Inlägg från: Stora syster |Visa alla inlägg
  • Stora syster

järfällatråden 9

Grattis till bebisar o jobb o allt annat! Har inte orkat kommentera så mkt, e så sjukt trött på kvällarna att jag bara sitter o glor... O förkyld också... blä!

Men idag ska jag iaf på äventyr! Ska ändå lämna Loke till sin far i Östertälje, så sen ska jagg o Nilo försöka åka ngr konstiga bussar därifrån o hälsa på Jonta på Gokartbanan, tänkte ta med lite ciabatta o annat gott o äta middag tillsammans. Har nog sett varann max en halvtimme totalt denna vecka... Får se om vi hittar, ska ju tydl traska en bra bit också, o jag har inte bästa lokalsinnet... hahah!!

• Stora syster

God morgon! Nu fick vi ändrade planer för dagen, men det var kanske lika bra det, känner hur näsan rinner efter två heldagar ute i regn o kyla... får bli städ- o tvätt- o handlingsdag ist!

Evani, var det du som hade fönsterputsare hemma? Hittade intee inlägget! Skulle jättegärna ta nr och tipsa syrran, tror de behöver ett påar fönster putsade inför flyttstädningen ;)

Flingan, hang in there!!

Alla andra, kommer inte ihåg allt jag tänkt kommentera... sorry! Kram iaf!!

• Stora syster

Nä, gav upp utefixandet, jag e rätt snorig o Nilo bara gnäller! Fy! så nu får han äta o sen sova så jag får nåt gjort här...

• Stora syster

Ja, Marina, det hade varit nice! Men jag orkar nog inte röra mig särsk långt idag! Har iofs sovit en o en halv timme med Nilo, o nu äter jag lite, får se hur jag mår sen...

Nä, nu måste jag fejsbooka lite!!

• Stora syster

Tack Evani!! Ska tipsa syrran om fönsterputsarna!

• Stora syster

Morgon!
    Orkade knappt med mig själv igår, o absolut inte att kommentera här på fl,... E ff så himla förkyld, men jag hoppas att jag mår lite bättre psykiskt, igår ville jag bara grina o tycka synd om mig...

Ska iväg med Loke o se om örondropparna över helgen gett resultat o vaxpropparna vill bort nu, sen blire tandläkaren för Loke, tuff dag! måste handla lite också, o ska passa på att vila däremellan faktiskt (Vilket jag aldrig gör annars typ, men idag ska jag lära mig...)

Flingan, vad snabbt det går!!!

Nä, nu måste vi fixa oss!!

• Stora syster

Jobbigt med halsbränna! Fy!

Längtar efter lite sol o värme nu, var e solen??!!

Jag har jagat o tjatat på byggarna att de ska skicka offerten nu, börjar bli lite segt att bara vänta o inte kunna planera!

Nu sitter jag o Loke o äter lunch, han korv o pasta, jag litye mer hälsosamt, tomat- och ruccolasallad med en chiligryta till. Måste verkl ta tag i mitt ohälsosmma liv! Så nu e det strikt nyttigt i två veckor! Kommer väl dröma om godis o chips, hahha!!

• Stora syster

Utteröga, jag måste nog va döende om jgas ka klara av att ligga still en hel dag... Men jag tog mig faktiskt en powernap mitt på dan! Så irriterande att inte orka röra sig när man har en förkylnning. Har dessutom ff ont i min rygg så jag e grinfärdig till och från. Ska be om en röntgen imorgon, har haft detta skit sedan januari nu, blkev bättre ett tag hos naprapaten, men nu har det kommit tillbax, o jag e verkl handikappad! blir så deppig när jag inte kan springa omkring o fixa o dona, eller göra fint i trädgårn! Arghh! (Usch vad jag gnäller, men det suuuuger verkl att ha ont, o jag har f-n haft min beskärda del under mina två ssenatse grav!!!!) OK, färdiggnälllt...

Imorgon bär det av mot stadshagen o kurs i sjukresesystemet! Kul värre, men säkert en nödvändighet! Sen e edet bara jobb ons-tors, sen ledig helg. Två dars jobb nästra vecka, så då måste man va på topp så man kan njuta av att va hemma!

• Stora syster

Grattis till nya jobbet Utteröga!

Själv läste jag nyss en blogg av en kille som jobbar som sjuksköterska för ett uthyrningsföretag, han tjänar nästan 20000 mer i månaden jmf med mig! Blir ju helt stum...

Idag utb i sjukresesystemet och sen en snabbis på jobbet! Ska nog allvarligt fundera på en vidareutb så mna kommer nån vart!

Sol ute, sol i sinne!! kram på er!!

• Stora syster

Mirjam, skulle kanske inte välja Egypten, vet många som åkt på div konstiga magsjukor där... Hon kan ju inte vaccinera sig nu heller, mot typ hepatit.... Men allinclusive e great när man har små barn! Har varit i både Dominikanske republiken o Mexiko med Alex när hon var två/tre på allinclusive, det var bra, hon kunde äta hur mkt glass som helst...

Ja Tip, det blir def uthyrning av mig så fort jag känner att jag har tillräckligt med kött på benen! Fick veta att jag får va kvar på nuvarande jobbet iaf året ut, så då tänkte jag att  jag tar nån användbar kurs i höst så får man se sen i vår vart man ska!! Kanske blire nattjobb iaf ett tag, får väl se...

Skönt att det blev lite finare väder idag! Man blir ju så mkt piggare då! Ska väl lägga lilleman o sen knalla iväg o handla lite mat, tur man har en stor tjej som vill va barnvakt en stund! =)

Svar på tråden järfällatråden 9