järfällatråden 9
Lillgrodan, Mumrik, Steffi - Kul då ses vi där snart och mums med våfflor!
Lillgrodan, Mumrik, Steffi - Kul då ses vi där snart och mums med våfflor!
Mumriksfru vad kul med erbjudande om annat jobb! Tycker du gör rätt som tackar ja!
Lilla T jag vet inte så mkt om smartphones jag heller, har en Samsung yet som jag itne är så nöjd med.
Vi kommer till öppna idag vi med, ca 13 skulle jag tro, vi måste gå vid 15-tiden sedan för att skjutsa stort syskon till Komtek.
Jag och Linus tänkte gå på bok o bebis på torsdag. Om vädret tillåter så tar vi en prommenad dit. Fler som vill hänga på?
Bok&Bebis i Viksjö igen! 10.30 7/4
Rut och Linus
Lilla T Så Tor är oxå förkyld, Linus har blivit snorig igen han med. Hoppas Tor återgår till sina sovande nätter snart igen. Det är jobbigt att vara täppt i näsan när man är liten bebis.
Steffi, jag lånar gärna pumpen vid tillfälle, jättesnällt!
Idag ska vi handla present till stora killen som fyller 10 på måndag. Tänk att jag varit mamma i 10 ÅR!
Mumrik: Hoppas det går bra på VC och att lilla söta Selma kryar på sig snart. Skönt att gå till VC och få lite råd! Sprutor har de på apoteket, man brukar få det när man köper medicin till barn så du kan säkert köpa det där. Massa krya på dig kramar. det är inte roligt när de små är sjuka, de blir så ynkliga.
Mumrik: Men fy vad hemskt tråkigt. Hur kunde det bli så, jag fattar ingenting. Förstår att du är besviken och ledsen och inte vet vad som ska hända. Vad är det där med garantilista för ngt? Visste inte att det fanns ngt sånt. STOOOOOR kram till dig!! Är lilla Selma bättre?
Hej på er! Här firar vi 10-åring idag!
Steffi: Skönt att ni mår bättre hoppas din man oxå är på bättringsvägen nu. Min mamma var här i helgen så det blev en väldigt trevlig helg. Och så hann min man hem, imorse 45 minuter innan vi skulle sjunga för Oliver så kom han hem. Jag ska åka 1 maj, det ska bli skönt att komma hemifrån samtidigt som jag är lite orolig att jag ska längta hem för mkt.
Det blir nog öppna förskolan både ti och to tror jag. Yogan är slut nu så vi behöver lite att komma iväg på. Vi kanske kan ha följe dit om det passar??
Nu är det väldigt skönt att vara FL, det är underbart väder ute
.
Mumrik: TACK för den infon, vi hade tänkt gå dit! Men då blir det torsdag istället.
Linus är nog inne i separationsfasen han med, sover hur dåligt som helst på natten. Jag är van vid att han vaknar ofta men nu vaknar han ju hela tiden.... Och äter ngn vanlig mat gör han inte heller. Men men, kul att han utvecklas!
Börjar mer o mer längta efter resan till Rom om 3 veckor. men det är allt lite ångestladdat oxå. Mina andra barn hade jag slutat amma vid denna åldern men Linus verkar aldrig få nog.
Kan inte säga om jag kan hänga med på lunch, barnen har skollov men kanske har aktiviteter så jag kan hänga på ändå. Får se när det närmar sig. Vill väldigt gärna!
Jag kanske kanske kan vara med på tisdag, om jag bara kan låna ut stora killen oxå, tjejen ska var på påsklovsläger på Kallhälls 4h-gård så hon är sysselsatt. 
Idag ska vi till Öppna förskolan, hoppas de har öppet idag!
Jag håller på att baka ngt slagt lchf-bröd/kex gjort på bara en massa frön (linfrön, solrosfrön, semsamfrön och pumpakärnor), ska tydligen vara jättegott. Vi får väl se!!
Lchf-kexet blev gott. Smakade mycket av linfrö så det vill till att man gillar det! Och att magen tål det!!
Hittade receptet på en blogg: http://minbebis.com/blogg/tiobarnsmamma/frokex/
Hoppas länken funkar.
Steffi Grattis igen!
BT skönt att det var bättre med blodtrycket idag. Jobbigt att du ska må så dåligt av att vara gravid! Bra att du tar hjälp när det behövs.
Här är det trött pappa, trött bebis och trött mamma idag. Slutat nattamma - igen. Men nu ska det funka! Lillkillen är så envis, vill så gääärna ha tutte hela natten så han blev väldigt arg kan man säga.
Men vilket härligt väder! Man blir ju sugen på att ta fram grillen ju!
Först ska jag städa här inne, får besök imorgon och huset har grott igen. Men först ska jag dricka min kopp kaffe!
Ha en härlig vårhelg tjejer och killar!
Malifa: Vi har sett en tendens åt det bättre hållet så det är bara att vara mer envis än bebisen.... Men trötta är vi. Snart sover vi bättre allihopa!
Jag kommer nog med till ikea imorgon iallafall. Har lyckats låna ut även stora killen.
Malifa: jag prommenerar gärna till ikea!
Flingan + Agnes
Mumrik + Selma
Utteröga
BT + barn?
Tip + Rebecka
Judit + Theodore
Steffi + Hans
Malifa + Julia
Rut + Linus
Hejsan, jag är tillaka efter en fantastisk resa till Rom med 4 kollegor. Vi har haft härliga dagar och sett det mesta man "bör" se som turist i Rom!
Skönt att åka med likasinnade som ville göra och titta på samma saker som jag
)
Sen var det lika härligt att komma hem till familjen igen!!
Och det första jag gjorde var att amma Linus - det var verkligen befriande kan jag säga. Det har funkat men det har varit väldigt spänt i ena tutten - ammar bara från ena nuförtiden. Svårt att veta hur mkt man ska pumpa ut - ville ju inte stimulera produktionen för mkt.
Tyvärr är både jag och Linus lite förkylda så vi kunde inte gå på varken bok o bebis eller ÖF idag! Och på måndag börjar jag jobba igen
. Vart tog tiden vägen ??
Hej alla, nu är jag här en sväng. Har ju börjat jobba så det är inte samma tid att hänga framför datorn längre...
Kramar till dig Jessi, jag vet tyvärr ingen som har en lägenhet att hyra ut. Hoppas att det praktiska löser sig snabbt så det blir lite lättare iallfall.
Jag har inte fått några nummerlappar till vårruset ännu men de borde väl komma snart. träna har jag inte heller kunnat göra pga ont i höften och förkylning men jag tänkte börja så smått på måndag igen.
Annars är jag allmänt förtvivlad över nätterna här hemma och att jag och maken har så olika synpå hur man kan få lilla barnet att sova. Men men jag vet ju att om ett tag så sover han på nätterna men det är ju jobbigt nu speciellt när jag börjat jobba.
Funderar på eget rum åt Linus har era barn sovit bättre när de fått eget rum??
Nu blir det lunch sedan till jobbet för att jobba kväll!
Trevlig helg på er!
Jossan: Vi valde Ormbacka i första hand men fick vårt andrahandsval vilket är Skälby förskola. Börjar i mitten av augusti.
Hejsan!
Jag har oxå fått nummerlapp och en picnic-biljett.
Jag har inte orkat/hunnit träna. Jag lunkar gärna med er Flingan och Therese.
Idag blir det fest hos svärföräldrarna!
ha en bra dag
Hejhej!
Vad duktiga ni var som sprang/lunkade vårruset!
Är det ngn som vet om det är det sommaruppehåll på öppna förskolan i Barkarby nu?? Är ledig imogon och är sugen på att hitta på ngt med Linus.
Det är kul att jobba men det var väldigt mysigt att vara hemma!! Tycker tiden gick för fort!
Lilla T o Steffi: Vad roligt. jag hänger gärna på. Ja jag har era nummer så vi hörs! KUL!!!
Hej igen alla!
Grattis till lille Sam BT.
Lilla T: Så skönt att det går bättre och bättre för Tor på förskolan. Linus var tillbaka i fredags och det gick bra sa personalen. Hoppas han får vara frisk så att vi får in några rutiner nu innan han blir sjuk igen. Det är jobbigt att lämna sin lille guldklimp när han gråter och tårarna rinner.
Nu lite lördagsmys i soffan med de stora barnen, sen bums i säng, är så trött.