• Timba

järfällatråden 9

Utteröga: Säger som mirix kör på det brukar ordna sig, men jag förstår att det är mycket nu.

Mirix: Grattis till betyget, nu är det bara att fortsätta att kämpa på.

Till högby skolan ska jag nog oxå ta mig, skulle behöva badskor till ungarna, förra året var våran altan stekhet så man kunde knappt gå där och de vill säkert bada hela dagarna och då blir det för jobbigt att ta av och på skor hela tiden..varför har jag inte köpt sandaler som man kan bada med på en gång, fasiken..

• Timba

Vem vill ha picknick om nånvecka när det är lite mer varmt, förslag på datum ?

• Timba

Utteröga: Du vet ju inte hur det blir och det behöver du ju inte upplysa arbetsgivaren om, de kan ju bara sparka dig så blir du arbetslös igen, så då spelar det ju ingen roll..tänkte på det här med gå ned i tid måste din man gå ned i tid, dvs jag förstår att du inte vill att barnen är så länge på förskolan men ibland har man ju inget val, dvs, man måste ju försörja sig oxå. dvs alla fall tills du blir fastanställd på nya jobbet och är lite mer säker på eran försörjning.

• Timba

LillaT: Handla tycker jag är kul, men lagandet går det lite upp och ned med. Tycker att det är roligt när jag får laga mat ifred och oftast är det ju inte så utan det är alltid nån som kommer och vill nåt.. sen är det ju inte så kul eftersom det nästan alltid är jag som lagar maten, dvs jag är rätt kräsen så därför lagar jag helst själv dvs jag blir inte nöjd med hans kryddning.. så då får jag skylla mig själv.

• Timba

Flingan: Vad skönt att Gustav mår bra, otäckt det där.

LillaT: Ja tänk om även män kunde bli gravida vad mycket lättere det vore, då skulle de förstå alla våra krämpor..

Mirix: jag har inga problem att sova om maken tar barnen under natten, men oftast delar vi på dem, dvs piper den ena vaknar ju den andra så då är det enklare bara att sova iskilda rum med varsitt barn, lättare att få dem att somna om då och vi får sova.

Elina verkar vara på uselt humör idag, vill inte äta, vill bara sitta i knät..undrar vad det är nu.

• Timba

Evani: Jag brukar klippa mig vid postgången i jakan, brukar bli helt ok, men jag är långhårig, så ingen aning hur de klipper kort hår. Mirix: ingen luftmadrass här heller. Har varit på bvc med Elina och vaccinerat henne. Hennes viktkurva har planat av och hon vill inte äta så mycket, petar mest i allting, hoppas det snart går över så att hon blir på lite bättre humör oxå..

• Timba

Flingan: hoppas akupukturen hjälper, så att du inte behöver pinas.

• Timba

Flingan: oj vad det går fort snart har du en liten bebis. Evani: Skönt att överlåta putsningen, här överlåter jag det till maken skönt det med. Ja det var tyst i tråden, skulle inte Gluffsen ha bebis i dagarna eller har hon fått ? Idag har jag iallafall båda ungarna hemma och Elina är fortfarande grinig så jag bara hoppas att det här inte är någon personlighetsförändring....ska väl ut och promenera med vagnen en sväng så de får lite luft iallafall.

• Timba

Ja jag hoppas att denna fas inte blir lång för nu verkar hon blir mer och mer lik hur Eliott var för ett tag sen och det var inte kul..

Jag är i vecka 25 tror jag iallafall inte så bra koll och bebisen ska väl plockas ut i slutet av juni, har inte fått tid ännu men jag hoppas att det blir KS. Ska till spec mvc i maj och då ska de göra nytt ultraljud.

Nu bråkar ungarna så jag måste nog ut.

• Timba

fasiken vilken dålig koll jag har under denna graviditet, räknade precis ut att jag är i vecka 29, jag som fått för mig att jag var i vecka 25..det är inte konstigt att magen börjar bli stor.

Flingan:håller tummarna.

LillaT: Vad har du för planer nu inför ledigheten innan bebis kommer ?

Svar på tråden järfällatråden 9