-
-
Hej alla!
Nu är vi hemma efter en dryg vecka i föräldrarnas sommarstuga (de var inte där). Dock inte bilen för den gick sönder utanför Tierp och vi fick åka bärgningsbil tillbaka till Gävle. Nu har vi iaf hyrbil i några dagar. Får se om vi kommer iväg på någon resa söderut nästa vecka som planerat. Beror på när bilen blir lagad och hur mkt det kommer att kosta. (Något man INTE vill tänka på, kostar ju alltid svinmkt!) -
Just tillbaka efter en cykeltur med bad till Allmänna badet i Hässelby + vattnat svägerskans rabatt. Skönt med sommarvärme igen!
Förhoppningsvis blir bilen färdig imorgon så då åker vi iväg på en till liten semester på kvällen. Först till svärföräldrarna i Jönköping och sedan vänner i Kungsbacka. Hoppas, hoppas att bilen blir klar!
Syskonförtur är ju bra OM det finns plats. Finns det inga lediga platser spelar det ju ingen roll om man har syskonförtur. Men det är nog bra att ställa så fort som möjligt.
Lilla T: När ska T börja? -
Att ha små barn är ju jättejobbigt och jag tror knappast att någon njuter hela tiden av att vara ledig. Att vara ledig är ju ett jättejobb med att fixa, städa, laga mat, diska, underhålla barn etc. Särskilt om man är hemma. Även om man läser på tex facebook om allas "lyckliga" liv är det nog en rätt censurerad bild. Lycka är väl egentligen en ganska flyktig känsla, tex när alla är sams och man gör något trevligt tillsammans, en kram eller när barnen sover... Däremellan kan det ju vara både jobbigt och tråkigt.
Och nej, bilen blev inte klar idag men vi hoppas på imorgon! -
Nu är vi i Jönköping och ikväll blir det kebab. Mycket godare här i söder. Men det har regnat hela dagen så det enda vi gjort är en liten shoppingrunda. Vi och alla andra i stan...
Kan verkligen rekommendera Kenzai. Jag har tränat där i nästan ett år och det är trevligt och personligt och man tröttnar inte! Gympa typ friskis tröttnar jag alltid på plus att man inte tränar musklerna ordentligt då tycker jag. -
Flingan: Hur gick det för M? Det var ju sjukt varmt igår kväll, läste att två tom dog på midnattsloppet...
-
Tips till er som är hemma med äldre barn eller som har syskon hemma på fredagar:
Imorgon är det Bok&Skoj på Viksjö bibliotek 9.30. Sagor, sånger och ramsor. För barn 1-4 år, småsyskon är också välkomna. -
Mirix: Fast man blir ju lite låst av att sitt med bebis i famnen hela tiden. Det är ju toppen att kunna kunna fixa saker även fast bebisen vill bli buren eller ligga i famnen. Om man får ont i ryggen, träna!
-
Flingan: Låter underbart!
-
Flingan och andra intresserade:
Nu på torsdag 2/9:
Bok & Bebis i Viksjö
Välkommen till biblioteket med din bebis! Vi läser, sjunger och gör rim och ramsor. Sen fikar vi. Passar barn under 1år. Gratis. Ingen föranmälan.