. på fredag em.
    Glömde säga grattis

Fler som ev kan fredag em?
  • Bolindermamman
    flingansnö skrev 2010-10-05 09:19:06 följande:
    Bm: Jag kan tyvär inte på fredag   Vore kul att ses dock, kanske nästa vecka?  Hur mår du? och hur är det med lilla pyret i magen?
    Ja men nästa vecka kan jag absolut, jag är ledig tisdag och hämtar Tilde tidigt så runt 14 skulle jag kunna? Sen på fredagen börjar inskolningen av Tilde på nya dagiset

Jag mår toppen tack, magen är stooor nu tycker jag. Haha! var på RUl i fredags och Tilde får troligtvis en lillebror den 26/2

Hur mår du och hur stor har lilla A blivit...säkert jättestor:-P

Allt bra me G efter op? Är han hemma fort el går på dagis?
Svar på tråden järfällatråden 9