Inlägg från: Steffi17 |Visa alla inlägg
  • Steffi17

järfällatråden 9

Välkommen, mom2be!
    Jag hänger gärna med på tjejmiddag!
    Köpte ett par knallrosa gympaskor idag. Nu ska jag försöka lära mig Zumba. Hoppas det är lika roligt som det ser ut. Har någon testad en Zumba kurs i Järfälla? Finns det något bra ställe?

Tjejmiddag lördag 26 februari
    Lilla T
    Matglad
    Rut
    Steffi

Tjejmiddag lördag 5 mars
    Lilla T
    Matglad
    Rut
    Lillgrodan
    Steffi

• Steffi17

Lillgrodan: åh, dit måste jag. Ska försöka ta reda på när det är.
    Någon som vill följa med?
    Mumriksfru: vi kan ju gå ut på stan också - det var sååå länge sedan för mig!

• Steffi17

Mumriksfru: jag är nog inte så förtjust i tapas... Vad säger du om sushi eller annan fisk?
    Någon mer som vill följa med?
    Här kommer lite förslag på datum:

En kväll på stan:
    22 jan
    Steffi

29 jan
    Steffi

5 feb
    Steffi

• Steffi17

Hej,
    Ifall någon vill följa med mig och prova på Zumba gratis imorgon kl. 19, så postar jag infon jag fick idag:

"Vad roligt att du kommer och dansar Zumba med mig den 11 januari i Jakobsbergs Sim- & Sporthall, Mjölnarvägen 3!
    Gratis parkering finns vid Ishallen nedanför.

Det kommer att vara ett blandat pass med både Zumba Basic (högre tempo/mer fitness) och Zumba Gold (lättare tempo, motion).
    Passet är ca 40 minuter långt och jag kör ett pass kl 18.00 och ett kl 19.00."

Kursen börjar 18/1 och det finns platser kvar. Jag vet dock tyvärr inte än, vad det kostar.

• Steffi17

Nu har jag anmäld mig till Zumba på tisdagar. Det var inte som jag hade väntad mig igår, men jag hade roligt och musiken var bra!!! Kanske någon av er vill följa med? Tycker det är alltid roligare med sällskap.

• Steffi17

Är du säker att de har det den här terminen? hittade inget på f&s hemsida.

• Steffi17

lillabebban - inte roligt! har hon kanske kolik? då kan du testa sempers magdroppar och/eller minifom. det hjälpte min lilla mkt. dessutom blev han mkt lungnare när vi började med napp! lycka till - det blir bättre. jag lovar!!

• Steffi17

Lillgrodan: Hoppas det var inget större gräl med maken! Du kan ju fortfarande börja med Zumba. Jag köpte klippkort (för 10 av 20 ggr) för jag vet att jag inte komma hinna varje tis eller så hinner maken inte hem i tid... Hon har också drop-in, så du kan ju testa en gång innan du köpa klippkort, om du vill. Hoppas lilla I är redo snart för att du börja träna. Sedan vi pratade om simning har jag blivit såååå sugen. Tänkte simma tors kvällar då är simhallen öppen kl.19.30-20.30. Skulle det passa dig?
    Idag fick lilla H sprutan igen och det gick inte alls bra - IGENRynkar på näsan Han skrek ordentlig i 1 1/2h timme nu tills han blev hungrig, drack och sedan ÄNTLIGEN somnade. Vad glad jag är att det är 7 månader tills nästa!!

Flingan: Undrade också vad som hade hänt dig. Hoppas att ni snart är online hemma igen - ingen kul utan internet. vet inte hur jag skulle klara det!

• Steffi17

Någon som vet en bra frisör i Kista Gallerian? Behöver klippa mig!

• Steffi17

Lilla T: Kan absolut tänka mig att han har vätskebrist. H vägrar dricka något till maten så nu får han inte mat om han inte dricka först. Men han tar ju flaskan. Vad jag också gorde var att blanda hälten fuktpuré med hälften mjölk och ibland vatten och ge det med sked. När han var magsjuk använde vi en 5 ml medicinspruta för att få i honom vätska. Tar lite tid, men kanske ni kan testa det? Annars kan du ha upp till en matsked olja/dygn i maten - då går det lättare genom tarmen. Men det kan också vara att T är helt enkelt förstoppad om han plötsligt får mycket fast mat. Då kan han få katrinplommonpuré och magmassage. Hoppas det blir bättre snart!

Svar på tråden järfällatråden 9